jacobm Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Skal kjøpe meg bærbar, og vil ha en stillegående centrino-variant. I tillegg skal jeg redigere film fra videokamera og trenger da firewire-kontakt. Hva bør jeg kjøpe, og hvor kraftig specs trenger jeg til videoredigeringen? (kjøpspris maks 20000,-) Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Eg anbefaler ein Acer i Travelmate 8xx serien. Ikkje berre er dei noen av dei roligaste Centrino-maskinane, dei har best byggekvalitet sånn generelt sett og! Dei har og buet tastatur som er heilt nydelig å skriva på (eg sitter med ein TM 630 som har det nå, og det er genialt ) og til mi eiga kjennskap så er Acer ganske gode på garanti/service-saker så det er godt å vete. Men viss du vil spare pengar og kan ofra litt tastaturergonomi, og i staden få det igjen i KRAFT anbefaler eg ein bærbar som heter ECS 551 og som du får frå Multicom.no, disse er forholdsvis billige når man ser kva man får. Eksempel følger; Green C1500 15" 60GB 512MB DVD-brenner 17,495.00 ,- 15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning Intel Centrino 1500 prosessor (tilsvarer P4 Mobile 2533MHz) 512MB DDR minne 60GB harddisk Kombinert DVD-RW og CDRW brenner. Leser også alle DVD- og CD-plater. 8x DVD les, 24x CDROM les, 16x CDR skriv, 8x CDRW skriv, 2x DVD-R skriv, 1x DVD-RW skriv, 2x DVD-RAM skriv. Støtter SmoothLink som ignorerer buffer underruns. 64MB DDR ATI Mobility M9 Radeon 9000 skjermkort, 4X AGP 5.1 lydkort og stereo høyttalere Trådløst 11Mbit nettverkskort (802.11b) integrert 10/100Mbit nettverkskort 56k modem integrert 2x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps FireWire IEEE1394 port 1x Type II PCMCIA IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port Synaptics touchpad m/scrollknapp Parallell port Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang) Mikrofon inngang Utgang for ekstern skjerm TV-utgang (SVHS) Norsk 220V strømforsyning/lader følger med Norsk tastatur Internt li-ion batteri Driftstid på batteri ca. 4 timer Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer Leveres uten operativsystem Størrelse: 326 x 258 x 25 mm Vekt kun 2,6kg Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
jacobm Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Takk for innspill, tar gjerne imot flere tilbakemeldinger også! Men hvordan er det å handle fra f.eks. zepto og multicom? Må innrømme at jeg er litt redd for å kjøpe utstyr som viser seg å være dårlig på skjulte områder, eller å kjøpe av firmaer som plutselig går konkurs.. Lenke til kommentar
immo Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Har handlet fra multicom komplett og psdata i flere år.. tror du kan være bra trygg på disse i alle fall Hadde servicen vært rævva hadde de bukket under for lengst.. virker på meg nesten sikrere å kjøpe på nett enn i en butikk med suringer Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Multicom er en grei butikk. Har handlet hos de flere ganger uten problemer. Er det Li-ion batteri som blir brukt i de fleste bærbare i dag? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 for video-redigering bør du i først og fremst kjøpe ekstra minne. du får mange centrino pcer til godt under 20000 (toshiba sattelite pro, acer travelmate 290, Elitegroup Green C1400 ) tundra bærbar på psdata koster vel 12000-13000, sjekk testen på barbara.no god garanti, norsk "produsent",har firewire, gode test-resultater. klarer å kjøre en god del nyeste spill på mindre detaljer helt greit, kjøper du ekstra minne, så har du en god bærbar til under 14000. jeg kjøpte dell500m selv, klarte ikke å motstå tilbudet (8570,- ) er veldig fornøyd foreløpig, kjøpte firewire pcmcia kort (som har en mye dårligere overføringshastighet enn firewire-kobling direkte på hovedkortet, (pcmcia firewire fungerer dårlig med ekstern harddisk, men helt greit for filoverføring fra dv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå