jaja11 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei. Dette skjedde for over en måned siden. Jeg måtte fikse en del ting på bilen min og spør flere verksteder hva dette vil koste. Jeg får et svar fra Meca (20 minutter unna og to bomringer tur/retur) jeg er fornøyd med og blir satt opp på time ca en uke senere. Jeg kommer dit og leverer fra meg nøklene. Kommer tilbake senere på dagen for å hente bilen, men da hadde de så vidt gjort noe med bilen for delene hadde de ikke på lager, ei heller bestilt og øvrige ting som skulle fikses var glemt. Deler ble bestilt nå og jeg skal høre fra de når de hadde kommet, han anslo i løpet av et par dager, kanskje allerede i morgen. En uke gikk og jeg fikk aldri noe svar. Da tok jeg kontakt via mail på en mandag og fikk som svar at de var kommet og at de hadde tid på fredag og at dette kunne tas da. Jeg svarte ok, og spurte om de da også fikk sett på disse øvrige feilene de glemte sist. Fikk aldri noe svar, ventet en uke, to uker, tre uker, hørte ingenting. Da dreit jeg i de og bestilte time på merkeverkstedet iom. at jeg vet de er seriøse, selv om de er dyre. Var innom her nylig og fikk fikset alt. Så får jeg en mail fra Meca igjen, en måned senere. Her står det at jeg ikke møtte opp til avtalt time og at spesialbestilte deler til bilen min ligger der og venter og dette må jeg nå bestille time til. WHAT? En måned etter dere aldri ga meg noe svar, kommer dere plutselig og krever dette? Jeg er rett og slett forbanna på disse useriøse idiotene og nekter å dra innom der igjen. Jeg trenger heller ikke disse delene lenger. Hva kan jeg gjøre? Jeg synes det er utrolig oppførsel av et såpass stort selskap, og mener jeg gjorde det rette i å finne noen andre når de ikke gidder å svare meg. For spørsmålet mitt har de sett, iom. at han kaller det en "avtalt time". De har bare ikke giddi å bekrefte at da er datoen satt, eller giddi å svare på om de også kan se på de andre småtinga. takk for svar! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Spørsmålet er jo hva som er avtalt. De har bestilt deler som koster penger for å reparere din bil i samråd med deg. Den inneforståtte avtalen om at du betaler for dem opphører naturligvis ikke selv om du reparerer ilen din ved et annet verksted uten si noe til dem. Om du derimot har sagt at "Dere er noen udugelige skjitstøvler, dette gidder jeg faktisk ikke lenger, jeg får den reparert på merkeverkstedet i stedet" og de sier "Javel, din hissigpropp", så er saken en annen. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Deler ble bestilt nå og jeg skal høre fra de når de hadde kommet, han anslo i løpet av et par dager, kanskje allerede i morgen. En uke gikk og jeg fikk aldri noe svar. Da tok jeg kontakt via mail på en mandag og fikk som svar at de var kommet og at de hadde tid på fredag og at dette kunne tas da. Jeg svarte ok, og spurte om de da også fikk sett på disse øvrige feilene de glemte sist. Fikk aldri noe svar, ventet en uke, to uker, tre uker, hørte ingenting. Da dreit jeg i de og bestilte time på merkeverkstedet iom. at jeg vet de er seriøse, selv om de er dyre. Var innom her nylig og fikk fikset alt. Det høres ikke ut som om du har noen god sak. Du gikk til dem og de pådro seg utgifter for å ordne bilen din slik du bad om. At du etterhvert ble irritert på dem, gir deg ingen rett til å trekke deg og la dem sitte igjen med skjegget i postkassen. Her er du også avkrevd betaling for timen. Du svarte "ok" og bekreftet vel da at fredagen passet? Ble ikke timen dermed avtalt? At det var uklart om timen i tillegg skulle gjelde andre arbeider, er en annen sak. Det du kan prøve, er å forklare hvorfor du gikk til annet verksted - fordi du mener du fikk for dårlig service. Er de i det vennlige hjørnet vil de kanskje gå med på å stryke fakturaen. 1 Lenke til kommentar
shozo Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 er bare og be dem sende inn igjen delene? vi bruker meca til deler og de delene vi ikke trenger lenger sender vi jo bare tilbake? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå