Gå til innhold

Hva er galt med min pc`?

eirberen

Anbefalte innlegg

Jeg har den pc`n som står i signaturen min.

Jeg sitter og spiller et spill. uansett hva slags spill det er. Og etter en stund spilling så plutselig slår pc`n seg av!!!

Jeg kjører cpu på 2.6ghz og minnet på 434mhz Minnet skal kjøre orginalt på 433mhz og jeg tror ikke 1mhz har så mye å si!!

Kan noen si meg hva dette problemet kan komme av. Cpu tempt under spilling ligger på 56-59 grader.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde lignende feil. Her fant vi ut at min dyrebare Coesair TWINX PC3200LL 1024 MB feilet.

Kjørte Gold memory test, da brøt RAM'en sammen under testen. :shrug:

Mitt oppsett er ikke overklokket.

Jeg vil anbefale deg å kjøre en RAM test.

Jeg har kjørt memtest og den fant masse feil på minnet når det var overklokket, men den fant ingen feil når minnet kjører på orginal hastighet :-/

Men fikk du byttet ram`n din?

Lenke til kommentar

Hvordan kan de ha seg at memtest bare finner feil når minnet er overklokket? samme gjelden golden memory test.

betyr dette at det er noe galt med minnet??

Som sagt så slår maskinen seg av etter en stund spilling nårj eg kjører minnet på orginale hastighet (433mhz)

Lenke til kommentar
Ny RAM ble sendt fra Komplett.no i dag. Håper det blir bra nå.

Hva sa du til komplett.no for å få byttet dem?

Jeg prøver å få bytte mine til psdata, men er ikke helt sikekr på hva jeg skal si til dem!! Kan ikke bare si at ram`n er ødlagt??!?! :-?

Mvh Eirik

Lenke til kommentar

På oppfordring fra Komplett så kjørte jeg en "golden memory test", sendte inn testresultatet pr e-mail.

Etter at de hadde analysert testen så fikk jeg beskjed om å sende inn RAM'en for ny test. Jeg var litt smart slik at det ikke var meg som fortalte hva som hva galt, jeg fikk de til å fortelle det. For da kan de ikke komme etterpå å si at jeg har sendt inn feil deler.

Men uansett så feilet RAM'en under testen hos meg og det skal den ikke gjøre. Jeg presiserer at jeg ikke har prøvd å overklokke noe av mitt utstyr.

De har sendt ny RAM i dag, så det var vell noe galt med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...