Drekk Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hey... Noen som har "remote desktop" på maskinen sin, som også har nextgentel. Noen som kan lage en dummy liste over hva jeg må gjøre for å få det til? takk..... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Du må vel ikke gjøre noe mer spesielt enn hvis du kjører det over LAN, må du? Sørge for at brannmuren i XP er konfigurert riktig, evt slått av? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Er ikke verre enn å koble til IP og skrive inn passord på maskinen du skal koble til. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hei der! Jeg prøvde selv å sette opp remote desktop på min pc'er, men ettersom jeg da minimum (ifølge visse eksperter her inne) trenger WinXP Pro på alle maskinene da, så gikk ikke dette. har isteden satt opp Remote administrator som fikset biffen uten det minste problem! Genialt! Og kan jeg få det til......vel......da kan du også! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Ja, jeg kjører Remote Desktop og har NGT og Netopia. Bare åpne port 3389 og NAT trafikk på 3389 til LAN IP'en. Funker som F. det. EDIT: Ja, du må seff ha WXP Prof... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 I tilfelle du ikke vet hvordan, i WinXP; høyreklikk my computer, properties, extern (eller noe slikt) og trykk aktiver remote desktop (fjernhjelp, elns). Og så må du laste ned RDC (klienten) og installere den på PC-en du skal styre med. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 når me snakker om remote desktop, korleis får eg til sånn at det vises med meir enn 256 farger uansett kva eg gjør på innstillingane clientside så blir det 256 farger Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hmm, jeg får 24bit uten at jeg har gjort noe spes. annet enn å sette den i 24bit client-side. Kanskje du kjører modem profil eller noe, slik at den overrider farge oppløsningen? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 korleis endrer eg på det via serveren? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du endre dette under properties på selve tilkoblingen fra klienten. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 det har eg jo prøvd på sikkert 5000000 maskiner nå, det blir 256 farger uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå