_Nitro_ Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hei... Jeg lurer på om dere veit hva forskjellen er mellom de diverse lisenstypene. Tenker da spesielt på Freeware Shareware OEM Og de andre lisenstypene. Håper på at noen kan gi meg et svar. På forhånd takk. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Kan iallefall hjelpe deg med de 2 første... Freeware - Dette er gratis programmer som ligger under General Public License (vanligvis iallefall) og det gir deg rett til å bruke programmet gratis og gjøre endringer på det. Shareware - Dette er ikke gratisprogrammer, men demoer du kan bruke til å prøve programmene i en viss periode, før du event. må kjøpe dem. Du har også lov til å spre disse programmene, i den formen du fikk dem i. OEM - Dette er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror det er hvis man kjøper programvaren (feks. Windows) sammen med en pc, fra en produsent får man en slik lisens. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Kan iallefall hjelpe deg med de 2 første... Freeware - Dette er gratis programmer som ligger under General Public License (vanligvis iallefall) og det gir deg rett til å bruke programmet gratis og gjøre endringer på det. Neeeida. Freeware = closed source, men blir gitt bort gratis. Open source, derimot er ofte lisensiert unner General Public Lisence. Lenke til kommentar
Kris89 Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 OEM er slik at f.eks Toshiba kan legge til eller gjøre andre endringer i windows og som da ligger på cden, slik at noen ting kan være utilgjenlige. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Kan iallefall hjelpe deg med de 2 første... Freeware - Dette er gratis programmer som ligger under General Public License (vanligvis iallefall) og det gir deg rett til å bruke programmet gratis og gjøre endringer på det. Neeeida. Freeware = closed source, men blir gitt bort gratis. Open source, derimot er ofte lisensiert unner General Public Lisence. Skjønner, det var opensource jeg mente, rotet meg bort litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå