Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?


Rankiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kupper tråden litt, dette er vel relevant for de fleste: Hvordan ønsker dere ting? Altså, jeg kan ikke si at jeg ønsker meg klær, da får jeg masse dritt fra J&J, Blend og liknende. Ber dere om gavekort i spesifikke butikker, eller er det egne merker? Min familie er svært lite digital, og jeg tror ingen av dem evner å bestille noe fra en nettbutikk.

 

On topic: Klær er alltids greit, jeg ønsker meg også pensumbøker, og skistaver.

Lenke til kommentar

Hvor du vil ha dine klær i fra?

 

Er det ikke bare å ønske seg klær i fra en bestemt butikk?

 

Det blir fort tricky uansett. Eller så blir det en tur med bytting av varer. For det første, jeg balanserer mellom to størrelser, det blir ofte bom, og jeg bør prøve begge før jeg kjøper. Å ønsket seg noe fra en bestemt butikk er også litt dumt, da de fleste butikker fører mange merker, og selv merker jeg liker fører mindre pene modeller. Det er ikke noe jeg kan stole på at min familie evner å skille. Deres handlevaner minner mye om det jeg tror en rumensk 16 år gammel jente på LSD ville anse som pent.

Lenke til kommentar

Det blir fort tricky uansett. Eller så blir det en tur med bytting av varer. For det første, jeg balanserer mellom to størrelser, det blir ofte bom, og jeg bør prøve begge før jeg kjøper. Å ønsket seg noe fra en bestemt butikk er også litt dumt, da de fleste butikker fører mange merker, og selv merker jeg liker fører mindre pene modeller. Det er ikke noe jeg kan stole på at min familie evner å skille. Deres handlevaner minner mye om det jeg tror en rumensk 16 år gammel jente på LSD ville anse som pent.

Går ann å være mer spesifikk, som f. eks at du ønsker deg jakke X i størrelse Y fra butikk Z.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Ønsker meg alltid ullundertøy og ullsokker!

Jeg prøver å ønske meg enkle ting som:

Klassisk skinnbelte i sort, mørkebrunt eller navy(semsket)

Skinnhansker (kvalitet er ikke så viktig her fordi de blir borte uansett)

Lue og skjerf.

 

Hvis ikke er jo spill alltid greit å ønske seg, siden det er vanskelig å gjøre feil

Lenke til kommentar

Ønsker meg en sånn moser til grønnsaker slik at jeg kan lage potet og kålrabistappe.

 

Ønsk deg en stavmikser i stedet. Da blir det mer puré enn stappe, men du kan bruke den til jævlig mye annet, i motsetning til en mosedings. Det mest irriterende jeg vet om på kjøkkenet er å lukke skuffen der moseren vår ligger, for den setter seg alltid fast i noe og laget et helvetes rot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er drittdårlig på å ønske meg ting. Hvis jeg vil ha noe, går jeg og kjøper det. Så er jeg om mulig enda dårligere på å gi bort ting, men det er nå så.

 

For kort tid siden slo det meg at å ha slips, sløyfer og pocket squares som fast innslag på ønskelista er en god idé. Man kan vel vanskelig få for mye av disse tingene, prisen på dem bør være overkommelig i gaveøyemed og jeg slipper å måtte vri hjernen for å hoste opp ønskelistefyll.

 

Klart, man ender nok opp med mye dårlige greier, men selv blind høne kan finne korn så det kan jo tenkes at noen treffer blink en gang. :)

Lenke til kommentar

Ønsk deg en stavmikser i stedet. Da blir det mer puré enn stappe, men du kan bruke den til jævlig mye annet, i motsetning til en mosedings. Det mest irriterende jeg vet om på kjøkkenet er å lukke skuffen der moseren vår ligger, for den setter seg alltid fast i noe og laget et helvetes rot.

Potetstappe laget med moser er way bedre enn om du har brukt stavmikser, da. Konsistens er viktig, tross alt. Dessuten koster en moser en hundrelapp or so.

 

Jeg ønsker meg sko. I alle former og fasonger. Og kanskje en trenchcoat. Og en enkel klokke med skinnreim. Og belter.

Aller helst ønsker jeg meg boots med snøring, i shell. Også noen fine (helst wingtip) derbies eller chukka boots hadde vært veldig velkomment.

Slips og lommetørkle er selvfølgelig også velkomment, men det tør jeg ikke ønske meg "høyt", for ender bare opp med julenisseslips fra dressmann.

Lenke til kommentar

 

Potetstappe laget med moser er way bedre enn om du har brukt stavmikser, da. Konsistens er viktig, tross alt. Dessuten koster en moser en hundrelapp or so.

 

Både konsistens og pris trumfes av moserens grusomt dårlige skuffegenskaper. Vi lager som regel stappe med moser, men jeg hater den intenst allikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ønsk deg en stavmikser i stedet. Da blir det mer puré enn stappe, men du kan bruke den til jævlig mye annet, i motsetning til en mosedings. Det mest irriterende jeg vet om på kjøkkenet er å lukke skuffen der moseren vår ligger, for den setter seg alltid fast i noe og laget et helvetes rot.

Er ikke så nazi på hvordan stappen skal være så en stavmikser er ikke dumt. Kjenner til skuffeproblemet, har et stort dørslag som jeg må lirke og styre på plass hver gang jeg bruker det.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg bøker, en fin ullgenser, tjukke ullsokker og en slipestein til kjøkkenknivene. Kanskje et ullteppe også.

 

Stavmikser er overlegent til puréer, men ingenting slår komfort-stappen man får ut av en moser. Jeg vet at jeg har sett noen som er litt mindre enn det normale. De passer bra i selv lave skuffer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...