ovlov Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 hei, har lyst til å kjøpe en volvo 245 (helst stasjonsvogn) men de fleste har over 300.000km har hørt at dette ikke er noe problem på evighets maskinene men lurer på hva jeg brude være obs på Lenke til kommentar
samaron Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Stort sett er problemene med disse bilene rust. Vanlige steder det ruster er gulvplater og brønnene i bagasjerommet. Veggene i hjulbuene mot framsetene kan også være utsatt. Vet ikke hvordan det er med 240, men 700 serien ble galvanisert i 1988 om jeg ikke tar feil. Er dette tilfelle med 240ene også burde du gå for en av en slik årgang, siden det vil være betydelig mindre rust på en slik bil. Sjekk opp dette. Ellers er det bare å sjekke "det vanlige" ved bilkjøp. Ulyder, slark, slitasje, ol. Bare for alt i verden ikke kjøp en bil eid av en ungdom, da ber du om trøbbel. Gamle volvoer er utrolig slitesterke, men som alt annet kan disse bilene også gå i stykker om det blir provosert frem. Det er dessverre ungdommer eksperter til. Skulle du gå for en ungsomskjørt bil så må du regne med en skamskrudd bil, og sjekk ekstra nøye for det som er nevnt over. Kan være mye skjulte overraskelser bak paneler ol. Styr langt unna biler som har såkalt "sveist sperre", da er hvertfall bilen søppel med tanke på drivverk. Gamle volvoer er ikke verdens mest økonomiske biler heller, så ikke forvent lavt forbruk. Rett rundt literen per mil er vel nok så normalt om jeg ikke tar feil. Personlig ville jeg valgt en bil med forgasser, da disse etter det jeg har sett er mest til å stole på. 3 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Jeg er enig i hele innlegget til samaron, bortsett fra siste setning. Forgassere er et mareritt hvis man blir plaget med dem og på en så gammel bil, så vil det fort oppstå et eller annet med forgasseren i form av enten tette dyser/kanaler, defekt flottør, akselerasjons pumpen, tomgangsjusteringen, lekkasjer og ikke minst automat-chocken (hvis den har det). I tillegg, så skal man finne en fagmann som faktisk kan forgassere slik at feilsøkingen går greit og hurtig. Som regel ender mange med å måtte bytte hele forgasseren fremfor å feilsøke på den, rett og slett fordi dette en en utdøende kunnskap som kun spesialister på veteranbiler eller gamle mekanikere behersker. Det er heller ikke enkelt å finne brukte forgassere i god stand og en ny forgasser, hvis man får tak i en, koster skjorta. Deler til forgassere er heller ikke lett å få tak i og det som finnes er dyrt. Innspøytningssystemet på disse bilene er svært ukomplisert og derfor enkelt å reparere, samtidig som det er mye mer pålitelig enn en forgasser. Endret 20. november 2012 av LiamH Lenke til kommentar
username882 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Enig med de over her. Gå for en my innsprøytning. Er en mer moderene motorkonstruksjon. Tror den bruker mindre drivstoff også. Rust er hovedsaklig det problemet jeg hadde på 240'n jeg var med på å eide. Det ble bare sparkla og malt over da vi visste bilen ikke hadde sjangs i havet til å klare EU kontrollen når den tid kom, og derfor gikk til skroten. Kan være andre som har gjort noe lignende. Om jeg skal ha med en kynisk del i innlegget mitt så kommer den her: Noe positivt er at det enda er mange eldre mennesker som eier 240'r, og de mister sakte men sikkert lappen eller dør grunnet alder. Derfor er det iblandt mange fine å finne til overkommelige priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå