tezam Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Trenger hjelp. Fikk adsl igjennom telenor i dag. Har to pc'r med win2k. To nettverkskort i pc'n som er tilkoblet adsl modemet. Standard opplegg med deling av internettilkobling på det eksterne nettverkskortet. Jeg har ingen problemer med å komme inn på maskinene noen av veiene internt. Har bruk tilsvarende opplegg før både på isdn og LAN i et studenby opplegg, uten problemer. Nå får jeg ikke den andre maskinen til å koble opp mot internet! Noen tips for hva som kan være feil? Lenke til kommentar
tøs Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 jeg TROR det er slik at siden du har et modem så funger det ikke. Så hvis du skal dele linja, med fler maskiner så må du ha en router. Dette får du kjøpt billig på komplett eller no. JEg er langt i fra sikker på dette svaret.. korrekt meg hvis jeg tar feil.. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Så lenge du deler linja ut fra den ene pc'n - og den fungerer som en gateway for pc nr to så skal det ikke være noe problem.. Har du noen form for brannmur som kan tukle det til? Lenke til kommentar
tezam Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Ja har norton security, men det hjelper ikke å disable den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå