Gå til innhold

SCO og RIAA Snart ferdig med det? Kvar er HW.no?

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg savner flere dypt gående hardware artikler, ikke bare

jasus lanserer ditt, sco saksøker microsoft, riaa saksøker seg selv. Skulle vel være mulig å lage flere egen produserte artikkler, dere har vel gode kontakter som kan forsyne dere med ting som dere kan teste. Hva med å gjøre Snekker'n til fast spaltist(hvis han har lyst da), han bytter jo hardware oftere enn andre vasker seg. Synes at hw.no har tapt seg veldig det siste halv året, kanskje derfor jeg har begynt å henge mer på ocshoot.no. Og hvorfor all reklamen, skjønner at dere trenger penger...telt 7 reklame bannere på forsiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg tyggd litt på hardware navnet :)

Selvsagt bør hardware.no primært inneholde stoff om hardware. Men all denne hardwaren brukes jo også til noe, så info/nyheter ang andre ting fra dataverdenen enn bare rene hardware nyheter har da også plass her.

Nå skal det sies at jeg mistenker at hyppigheten av ikke hardware nyheter er pga hardware har litt lite å skrive om eller har få som skriver for tiden. Da er det lett å legge litt copy&paste evt copy&translate på forsiden slik at det ser ut som aktivitetsnivået er stort.

Men det er jo opp til folka bak hardware.no hva som blir lagt her. Heldigvis finnes det mange andre alternativer for de som ikke liker det, det er jo noe av det geniale med internett. Er ikke bare NRK ;)

Lenke til kommentar

Dette har litt med hvordan hw.no har blitt profilmessig sett. Jeg har fulgt med hw.no siden '99 og fra å være en side der man kan se hvilke nettbutikker som selger de billigste delene, kan man nå lese et ganske vidt spekter av artikler, det være seg tester, nyheter eller linker til artikler på mer spesialsider som barbara.no, gamer.no, overklokking.no osv.

Med tanke på nyheter som SCO- og RIAA-sakene, synes jeg derfor dette burde være med her. Ja, mye av det samme står på sider som itavisen gjerne før, men jeg tror en del og så begynner å bli lei mye av dillet der. Det er f.eks. ikke særlig relatert til it-/mobilteknologi og skrive om noen som svindla folk på en buss pga et mobilforbud. Slik profilen på hw.no har utvikla seg til nå, er slike nyheter greit å ha med her. Det har ikke så mye med hardware direkte å gjøre, men det har absolutt noe med it å gjøre, da den juridiske biten i disse tilfellene.

RIAA og SCO er kanskje ikke like spennende for alle som heller vil vite om de skal kjøpe P4 eller Athlon, men for en del av oss tror jeg det viktig å følge med. Husk også at hw.no er en privat side i Norge. De som skriver artikler her kan dermed skrive nesten hva de vil. Ut i fra formuleringen på en del artikler slik jeg ser det, er de uenige med slik som RIAA og SCO holder på, og dermed er det kanskje heller ikke så rart at de tar det opp og følger opp sakene.

For privatfolk er nok RIAA-saken mest aktuell. RIAA snakker nå om å gå løs på europeiske fildelere også, og jeg tror folk vil vite om utenlandske interesseorganisasjoner plutselig skal få lov til å (mis)bruke it for å spionere på folk for deretter å kunne uhemmet ta resultatet til rettsystemet.

Når det gjelder SCO-saken, synes jeg det er interessant både som privatperson (min juridiske del) og fordi jeg jobber i it-bransjen. Hvis hele bedriftsmarkedet som bruker/ tenker på å bruke Linux fikk panikk pga dette, kunne jeg f.eks. se langt etter bruk av Linux i jobbsammenheng.

Forøvrig skulle jeg også ønske at det var mer dyptgående artikler å lese; det er f.eks. tungtvint til tider å lese ganske grunnleggende om ny teknologi på engelsk eller tysk slik at tilsvarende artikler på norsk hadde vært en god ting. Men jeg ønsker altså fortsatt å ha artikler á la RIAA og SCO.

Det er jo forslag om å lage en betalingsdel av hw.no; kanskje man kan lage et filter på profilen til de betalende slik at de ser kun det som interesserer dem?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

synes det er helt greit å lese om sånn jeg. tenk på de folka som faktisk bare oppholder seg her da, av data sider mener jeg. jeg for min del synes det er greit, men dere må huske på det: når Hardware.no og f. eks itavisen.no skriver om samme sak så er vinklingen fra to forskjellige sider. de ser saken fra 2 forskjellige sider for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Greit nok at det linkes til nyhetene på søstersidene, men da burde de puttes i en "boks" på siden hvor bare overskriftene ble vist.

Kanskje t.o.m en liste med 5-10 siste nyheter for hver søsterside hadde vært en ide?

Man trenger slettes ikke å ha et sammendrag av alle nyheter som ikke har med HW å gjøre klint utover hele siden, slik at man må "lete" etter de "viktige" nyhetene man faktisk forventer å finne på en HW side. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...