Janmandelid Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Hei. Jeg har en router ifra Thomson 789iVN som jeg har fått ifra Nextgentel. Jeg har i utgangspunktet en VDSL 30/10-linje, men jeg får kun ca 20/5 i praksis siden jeg bor så langt ifra sentralen. Den er tilkoblet min stasjonære ved kabel og nettet er ganske så stabilt UNNTATT når jeg laster ned ved bruk av torrent. Da bryter den nettforbindelsen kanskje hvert 3.-4. minutt i ca et halvt minutt. Jeg må sette begrensinger i utorrent på nedlastingshastighet på 500kB/s for at den skal holde nettet stabilt. Kan jeg gjøre noe med dette? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Kanskje ikke nedlastningshastigheten du bør sette ned på, men antall connections. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Det kan også lønne seg å begrense uTorrent upload speed til ca. 90% av max. upload. Dvs. sette den til 4500 kbps. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Kanskje ikke nedlastningshastigheten du bør sette ned på, men antall connections. Hva skal man egentlig sette dette til? Hva er mest gunstig per torrent? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Det er globale connections du må begrense. Prøv f.eks 200. 1 Lenke til kommentar
MRN Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Enig der. Bedre å sette det globalt. Prøv først halvparten av det du har. Jeg tror jeg har 400? Så et par hundre kan du sette den på, men et godt stykke under 1000. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Jeg hadde globalt på 200 og satte ned til hver enkelt på 30. Da kom det seg Takk for hjelpen, folkens 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå