Gå til innhold

Spørsmål om strøm til grafikkort

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Silver Power SS-620M (Seasonic M12II), som har litt spesielle PCI-E kontakter. Disse har en 6-pin i enden som skal i PSU, og én 6-pin samt en 6/8-pin i andre enden. Se vedlagt bilde.

Mitt spørsmål er derfor; skal jeg bruke kun én av disse kablene til mitt 7950 (6+8-pin), eller må jeg bruke to? Finner ingen info om output på disse kontaktene, men 6-pin er jo vanligvis 75W, mens 8-pin er 150W..

-bellduck :)

post-206824-0-48039200-1353355677_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal bruke det skjermkortet krever. Er det en 6-pin strømtilkobling på skjermkortet, så skal du bruke en 6-pin PCIe kontakt. Har skjermkortet to 6-pin strømtilkoblinger, så skal du bruke to 6-pin PCIe kontakter. Har skjermkortet 6+8 pin strømtilkoblinger, så skal du bruke en 6-pin og en 8-pin PCIe kontakter.

Lenke til kommentar

Du skal bruke det skjermkortet krever. Er det en 6-pin strømtilkobling på skjermkortet, så skal du bruke en 6-pin PCIe kontakt. Har skjermkortet to 6-pin strømtilkoblinger, så skal du bruke to 6-pin PCIe kontakter. Har skjermkortet 6+8 pin strømtilkoblinger, så skal du bruke en 6-pin og en 8-pin PCIe kontakter.

Ok! :)

Kan ikke helt si jeg skjønner hva produsenten har tenkt med disse kablene da, men det får vel bare bli sånn. :)

Lenke til kommentar

Det er en fordel å bruke alle pinnene som skjermkortet har. Det fordeler belastningen på flest mulig pinner.

Selve kabelen tåler veldig mye strøm uten problemer, det er pinnene som er det svake punktet. Litt dårlig kontakt, så risikerer man varmgang og svidde kontakter.

Lenke til kommentar

Vil nok tro kabelen takler 225W om det er både en 8-pin og en 6-pin kontakt på den ;)

Meningen er vel å kutte på produksjonskostnader.

Det er en fordel å bruke alle pinnene som skjermkortet har. Det fordeler belastningen på flest mulig pinner.

Selve kabelen tåler veldig mye strøm uten problemer, det er pinnene som er det svake punktet. Litt dårlig kontakt, så risikerer man varmgang og svidde kontakter.

Hmm, så jeg bør likevel bruke 2 kabler? I og med at det kun er en 6-pin i andre enden.. Er godt kjent med elektro, så var klar over at kablene tåler mer; tenkte mer på om dette var oppdelt på en eller anen måte inni PSU :) Men da er vel alt egentlig bare koplet sammen på +12V-railene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...