kim-hugo1990 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) For noen dager siden kom kjæresten min hjem med en svær bunke konvoluter, 6 av de er umerkede, og 4 av de er fra ett inkassobyrå med navn credicare. Kjæresten min foreteller meg att for noen år siden va hun innmeldt i ett treningssenter ved navn FLEX, Hun møter med en av de personlige trenerene, hvor da han forteller henne og forsikrer henne, att til å begynne med så blir hun medlt inn for 6 mndr, dette er mellom September - November. Og de blir skrevet en kontrakt. 6 mndr går og hun slutter å gå dit og i forventningene om att det ikke kommer til å bli noen fornyelser, og kontrakten ender i søppla (Nei, ikke lurt, men uansett..). Etter hun sluttet å gå til det treningssenter, har treningssenteret blitt kjøpt opp av en annen kjede som het friskhuset, som tilslutt har blitt staminahot. Spørsmålene jeg stiller meg selv, er som følger: Har de, som en helt annen kjede enn den hun meldte seg inn i noen rett på å kreve penger fra henne? i så fall, hvorfor? Har de nye kjedene lov til å kjøpe opp tidligere kontrakter, hvorpå endre kontrakten, uten å gi beskjed til kunden i det hele tatt? Jeg synes det er groteskt, det som har endt opp i postkassen, og dersom det ikke blir ordnet opp i, sitter kjæresten min igjen med ett kvalmt inkassobeløp, og ett utall regninger. Noen som kan hjelpe meg her?? Endret 20. november 2012 av kim-hugo1990 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 vel, kontrakten er det noen som har, du må ha den for å se hva kjæresten din faktisk har godtatt. att en kjede kjøper opp en bedrift og overtar kundene er helt normalt. med mindre det står i kontrakten til kjæresten din at den ikke kan overtas er det da ikke noe galt i det. Beskjeden om overtagelse kan gis med en melding på telefonen, en epost, et brev, kunngjøring i avisen eller en plakat i treningssenteret. for å ta noen eksempler. mener du helt seriøst at det er groteskt at noen som signerer en avtale, hiver kontrakten og lar humla suse uten gidd til å åpne regninger og spørre den som har sendt regningen om hva det gjelder og eventuelt avslutte avtalen da. selvfølgelig viss det har vært urent spill fra treningssenteret sin side så er det bare å kjøre på. det første du og kjæresten din bør gjøre er jo å faktisk avslutte avtalen og be om kontrakten og se hva som står der. men det er vel som så mange andre kontrakter der ute, med mindre de sies opp løper de videre etter prøveperioden. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hvis jeg leser førstepost rikitg, skjedde dette i fjor, ettersom det skjedde mellom september og november og hun trente i seks måneder etterpå. Første skritt er å ta kontakt me credicare og si at kravet er bestridt, fordi hun bare tegnet kontrakt for seks måneder, som hun betalte for, og ble muntilg forsikret om at denne ikke skulle bli fprnyet automatisk, men bare gjaldt i seks måneder. Lenke til kommentar
kim-hugo1990 Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Kjæresten min stakk innom treningssenteret og fikk kloa i kontrakten, Tydeligvis har det ikke vert urent spill, bare dama som ikke har fulgt helt med. ifølge kontrakten, var det 6 måneders BINDINGS tid. altså var det en løpende avtale. Hun hadde også lagt inn automatisk trekk på regningene, slik att pengene gikk automatisk, og hun har ikke følgt med i nettbanken hvor pengene hennes har forsvunnet, men ett sted i løypa har ikke der vert dekning til å dekke regningene, og dermed kommer betalings krav, og inkasso. Nå er alt dette ordnet opp i så klart. Men det er jo fremdeles små kjipt. Men hun brakte det i all forstand på seg selv når hun kastet kontrakten, og i tilleg ikke har fulgt med på bank utskriftene sine. Ikke mye å gjøre. @stitch_it: Nei. Det jeg mente var groteskt er hvordan inkasso selskapet gikk frem med å sende ut kravene sine, hun har ikke fått regninger dermed ikke tenkt over det (Dummt, ja.. Ikke har jeg hørt om noen andre enn dama mi som har gjort noe slikt.. men la gå, alle driter seg ut..) Keep in mind, att der dukket opp 6(!!) inkasso krav samtidig i postkassa, PLUSS betalings kravene fra trenings senteret.. Men akk, kjæresten min hadde ikke gjort seg ferdig me rosinen i pølsa enda, Treningssentere var ikke oppdatert på hennes nye adresse, dermed har betalingskravene som har blitt sendt til henne, ikke kommt i nærheten av riktig adresse engang. Men er der jeg mener att så snart ett inkasso selskap ble inblandet, og de hadde gjort jobben skikkelig, hadde DE sendt betalings kravene direkte til folkeregistrert adresse.. Hun lagde virkelig ei suppe ut av saka, men det er på vei til å ordnes, Men takker like fullt for svar og hjelpsomheten :-). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Er det ikkje kunden sitt ansvar å melde om adresseendring? Eller skal alle bedrifter i utgangspunktet sjekke folkeregisteret? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Er det ikkje kunden sitt ansvar å melde om adresseendring? Eller skal alle bedrifter i utgangspunktet sjekke folkeregisteret? Jo, og nei. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Synd å si det, men det her er ingen andre sin feil enn kjæresten din, dessverre.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå