Falcon_ Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 og hvorfor samenligne med intel p4? de er jo ikke samelign bar venter på prescott jeg og så får jeg se kor bra den er. Det er naturlig å sammenligne med P4 så lenge det ikke er noen tester av prescott. hvorfor bare 3dmark01 jeg vill se skikelige tester jeg, ikke noen som er postet i et forum. Det finnes mange tester ut nå av Athlon 64 og noen av testene er Athlon 64 hele 40-50% raskere enn P4. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 jeg forstod det slik at prescott skulle ha samme arkitektur som Northwood..d.s.v. denne pipeline tingen jeg ikke husker navnet på akkurat nå....trodde du måtte vente ett steg videre før de skifta på den? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Det der sier ikke meg mye det kan jo hende det er et sykt klokket grafikkort hvorfor bare 3dmark01 jeg vill se skikelige tester jeg, ikke noen som er postet i et forum. og hvorfor samenligne med intel p4? de er jo ikke samelign bar venter på prescott jeg og så får jeg se kor bra den er. og prescott har jo en helt annen oppbygning en p4 så den kan jo ikke samenlignes med en p4 klokket til 4 ghz for eks. Duh gidder du aldri lese? ser du bare på grafer? QuadDamage skrev: "well my friend, you don't have to tell me what P4C/CW can do as i posted an Intel 3D score on ORB which is also on the first page. As i said earlier, to attain 24757 3D marks i needed 4100mhz at 1.85v running at -37C and 292fsb using Dual Channel DDR, Prometeia VPC cooling charged with R404a refrigerant. Rather extreme don't ya think? Now show me Intel chip able to get close to this score on air cooling. btw, Prescott 3.4Ghz might produce well over 100w of heat at stock clocks and voltage, so you better start saving up and get some VPC cooling I still think AMD will be faster than any Prescott that Intel has on its roadmap." A64-en er 754 pins versjonen på luftkjøling. Vil du se "skikkelige" tester må du vente til 23 september. Sammenligner med PIV fordi det ikke er noe annet å sammenligne med. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Både Prescott og etterfølgeren dens Tejas skal baseres på netburst-arkitekturen fra Willamette, men med Prescott så kommer det endel nyheter på en arktitektur som med unntak av 256kB ekstra cache i januar 2002 har vært uforrandret siden november 2000. Athlon FX-51 2.2GHz vil nok legge seg rundt (+/-) en 3.4GHz Prescott. Hva som kommer i butikkene først blitt spennende, men Athlon'en blir dyrere :-? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Sudian har testet Opteron 146, AXP 3200+ & P4 3.2 mot hverandre: http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=426 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Sudian har testet Opteron 146, AXP 3200+ & P4 3.2 mot hverandre:http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=426 Ja det skulle bare mangle,hadde den kommet dårligere ut en P4 hadde det vel heller vert dødsstøtet for amd. Når de kommer med en helt ny serie med prosessorer er det vel minimumskrav at de skal vere bedre enn det som er på markede og som i tillegg er på tur ut. Ellers så ser jo Operton ut til å bli et spennende alternativ når bare prisene får falle litt. Konkuranse er bra :wink: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Det der sier ikke meg mye det kan jo hende det er et sykt klokket grafikkort ?? Det står spesifisert i tråden at den får litt over 20.000 score i 3DMark 01 med standard hastighet på både CPU og skjermkort, så jeg skjønner ikke helt hva du klager over. Men dette ser unektelig bra ut. Bare synd at jeg ikke vil få råd til det med det første. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Extreme-tech har testet axp a64 og p4. -> http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1257396,00.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå