Zpurs Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hei! :-) Et spørsmål angående utskifting av vifte på Skyhawk PSR5602W. (noen som vet, evt. har dette kabinettet?) Jeg er ganske fersk på dette med kjøling, så kan jeg ta ut trakten på dette skyhawk-kabinettet og sette en liten vifte på bakveggen? Jeg skjønner at dette har mye å si på prossessoren (AMD XP 2600+, Volcano 9 Cool på CPU), men det er vel luftgjennomstrømning som er poenget! Hvor mye utgjør det hvis trakten taes av (80 x 80mm), og jeg setter f.eks en 40 x 40mm vifte i bakveggen + at jeg monterer en Sunbeam 80 x 80 mm på sidedøren. (den på døra suger luft og den i bakveggen blåser lufta ut bak..) Er jeg på villspor nå ? hvis ikke.... Jeg lurer på hvor om noen kan fortelle meg hvor stor avstand det er på lufterillene i bakveggen på dette PSR502W kabinettet. (se på bildet : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?a...?artnr=PSR5602w) Så jeg vet hvilken vifte jeg skal bestille! takk for alle svar! Kjetil Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 det er vel 80*80 vifte du må ha og ikke fjern trakten som er der fra før da!!!! den hjelper jo for kjølingen!!!!!! det skal vel gå å montere slik vifte da det er normalt. hvis ikke så kast det kabinettet og sats på chieftec eller lian li..... men bare spør de på microplex og hvis de ikke hjelper deg så er ****** løs .... det er jo ikke noe stress bare prøv deg frem hvis det... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hmm! det er litt liten plass til vifter i det kabinettet! jeg har et skyhawk kabinett selv, og jeg har no 4 80*80 vifter! 2 fåran HD 1 i topp 1 bake (festa m superlim) Så det er bare å bruke oppmerksomheten og finne fram hullbåren! Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 hehe, nice den med superlim da! Der fikk jeg en idé! :wink: Men for kjølinga sin del, behøver det ikke å bli noe dårligere hvis jeg tar av plastikk-trakten m/innebygd 80*80mm vifte å setter en litt mindre vifte på lufterillene på bakveggen... ser for meg at det blir bedre flyt og mindre hindring for luftstrømmen.... Det vil jo uansett bli rett over CPU. Hvis jeg finner ut at det funker dårlig må jeg jo bare bestille et annet kabinett da, men jeg synes det er så stilig sjø! Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 skjønner ka du mener! jeg må si at jeg kjødde meg godt i hauet da jeg så den plastikk-trakten som følgte med kabinettet? ka er vitsen med noe SÅÅÅ stykt når du har vindu? Så jo ikke CPU vifta mi når den var der! blir val kanskje litt bedre kjølig til selve CPU'en vist du bruker den, men jeg mener at det ikke er verdt det! Funker sikkert bra å feste den bake uten ja, kanskje du må bårre et par extra hull da, får å få en bedre luft luftstrømmen. Det gjore jeg! men et råd--> ikke bruk for mye superlim! det kan hende at du vil ha den av igjen oxo! du kan da alltids finne en 80*80 mm hull bår da å lage et hull i toppen eller bunnen av kabinettet ditt?blir litt liten plass inni det kabinettet etterhvert! kan sende deg noen bilder av mitt kabinett når jeg får i-nett på hybelen min! jeg ville oxo fjerna døra! det er noe i mener kun er i veia! :smile: Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 skjønner ka du mener! jeg må si at jeg kjødde meg godt i hauet da jeg så den plastikk-trakten som følgte med kabinettet? ka er vitsen med noe SÅÅÅ stykt når du har vindu? Så jo ikke CPU vifta mi når den var der! blir val kanskje litt bedre kjølig til selve CPU'en vist du bruker den, men jeg mener at det ikke er verdt det! og ikke bruk den vifta som føller med! kjøp deg ei Enermax vifte f.eks! ei MYYYE bedre vifte!!! Funker sikkert bra å feste den bake uten ja, kanskje du må bårre et par extra hull da, får å få en bedre luft luftstrømmen. Det gjore jeg! men et råd--> ikke bruk for mye superlim! det kan hende at du vil ha den av igjen oxo! du kan da alltids finne en 80*80 mm hull bår da å lage et hull i toppen eller bunnen av kabinettet ditt?blir litt liten plass inni det kabinettet etterhvert! kan sende deg noen bilder av mitt kabinett når jeg får i-nett på hybelen min! jeg ville oxo fjerna døra! det er noe i mener kun er i veia! :smile: Lenke til kommentar
Lef Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har selv et tilsvarende Skyhawk kabinett, og jeg ble veldig skuffet over mulighet for å sette inn vifter + at den trakten som går mot CPU overhodet ikke fungerer som den var tenkt til. Temperaturene mine steg faktisk når denne var montert, så den forsvant ganske fort ut for å si det slik :-? Det jeg gjorde og som fungerer bra var å dra frem dremmel'n og sette inn en 120 mm papst vifte i sidedøra. Denne trekker luft inn, og kjøler dermed av både (litt cpu), chipsett og delvis skjermkort. Hvis du i tillegg monterer en 80 mm vifte i bakkant som suger, tror jeg dette blir en meget bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå