Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen, stop:0x0000007b

Anbefalte innlegg

Heisann!

PC SPECS:

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155

Intel® Core? i7-2600 Processor

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Corsair SSD Force Series? F60A, 60GB

Western Digital Caviar® Blue 500GB

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

Jeg har løpt inn i en haug av problemer etter en heller uheldig oppgradering av minnebrikker.

Problemene startet når jeg ble anbefalt (av en kar jeg trodde kunne greiene sine) Kingston DDR3 HyperX 2133MHz 16GB KIT, og jeg satt disse inn (4x4gig, tok selvfølgelig ut de gamle). Jeg satt også inn en ny harddisk;Seagate Barracuda® 1TB i samme slengen.

Det som skjedde dernest, var at pcen bare var på i 2-3 sekunder før den rebootet, i en endeløs loop. Skremt for at jeg at hadde ødelagt noe, tok jeg ut den nye rammen og satte inn de gamle. Dette gjorde at jeg fikk bootet opp. Med ny giv prøvde jeg så to av de nye rambrikkene, som faktisk lot meg boote til windows. Jeg kjørte en windows memory test (eller noe slikt) som ikke fant noen problemer, men så fikk jeg en ny bluescreen like etter. Jeg ga dermed opp, tok ut alt nytt og satte inn de gamle minnebrikkene igjen.

MEN; nå, med de gamle minnebrikkene får jeg bluescreen ved den første windows loading screenen, og bluescreenen sier noe slikt som: stop:0x0000007b (0xFFFFF880009A97. Den fortsetter med en haug av 0'er. Jeg har kjørt en test av minnet gjennom bios, som ikke finner noen feil. Etter bluescreenen kommer jeg til windows startup repair, som sier at den ikke kan fikse dette problemet automatisk. Etter dette har jeg prøvd med bare en av de gamle minnestikkene, prøvd begge, to av de nye, alle fire nye, etc, og jeg får fortsatt samme bluescreen. Jeg har også prøvd å reverte til en gammel OS backup, jeg fikk da melding om at harddisken ble full i prossessen og prosessen ble stoppet.

Jeg har søkt etter feilmeldingen over alt på internett og finner lite som er akkurat min. Jeg har akkurat flyttet, så alle dvder jeg fikk med min pc har blitt borte i flyttelasset.

Hva i all verden gjør jeg nå? Har jeg ødelagt noe beyond hobby repair?

På forhånd tusen takk for all hjelp og tips,

- Eirik

Endret av JøllsMeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Heisann!

PC SPECS:

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155

Intel® Core? i7-2600 Processor

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Corsair SSD Force Series? F60A, 60GB

Western Digital Caviar® Blue 500GB

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

Jeg har løpt inn i en haug av problemer etter en heller uheldig oppgradering av minnebrikker.

Problemene startet når jeg ble anbefalt (av en kar jeg trodde kunne greiene sine) Kingston DDR3 HyperX 2133MHz 16GB KIT, og jeg satt disse inn (4x4gig, tok selvfølgelig ut de gamle). Jeg satt også inn en ny harddisk;Seagate Barracuda® 1TB i samme slengen.

Det som skjedde dernest, var at pcen bare var på i 2-3 sekunder før den rebootet, i en endeløs loop. Skremt for at jeg at hadde ødelagt noe, tok jeg ut den nye rammen og satte inn de gamle. Dette gjorde at jeg fikk bootet opp. Med ny giv prøvde jeg så to av de nye rambrikkene, som faktisk lot meg boote til windows. Jeg kjørte en windows memory test (eller noe slikt) som ikke fant noen problemer, men så fikk jeg en ny bluescreen like etter. Jeg ga dermed opp, tok ut alt nytt og satte inn de gamle minnebrikkene igjen.

MEN; nå, med de gamle minnebrikkene får jeg bluescreen ved den første windows loading screenen, og bluescreenen sier noe slikt som: stop:0x0000007b (0xFFFFF880009A97. Den fortsetter med en haug av 0'er. Jeg har kjørt en test av minnet gjennom bios, som ikke finner noen feil. Etter bluescreenen kommer jeg til windows startup repair, som sier at den ikke kan fikse dette problemet automatisk. Etter dette har jeg prøvd med bare en av de gamle minnestikkene, prøvd begge, to av de nye, alle fire nye, etc, og jeg får fortsatt samme bluescreen. Jeg har også prøvd å reverte til en gammel OS backup, jeg fikk da melding om at harddisken ble full i prossessen og prosessen ble stoppet.

Jeg har søkt etter feilmeldingen over alt på internett og finner lite som er akkurat min. Jeg har akkurat flyttet, så alle dvder jeg fikk med min pc har blitt borte i flyttelasset.

Hva i all verden gjør jeg nå? Har jeg ødelagt noe beyond hobby repair?

På forhånd tusen takk for all hjelp og tips,

- Eirik

det er windows installasjonen som er blitt korrupt av all kræsjingen. Installer windows på nytt.

Sjekk at minnebrikkene sitter ordentlig i sporet, sjekk at harddiskkablene er 100% på plass

sjekk at de nye minnebrikkene får høy nok spenning, det letteste er om de har samme spenning som de gamle, men hvis de krever mere strøm så vil de bli ustabile.

prøv også å google minnebrikkene dine og hovedkortet for å se om andre har hatt samme problem.

Lenke til kommentar

det er windows installasjonen som er blitt korrupt av all kræsjingen. Installer windows på nytt.

Sjekk at minnebrikkene sitter ordentlig i sporet, sjekk at harddiskkablene er 100% på plass

sjekk at de nye minnebrikkene får høy nok spenning, det letteste er om de har samme spenning som de gamle, men hvis de krever mere strøm så vil de bli ustabile.

prøv også å google minnebrikkene dine og hovedkortet for å se om andre har hatt samme problem.

Tusen takk for feedback og input Smint, MEN;

Hah! Etter cirka 6 timer med å prøve alt mellom himmel og jord (har nesten demontert hele kabinettet) fant jeg feilen!

Måtte sette alle harddisker til AHCP(eller noe slikt) i bios istedet for raid. Når jeg satte inn de nye minnebrikkene valgte jeg f2 og default settings, noe som satte biosen fra AHCP til raid, noe som resulterte i at SSD disken min ikke fungerte som den skulle.

All is good now, ble bløt mellom beina når jeg fikk fiksa det! :D

TLDR: Sett harddiskene til AHCP i bios istedet for RAID eller IDE.

Et lite spørsmål nå som jeg allerede er så godt i gang;

Vil minnebrikkene jeg kjøpte; http://www.komplett....aspx?sku=749648

passe fint med http://www.komplett....spx?sku=628969

Er passe redd for å bruke de etter constant reboot greiene når jeg først satte de inn, så litt feedback på dette hadde vært fint :)

På forhånd tusen takk,

- Eirik

Endret av JøllsMeister
Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter RAM opptil 2133MHz, men kun ved overklokking etter MSI å dømme. En annen ting er at hovedkortet er beregnet for 1,5V til RAM brikker, men de du linket til skal ha 1,65V.

Dog jeg mener at det skal være mulig å bruke de minne birkkene, men de vil ikke kjøre med 2133MHz, kanskje 1600MHz eller lavere. Å oppgardere minnet (RAM) til noe heftig, med mindre du er en overklokker, har ingen hensikt fordi det er lite hastighet å vinne på slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å sende de RAM brikkene i retur og kjøpe/eller bytte dem i f. eks. 2 x Kingston DDR3 HyperX blu 1333MHz som vil gi deg totalt 16GB RAM. Eventuelt kan du prøve med kun 8GB først (2 x4 GB) og utvide senere til 16GB.

De RAM brikkene jeg linker til er 1,5V og burde virke fint på det hovedkortet ditt. Brikker med høyere frekvens/hastighet enn 1333MHz vil jeg ikke anbefale da de er beregnet til overklokking hvis du skal gjøre det.

Du finner listen med RAM som er testet for det hovedkortet til MSI på denne siden.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...