Gå til innhold

Lillebror skal bygge pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er annerledes når han bruker APU, sveibuen. Ellers har du rett med dedikert skjermkort.

jeg snakker om rambrikker :)

har ingenting å si praksis :)

Eneste plassen du kan se forskjell er i benchmarkprogrammer :)

RAM er RAM, og så lenge det er DDR3, og riktig størrelse, så går det bra ;)

Disse er bra til hans bruk ;)http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

+1

Marius har gode forslag her :)

En av de som kan litt her på forumet. Lytt til ham eller de andre som faktisk kan noe her på forumet :)

Lenke til kommentar

jeg snakker om rambrikker :)

har ingenting å si praksis :)

Eneste plassen du kan se forskjell er i benchmarkprogrammer :)

+1

Marius har gode forslag her :)

En av de som kan litt her på forumet. Lytt til ham eller de andre som faktisk kan noe her på forumet :)

Det jeg har lest av tester er at RAM hastighet slår mer ut når man bruker disse APUene. Mener jeg leste at det var over 20% forskjell i benchmarks, og at det var nokså stor forskjell i FPS i spill. Så merkbart er det nok, men problemet er at man ofte kjøper disse APUene for å spare penger, og det er ikke lommebokvennlig å gå for dyre RAM brikker heller. Personlig ville jeg tatt 1600MHz brikker anyday. Men av det jeg har lest, kan man ikke utelukke en FPS gain av høyere frekvens på RAMen.

Marius er flink. Så absolutt... Og jeg lytter alltid, men han har vel ikke benektet den påstanden?

Så om trådstarter mener at de pengene er verdt noen FPS i spill eller ikke, får være opp til han.

EDIT:

re5-memory.jpg

På lavere oppløsning: 1280x720 var forskjellen størst. Og altså 10,6 FPS forskjell... på standard oppløsning: 1920x1080 var forskjellen mindre. Dette er mellom 1333MHz og 1866MHz.

Som vi ser skiller det pent lite mellom 1600MHz og 1866Mhz, mens 1333Mhz skiller seg litt ut. Ettersom 1600MHz brikker er rimlige, er det en sikker vinner ;)

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar

har du en link til dette ?

etter alt jeg har lest, så har ikke ramhastigheten noe å si på spill.

Fra 800MHz brikker til 2000MHz brikker er det snakk om 0.5FPS i forskjell i spill.

Jeg skal se om jeg klarer å grave opp den linken der.

http://www.legitreviews.com/article/1652/6/

Grunnen til at man i utgangspunktet spekulerer i hastighet på APU, er at et dedikert skjermkort har tilgang til nokså mye og svært svært raskt minne - vRAM. Og ettersom APUen ikke har dette, vil RAM brikkene være med på moroa.

Men som du ser i bildet jeg postet over, så skiller det mest mellom 1333MHz og 1600MHz. Over det er kanskje ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...