PKcyriuz Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hva er det som er: - Negative sider ved å bo i Nord-Norge? - Positive sider ved å bo i Nord-Norge? (Saklige argumenter takk!) Let the discussion commence! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 + Spektakulær natur, hyggelige folk, snøgaranti. - Glatt og kaldt. Midnattsol er sikkert kult for turister, men jeg hadde blitt gal om jeg skulle bodd under sånne forhold. Det samme gjelder vel forsåvidt mørketida, men det er ikke så forskjellig fra i sør. Er jo bare lyst et par timer om dagen her også på det verste, og da er man gjerne inne på jobb. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Bo i nord er littf for vag for min del. Snakker vi byser som Tromsø og Bodø eller snakker vi mer øde plasser som f.eks Bardufoss? Men uansett, naturen er fin, lite snø om vintern (I allefall i Bodø), midtnattsol (fantastisk blanding mellom glede og irritasjon). Når det gjelder de negative sidene så er det at det blir et stykke å reise hvis du skal på ferie sørover. Men ellers så tror jeg helt ærlig ikke det er den store forskjellen sett bort fra folketall. Selv er den eneste forskjellen jeg merket når jeg flyttet fra Bodø til Trondheim at Trondheim er større og naturen rundt byen ikke faller like godt i smak heim hjemme. Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Ser man bort i fra naturen, hvordan er boligområdene/markedet i forhold til hverandre? Økonomisk - forskjell i jobber? Kriminalitet ect. Kulturirske tilbud. Endret 20. november 2012 av PKcyriuz Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Norge er perifert nok i seg selv. Nord-Norge befinner seg i periferien av periferien. Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Norge er perifert nok i seg selv. Nord-Norge befinner seg i periferien av periferien. Kan du utdype det med alminnelig Norsk? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg vestlending og var i militæret og var mye Harstad / Narvik. Veldig ok folk der og likte meg godt. Ble vell litt mye TV om vinteren. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Kan du utdype det med alminnelig Norsk? Endret 20. november 2012 av Spartapus 1 Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Jeg kjenner flere som bor i Oslo og Bergen som studenter. De jobber på "strø-jobber" ved siden av studiene . Samt koster det flesk på smør å bo der. Ved å bo i Nord, er det annerledes innen boligmarkedet? - At det blir sett mye på tv på vinteren, er vel noe hele Norden lider av i korte trekk men, må være ål-right å tjenestegjøre der oppe. Er det store forskjeller innen kriminalitet Nord vs. Sør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå