Juggel Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei. Tenkte jeg skulle oppgradere pc'n. Jeg har en strømforsyning på 550W, men jeg er usikker på om det holder for de komponentene jeg har oppgradert. Såvidt jeg har skjønt så er det spesielt CPU og skjermkort som krever mest? CPU'n jeg har valgt er Intel Core i5-3570k og skjermkortet er et GTX 670. Spørsmålet mitt er altså; holder min strømforsyning eller burde jeg gå til anskaffelse av ny? Og hva er risikoen hvis den jeg har nå leverer i minste laget? Takk på forhånd Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei. Tenkte jeg skulle oppgradere pc'n. Jeg har en strømforsyning på 550W, men jeg er usikker på om det holder for de komponentene jeg har oppgradert. Såvidt jeg har skjønt så er det spesielt CPU og skjermkort som krever mest? CPU'n jeg har valgt er Intel Core i5-3570k og skjermkortet er et GTX 670. Spørsmålet mitt er altså; holder min strømforsyning eller burde jeg gå til anskaffelse av ny? Og hva er risikoen hvis den jeg har nå leverer i minste laget? Takk på forhånd Sleng inn speccsa dine her så ser du hvor stor PSU du trenger http://www.thermaltake.outervision.com/ Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hvilken strømforsyning har du? Det er veldig stor forskjell på en bra 550W PSU og en dårlig 550W PSU. Men den vil nok uansett klare å gi nok strøm så lenge du ikke overklokker. Moderne CPU-er og GPU-er har lavere strømforbruk enn tidligere generasjoner. 1 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Husker ikke modellen akkurat nå, men det er en 4 år gammel corsair. Jeg brukte siden Mysil linka til og der stod det at jeg trengte ca 450W. Så regner med at det går greit. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Ja, det går nok fint så lenge du ikke overklokker eller skaffer deg 20 harddisker 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå