Gå til innhold

Nylig utdannet og søker jobb

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 23 og har nylig endt min bachelor innenfor økonomi og administrasjon fra handelshøyskolen BI. Jobber nå som telefonselger som henger igjen fra deltidsjobb fra da jeg studerte, og har nå søkt en del jobber som både er relevant og på de som betaler mer.

Har fått tilbud om stilling som "forsikringsrådgiver", som for meg i bunn og grunn betyr kundeassistanse over telefon/mail med fokus på salg. Mener dette vil gi et inntrykk av forsikringsbransjen, men usikker på om jeg skal takke ja.

Jeg mener lønnen på 360 000 er bra, noe under det jeg tjener i dag.

Noen som har noen tanker/erfaringer om/fra å være forsikringsrådgiver? Det er et av de mindre husene, Nemi Forsikring.

Takk for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å jobbe for Nemi er i grunnen en av de mer spennende forsikringssalgsjobbene du kan ha pt. Det er et selskap i vekst, men solid EK og greie priser på privatmarkedet.

Regner med det er snakk om en grunnlønn på 360`, med en mer provisjonsbasert "topp" lønn for å si det slik?

Som det så klisjeaktig heter, står du på, vil du lykkes. Dette gjelder også for Nemi.

Har en kamerat som driver Nemi kontoret i Trondheim, og ser at han ikke har store problemer med å levere resultater for å si det slik. MEN du må være av den typen som tør å gå på kalde kunder, følge opp leads, og selge på referanser. Det er ikke en jobb der du kan bare lene deg tilbake, å "håve inn".

Det å være forsikringsrådgiver er og blir et rotterace, men kommer du deg innenfor på BM (bedriftsmarkedssiden), er dagene litt mer behagelige, og budsjettene er mer langsiktige.

Gjør du det bra som forsikringsselger, kan du tjene gode penger. Har flere venner som jobber i bransjen, og lønna er ofte proporsjonal med innsatsen. Noen passerer 1mill brutto pr år, mens andre ligger å skurer på 320-350K pr år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...