Spirito Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei! Jeg har kjøpt meg Canon EOS 600 D i dag, og kjøpte linsen Tamron SP 17-50 mm. Jeg prøvde å ta standardobjektivet på, og det gikk fint. Men da jeg skulle ta Tamron-objektivet på, så virker det som om det ikke passer? Noen som har noen erfaringer med dette? Passer det ikke, eller er det bare jeg som ikke får det til? 1 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 har du fått med riktig fatning da? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Står det Canon eller Nikon på objektiv-esken? 1 Lenke til kommentar
Spirito Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Står det Canon eller Nikon på objektiv-esken? Det står Nikon på esken :/ 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 "There's your problem". Da må du dra tilbake til butikken og bytte til en Canon utgave. Lenke til kommentar
Spirito Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 "There's your problem". Da må du dra tilbake til butikken og bytte til en Canon utgave. Okey! Så rart at de i butikken ikke reagerte på det? Jeg kom dit og sa at jeg ikke hadde noen peiling på kamera osv.. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Dårlig butikk! 4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Okey! Så rart at de i butikken ikke reagerte på det? Jeg kom dit og sa at jeg ikke hadde noen peiling på kamera osv.. Kan det være at de i butikken ikke har peiling de heller? Det er ikke alltid like lett å så hvilken fatning Tamron objektivene er for. Lenke til kommentar
Spirito Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Kan det være at de i butikken ikke har peiling de heller? Det er ikke alltid like lett å så hvilken fatning Tamron objektivene er for. Hehe, de burde i hvert fall ha peiling Får stikke bort i morgen og få nytt objektiv! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Tror nok det er den eneste måten de blir kvitt Nikon-utstyr på 5 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Har de ikke Canonfatning på lager, så er det jo bare å bytte til seg et Nikonkamera. 1 Lenke til kommentar
to88he Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Husk at tredjeparts optikk bruker EF fatning selv om de er beregnet for mindre bildesirkel. Disse og alle EF objektiver monerer du på RØDT merke på kameraet. Objektivet som fulgte med kameraet er sikkert av typen EF-s og skal monteres på HVITT merke. Men Nikon objektiver passer dårlig på et Canon kamera. Gå i butikken å bytt enten kamera eller objektiv. Endret 19. november 2012 av to88he Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Husk at tredjeparts optikk bruker EF fatning selv om de er beregnet for mindre bildesirkel. Disse og alle EF objektiver monerer du på RØDT merke på kameraet. Objektivet som fulgte med kameraet er sikkert av typen EF-s og skal monteres på HVITT merke. Er egentlig ikke et stort problem siden kameraet har begge guide-fargene mens objektivene kun har en av guide-fargene, og samme farge skal plasseres likerett ovenfor hverandre. Endret 19. november 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Spirito Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Er egentlig ikke et stort problem siden kameraet har begge guide-fargene mens objektivene kun har en av guide-fargene, og samme farge skal plasseres likerett ovenfor hverandre. Så det betyr at det skal passe? Jeg ser både rødt og hvitt merke, men det virker som om selve objektivet er alt for stort. Klarer ikke å "feste" det. tamron sp af 17-50mm f2.8 står det. Endret 19. november 2012 av Spirito Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Nei det vil ikke passe siden Canon og Nikon har forskjellige fatninger/bajonettfeste, alle kameramerket har en farge som guide så man plasserer kamera/objektiv i riktig posisjon når man skal sammenføye de, men ingen av disse fatningene er like siden omtrent alle merkene har egne patenter. Ser ingen grunn og begynne med forklaring angående 4/3, micro, etc. her i denne tråden. Endret 19. november 2012 av Nautica Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Så det betyr at det skal passe? Jeg ser både rødt og hvitt merke Nei, flere forklaringer nå blir bare forvirrende for deg.... Du må ha et objektiv som er beregnet for Canon. Punktum. Butikken hjelper deg i morgen... VIKTIG! Ta med deg kamerahuset til butikken.. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg skjønner ikke hva som er så viktig med å ta med kameraet i butikken da. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Greit å sette objektivet på huset i butikken siden de som jobber der har like mye kunnskap som en sjøldaua Oter ? 4 Lenke til kommentar
tow Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Tror nok det er den eneste måten de blir kvitt Nikon-utstyr på Jupp, er nok eneste måte å bli kvitt et Tamron-objektiv med Nikon-fatning. Nikon lager så mange gode objektiver som det er. Til og med Canonister kjøper Nikon-objektiv (14-24/2.8) og konverter så de kan bruke dem, det sier jo en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå