prebos98 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei, jeg har en Acer Aspire 5733. Jeg ønsker å få skjermbildet på pcen min opp på TVen min, slik at jeg kan se film på Tven fra Pcen. men dette funker ikke fordi jeg ikke har HDMI inngang på pcen. Er det en mulighet til at jeg kan gjøre dette med en annen ingang? Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei og velkommen! Man har jo alltid den gamle slageren VGA-kabel for å få over bildet fra PC til TV. Den har vært å finne på samtlige Acer-maskiner og de fleste TVene jeg har vært borti. Det var noen Philips-TVer som manglet denne, så det er verdt å dobbeltsjekke. Om du lurer på hvordan kabelen ser ut, er det bare å ta et raskt Google-søk. Problemet med den overgangen er at den ikke overfører lyd. Da må man gjerne ha PC-høytalere koblet til maskinen, eller en AUX-kabel ut fra PCen og inn i TVen. Denne inngangen har de fleste TVer, men også verdt å dobbeltsjekke. Det er viktig å si at det står "Audio in" på inngangen, slik at det ikke bare er en hodetelefonutgang. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Hvis du har en DVI eller VGA-utgang, så ja, det er bare å smelle i TVen Endret 19. november 2012 av nicwillu 1 Lenke til kommentar
prebos98 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 tusen takk for raskt svar:-) har desverre ingen av disse ingangene. gar en som ligner paa en dvi, men den er mye mindre. men det finnes ikke noe omformere? feks hdmi-usb? Lenke til kommentar
TripleRainbow Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) HDMI-USB går dessverre ikke. HDMI til DVI går, men det spiller ingen rolle så lenge du ikke har DVI- eller HDMI-utgang på PCen. Den eneste muligheten er VGA. Men det har altså ikke TVen din? Maks uflaks. Endret 20. november 2012 av TripleRainbow Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) DVI -> HDMI adapter skal jo gå. Eller tar jeg feil kanskje Endret 20. november 2012 av nicwillu Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 DVI sender vel bare bilde og ikke lyd? Det er vel litt ukurant for en TV? Ser ut som at laptopen din bare har VGA. Da har du egentlig ikke noe valg Lenke til kommentar
prebos98 Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Jeg har en VGA kontakt og en VGA til tven! fant det ut nå. Tusen Tusen takk for hjelpen! dere har vært til stor hjelp. Endret 20. november 2012 av prebos98 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå