meg0709 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Hei. Jeg har en dvd rom, Sony AD-7280S, i en stasjonær maskin som ikke på noen som helst måte vil lese plater i det hele tatt. DVD-romen kommer opp både i bios og inne på dekstop og den har egen stasjons bokstav. Når jeg har putta inn ei plate så høres det ut som den starter, du hører plata spinne opp for så å stoppe, kjøpte lesern på netshop og de på support der mente det var en slags bug i windows og sa det kunne hjelpe å reinnstallere, men de sa også at jeg skulle prøve å boote med windows plate i dvd-romen , det har jeg enda ikke prøvd. Prøvde også å avinnstallere den i enhetsbehandling også restarte, det hjalp ikke. Jeg har heller ikke prøvd en anna dvd-rom, men det kan jeg få mulighet til. Jeg har også prøvd andre sata porter, både 6Gb og 3Gb porter uten hell jeg har også sjekket at både strøm og sata ledninger sitter ordentlig i flere ganger i begge ender, men kan jo alltids kjenne på de flere ganger. Så mitt spørsmål er vel om det er en bug med windows og om det hjelper med reinstall, har dvd romen tatt kvelden eller kunne det hjulpet med ett lens cleaner kit? På forhånd takk for svar. Endret 19. november 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Som all annen hardware kan slike ting også ryke. Har opplevd at DVD brennere slutter å virke når jeg har avinstallert brenneprogram, men det har løst seg ved å legge inn ny versjon. Bruker selv Burnaware: http://www.burnaware.com/ og det legger til nødvendige filer. Har også oppdatert firmware på enkelte DVD brennere, men ikke brydd meg i det siste. Har du prøvd å spille en vanlig CD eller DVD for å se om du får spillt av, eller er det kun brenning du har forsøkt? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Vel, jeg har aldri prøvd å brent en ting med denne spillern, den var ny i mars, jeg har bare prøvd å spille av DVD plater som film/spill og CD med musikk, ingen av de har spillern lest, men akkurat nå så testa jeg med en anna dvd leser/spiller som jeg har lånt og da funker det med en gang, både DVD og CD. Så det er vel lesern som har tatt kvelden sikkert, jaja, får vel kjøpe en ny en eller mase seg til en ny en ifra netshop, haha, kan jo bli lett. Fant ingen firmware til spillern heller. Takk for svar. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Fikk mail ifra netshop der de sa de ville sende meg en ny en bare jeg oppga kunde nummer, så da antar jeg at de gjør, gjenstår jo så klart å se, men virker jo lovende. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Bra det løste seg. På den annen side så er neppe dette noe som kjører netshop konkurs. Det er en brenner til 175,- kroner, og tviler på de har betalt over hundrelappen selv. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Den koster hele 150kr ink mva, men ser poenget ditt, bra de sender en ny en, det er ikke det at jeg ikke kunne kjøpt en ny en selv, men når den dør etter knappe 6 måneder uten ekstrem bruk så syns jeg det er noe surt, men bra de stiller opp. Så får jeg håpe de sender en ny en. Har en i en anna maskin som typisk nok er IDE og ikke sata, men den har jo levd i 4år. Men igjen, takk for svar, så setter jeg denne som løst den dagen jeg får spillern. Endret 22. november 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå