backfoundead Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Hei Jeg går nå på det siste året på idrettslinjen (3.året). Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når året er omme. Skal jeg begynne rett på en utdanning eller skal jeg ta ett friår? Folkehøgskole? 3 måneder i Mexico på ex phil/ex fac eller noe lignende? Militæret? Hvis jeg begynner rett på universitet, så er jeg usikker på hva jeg skal studere. Jeg interesserer meg for samfunnsfag (sosiologi, psykologi, internasjonale relasjoner osv), idrett (styrketrening, ballspill), media (journalistikk) og business (markedsføring). Jeg har også litt lyst til å lære meg italiensk. Jeg er veldig usikker på hva jeg faktisk skal gjøre til neste år....Selv om jeg har flere interesser som jeg kan følge, så vet jeg ikke om jeg vil begynne å studere med en gang... Noen som har noen ideer? Evt har studert noe i de retningene som interesserer meg? Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt et friår før jeg startet på studier. Prøv å finn en organisasjon som har opplegg i italia, så kan du lære deg italiensk Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Det finnes mange tverrfaglige samfunnsvitenskapelige studier rundt om kring der man får være innom mange av områdene du nevner, i tillegg til en del valgemner. Dersom du fristes av å begynne rett på universitetet kunne du jo prøvd ut noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå