Gå til innhold

Komune valg... Hvem skal du stemme på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Lener mot Ap... men er bare 50% sikker
Hadde en oppgave på skolen der jeg skulle skrive litt om hva de forskjellige partiene mente. Var _klin_ umulig å finne ut noe om hva ap mente! De andre partiene gikk fint, særlig rv og frp og sånn, mens ap mente liksom ingenting.... :-?
Hmm, ja, men man kan kanskje si at enkelte parti mener alt, eller forandrer mening sin hele tiden, etter det som er populært blant folket (sikter litt mot Frp her...).

Det er kanskje derfor jeg lener mot Ap fordi jeg liker ikke Høyre, Frp, og heller ikke SV og RV. KrF kan dra til helvete ( :lol: ) mens Venstre vet jeg ikke mye om... og er så lite av et parti at det er sikkert ikke noe vits i å stemme på de.

Jeg så på RV sin "pamphlet" og der sto det masse ting. Men, ingenting av det det sto hjalp deres mening... Om at de rike blir rikere, og fattigere blir fattigere, etc. De ramset opp masse urelevante fakta som ikke beviste nettopp dette.

I tillegg er RV imot krigen i Irak, og dermed må jeg si at de automatisk ikke får min stemme... :wink:

Lenke til kommentar
Stemmer du FrP, så sier det litt om hvor lett du blir påvirket av Carl I. Hagens kløvde tunge.  

GO FRP sier jeg. Hvem har sagt at "Hagens kløvde tunge" sier så mye feil? Hagen virker som en alright kar, jeg håper han blir vår neste statsminister, det har han fortjent!

 

Hvis du stemmer RV eller SV så sier det litt om hvor lett påvirket du blir av Lenin og Stalin, og hvor lite du kan om historie og samfunnet generelt!

Lenke til kommentar
GO FRP sier jeg. Hvem har sagt at "Hagens kløvde tunge" sier så mye feil? Hagen virker som en alright kar, jeg håper han blir vår neste statsminister, det har han fortjent!
Han sier bare ting han ikke kan holde, han er rasist og leder for et rasistisk politisk parti. Han vil kjempe de rikes kamp mot arbeidergruppen.
Hvis du stemmer RV eller SV så sier det litt om hvor lett påvirket du blir av Lenin og Stalin, og hvor lite du kan om historie og samfunnet generelt!
Akkurat. Stalin og Fidel Castro og Mao. Ja, og selvsagt Che Guevara. Du hadde jo glemt en hel rekke med sosialister, FiskePinna. Det hadde jeg ikke trodd om deg.

Men rart at du utelot Marx.

Lenke til kommentar

Lurer på om det finnes kommunister som er for EU Toolshed.

 

Men, til dere Høyre velgere fra Bergen. Hvordan skal høyre klre å holde det de lover? De lover at de skal fjerne Bergen kommunes underskudd på 300 millioner kr. Og de skal fjerne eiendomsskatten. Som vil doble underskuddet med en gang.

 

Skal de selge BKK? Da klarer de kanskje å bli kvitt underskuddet, men hva når de pengene er oppbrukt? Da har kommunen mye mindre inntekter, pluss ingen inntekt i eiendomskatten. Hvordan skal de da holde et overskudd? Kutte i alle velferdsordningene? Selge flere offentlige eide bedrifter og tjenestetilbud?

Lenke til kommentar
GO FRP sier jeg. Hvem har sagt at "Hagens kløvde tunge" sier så mye feil? Hagen virker som en alright kar, jeg håper han blir vår neste statsminister, det har han fortjent!
Han sier bare ting han ikke kan holde, han er rasist og leder for et rasistisk politisk parti. Han vil kjempe de rikes kamp mot arbeidergruppen.
Hvis du stemmer RV eller SV så sier det litt om hvor lett påvirket du blir av Lenin og Stalin, og hvor lite du kan om historie og samfunnet generelt!
Akkurat. Stalin og Fidel Castro og Mao. Ja, og selvsagt Che Guevara. Du hadde jo glemt en hel rekke med sosialister, FiskePinna. Det hadde jeg ikke trodd om deg.

Men rart at du utelot Marx.

Hagen er en person som er lett og like. At du synes at Carl I. Hagen er rasist betyr at du mener at samtlige arabiske land styres av rasister (btw. finner man nudiststrender i Iran?).

 

Jeg har ikke lest mye om Marx (link?), men jeg antar at han hadde mye klokt å si, og mye ikke fullt så klokt... Men jeg trodde denne tråden handlet om hva vi skulle stemme ved kommunevalget, og ikke drittslenging til andre pga. partiet de stemmer på! "Festlige" kommentarer kan iallfall ikke påvirke en normalt intelligent person...

Lenke til kommentar
GO FRP sier jeg. Hvem har sagt at "Hagens kløvde tunge" sier så mye feil? Hagen virker som en alright kar, jeg håper han blir vår neste statsminister, det har han fortjent!
Han sier bare ting han ikke kan holde, han er rasist og leder for et rasistisk politisk parti. Han vil kjempe de rikes kamp mot arbeidergruppen.

 

Så du mener at alle de andre partilederne er i stand til å holde det de lover?

Sånn jeg ser det, så smører alle litt kjukt på, noen mer enn andre, hvor jeg er av de som mener at hagen langtfra er den verste. Han har bare andre måter å dekke inn eventuelle kostnader på, enn de andre partiene.

 

Har du håndfaste bevis på at du kan stemple han som en rasist? ja han er for innstramninger i forhold til invandring her i landet, men det gjør han vel ikke til en rasist av den grunn? dessuten så er han en av de som roper høyest om bedre integrering for våre nye landsmenn, så de får en lettere overgang til den nye livsstilen deres..

 

Og hvordan du kan mene at han "kjemper de rikes kamp mot arbeidergruppen" skulle jeg like å vite..

er det fordi han vil skape bedre vilkår for næringslivet, for nettopp å trygge arbeidsplassene til arbeiderne? eller hvor ligger argumentasjonen?

Lenke til kommentar

Frp er ikke partiet for arbeiderklassen hvertfall. Hage som er for individuelle lønnsforhandlinger, imot fagforeninger, svjv vil han kutte i sykelønnsordningen osv.

 

Høyre går til valg på å effektivisere offentlig sektor og å løfte steiner. På en løpis jeg fikk i hånden i går stod det at kommunevalg handler om å stemme på de som lover mer til alt eller mer igjen for skattepengene. Jeg spurte hva ****** det betyr, og det betydde at Høyre vil løfte alle steiner og effektivisere osv osv for å klare seg med budsjettene vi har i dag. møkkaparti for de rike.

 

Du kan lese Marx, Lenin, Mao etc her:

 

http://www.akp.no/hefter/klassikerne.htm

Lenke til kommentar

Marx: Har drept utallige med sin penn og ødelagt livet for ca. 2 milliarder mennersker i øst-europa og asia.

Lenin: Imperialistisk kommunist/diktaator/tyrann som er ansvarlig for borgerkrig og krigshandlinger i perioden 1917 - 1923. Direkte ansvarlig for hungersnød som koster 15 millioner mennersker livet.

Mao: Kommunist/diktator/tyrann som er ansvarlig for borgerkrig 1934 -1949. Ansvarlig for å ha angrepet og invadert Tibet. Direkte ansvarlig for diverse prosjekter som har kostet mellom 30 og 40 millioner mennesker livet, hovedsaklig pga. hungersnød.

 

Åja, du glemte en av gutta. Her er en annen kjent sosialist, nasjonalsosialist men dog sosialist. Like syk som alle de andre nevnte, ansvarlig for ca. 25 millioner drepte hvorav 6 millioner jøder. For dere som er så intressert i sosialistsik litteratur så tenkte jeg dere kan hygge dere litt med dette:

http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/

 

Død over sosialisme av alle varianter!

Lenke til kommentar
Høyre går til valg på å effektivisere offentlig sektor og å løfte steiner. På en løpis jeg fikk i hånden i går stod det at kommunevalg handler om å stemme på de som lover mer til alt eller mer igjen for skattepengene. Jeg spurte hva kjøss det betyr, og det betydde at Høyre vil løfte alle steiner og effektivisere osv osv for å klare seg med budsjettene vi har i dag. møkkaparti for de rike.

 

Så utifra denne posten kan man deduktere at du vil ha mer penger og større budsjetter til kommunene, men ingen effektivisering, og at siden Høyre ikke vil gi kommunene penger, men effektivisere etter gjeldende budsjetter isteden, så er de et møkkaparti?

 

Det er nok penger her i landet til å løse de oppgavene som kommunene skal løse.

 

Hvordan i helvete sammenfaller dette utsagnet ditt med det over? Har du blitt Høyremann over natta?

 

Eller er du bare hyklersk?

 

 

BTW; stem FrP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...