simses Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei, hadde en helt standard Linksys router før og lå stabilt på en nedlastingshastighet på steder som steam og utorrent på 1-2 mb/s. Har nå kjøpt en ny router D-link for noen uker siden og lå stabilt på 3-5 mb/s. Tok en speedtest 29,62 Download og 11,11 Upload. Nå kommer jeg aldri over 1 mb/s under nedlasting. Noen logiske svar? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Jeg tror du blander begreper her - det er forskjell på megabyte (MB), megabit (Mb) og millibit (mb) Slik jeg forstår innlegget ditt så pleide du å ligge på 1-2 MB/s nedlastingshastighet. Så kjøpte du ny router og hastigheten gikk opp til 3-5 MB/s. Det at du får 30 på nedlasting og 11 på opplasting er Mb/s, ikke MB/s. 8 bit er 1 byte, det vil si at du deler 30 på 8 for å få den maksimale nedlastingshastigheten din, som i dette tilfellet er 3,75 MB/s. Så til det egentlige spørsmålet ditt: Skjedde dette helt plutselig, eller har du/noen gjort noe med enten routeren eller maskinen din? Bruker du trådløst eller kabel? Endret 19. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
simses Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 ja du tolker det riktig! Fikk ruteren den siste uken jeg var hos min mor, var helt i ekstase over den nye hastigheten. Så reiste jeg til faren min i 3 uker før jeg kom tilbake igjen. Snakket med både moren og stefaren min og de hadde ikke rørt ruteren. Det eneste jeg la merke til var at de hadde stablet noe ved, der hvor fiberet kommer inn. La også merke til at noen av vedkubbene lå oppå kabelen, men vet ikke om det har så mye å si, i og med at den er så hard og kan graves ned i jorden. Har sett litt rundt, men tror du det kan ha noe med porter og si? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Du skriver at du har fiber. Hvis du har Altibox, så er det muligens noen problemer der. Det er flere som har klaget på ustabile linjer de siste dagene. Edit: Skal være fikset nå i kveld, men fortsatt problemer ser det ut til -> http://www.facebook.com/Altibox Endret 19. november 2012 av Mr D Lenke til kommentar
simses Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Ja det stemmer, har Altibox fiber. Får håpe at detter er feilen da! Alt av internett tjenester og streaming går like fort som før, det eneste er når jeg laster ned i steam o.l eller torrenter. Når jeg laster ned begynner broren min også å ''lagge'' som følger av nedlastingen min, noe som aldri skjedde før selv om vi hadde en dårligere ruter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå