Gå til innhold

Lage brukbar HTPC?

Anbefalte innlegg

Skal lage en HTPC, som skal brukes til å se filmer, og muligens spille. Den skal stå i stua, så den bør helst ikke bråke. Men jeg har aldri gjort det før, så jeg trenger litt hjelp. Jeg har funnet noen deler, men jeg er usikker på om alt vi passe sammen, og om jeg mangler noe. Det jeg har så langt er;

CPU: Intel Core i5 3570k

Hovedkort: Zotac Z77-ITX WiFi

RAM: Corsair Vengance DDR3-1600 8GB

SSD: Intel 520 Series SSD 60GB

HDD: Seagate Barracuda 3TB 6GB/s

Kabinett: Silverstone Milo ML03B

PSU: Corsair CX 430W V2

Så.. er det noe som mangler eller som bør byttes ut? Og vil jeg få til å kjøre Linux på den? Jeg tenker OS på SSD'en, og filmer/spill på HDD'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser greit ut. Det er kun to RAM-slots på den men så lenge du har 2x 4GB-brikker skal det gå fint. DVD/BD står ikke på listen. Har du dette fra før av eller skal du ikke ha det i HTPC'en din?

ut ifra omtalene på prosessoren på komplett.no så blir den prosessoren veldig varm. Termodesignkraften er på 95w. et alternativ kan være Intel i5 3470S. Den er ikek fult så kraftig men på bare 65w som gir mindre varme. (den skal dog kunne overklokkes til 3.60 GHz).

edit: for å få den mest mulig stille kan det være greit å bytte ut stockviften til CPU'en til en passiv kjøler men med tanke på så lite kabinett spørs det om det er plass til dette.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...