Gå til innhold

Ca pris på å lage nettside.

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å orientere meg litt i forhold til hva det vil koste å lage en hjemmeside, og lurer litt på hva prisene ligger på. Jeg vet at det alltid er vanskelig å gi en nøyaktig pris på nokså generelle saker, men here it goes:

1) Jeg finner en wordpress theme jeg liker, og gir det så til noen som installerer den og gjør det klart til bruk.

2) Med utgangspunkt i en wordpress theme får jeg noen til å lage en modifisert design fra scratch som inneholder en:

A) «start/home side» som er litt fancy

B) blog (men oversikt over postene)

C) galleri (noe modifisert plugin)

D) nettshop

E) pluss noen andre små finesser som en RRS feed, og bugfixing.

Hva sånn ca vil prisen kunne ligge på når det gjelder 1 og 2. Og nå snakker vi at jeg bruker en “profesjonell” webdesigner/programmer som gjør ting etter boka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dataingeniørstudent kan jeg si at vårt yrkes største utfordring er nettopp estimering av tid og kostnader i prosjekter. Kunder har ofte for dårlig forklaringer eller ikke vet helt hva de ønsker og det oppstår hyppig endringer i kravspesifikasjonen underveis. De kravene du har satt er ikke målbare og umulig å estimere korrekt. Hva er "litt fancy"? hvilken funksjonalitet, rubusthet og ytelseskrav har du til nettshopen? Små finesser kan ofte være mer tidskrevende enn man tror osv osv...

En hobbyutvikler vil kanskje kunne gi deg et forslag utifra de kravene du har satt, men en med programmering som yrke vil kreve langt mer omfattende krav til estimering. Det å få en felles forståelse for et endelig produkt er vanskelig over en forumtråd, desverre. Stiller du høye krav til nettsiden du skal utvikle anbefaler jeg deg å ta kontakt med et lite, men seriøst firma. Det går også an å benytte flinke studenter som gjør det noe billigere, men saktere (pga de ikke har fulle arbeidsdager og mindre erfaring).

Selv har jeg tatt noen middelsstore prosjekter på deltid. Jeg må innrømme at jeg bommet grovt på tidsestimering enkelte ganger til å begynne med, selv med litt erfaring.

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar

Jeg prøver å orientere meg litt i forhold til hva det vil koste å lage en hjemmeside, og lurer litt på hva prisene ligger på. Jeg vet at det alltid er vanskelig å gi en nøyaktig pris på nokså generelle saker, men here it goes:

1) Jeg finner en wordpress theme jeg liker, og gir det så til noen som installerer den og gjør det klart til bruk.

2) Med utgangspunkt i en wordpress theme får jeg noen til å lage en modifisert design fra scratch som inneholder en:

A) «start/home side» som er litt fancy

B) blog (men oversikt over postene)

C) galleri (noe modifisert plugin)

D) nettshop

E) pluss noen andre små finesser som en RRS feed, og bugfixing.

Hva sånn ca vil prisen kunne ligge på når det gjelder 1 og 2. Og nå snakker vi at jeg bruker en “profesjonell” webdesigner/programmer som gjør ting etter boka.

Med litt egeninnsats så lager du lett en slik wordpress side selv.

Min hjemmeside/blogg er en ren worbpress side med et noe modifisert theme. Themet kostet meg 300,-. Thats it.

Å installere wordpress på en server som er "godkjent" for slike installasjoner tar knapt 5min. Å leke hobbyprogrammerer og redigere en allerede tilstedeværende kode er ikke vanskelig, så lenge man vet hvor man skal finne de rette kodene. Men mange av theme har mye funksjonalitet under kontrollpanel.

Jeg er på ingen måte noen programmerer eller webdesigner, men det jeg kan har jeg lært meg selv.

Her har du vertfall link til min private nettside/blogg som er en ren wordpress installasjon med et noe modifisert theme:

http://www.bjerknez.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...