Lykketrolling Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Se fire poster over din, Grinder. Jeg hadde iPad-versjonen i går. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg formulerte meg vel dårlig, for jeg postet som en direkte følge av posten din. Jeg så du skrev IPad versonen var ute, så derfor lurte jeg på hvor det ble av Android versonen. Som jeg fremdeles lurer på 1 Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Haha, hva faen, den nye introvideoen er jo helt latterlig! 1 Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jaja, men det er vel ikke så farlig. Spillet glir jo latterlig glatt nå, bortsett fra nederste til høyre, høyre del av kartet, der er det en bug de ikke har fått fikset Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Du får gå på youtube hver gang det er en video du vil se Litt slitsomt hvis du dør ofte da, menmen... Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Se fire poster over din, Grinder. Jeg hadde iPad-versjonen i går. Har du forresten en tilbakemelding på hvordan det er på Ipad ? Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Har nok ikke rukket å få spille så mye, bare gjort en del av tutorialen og litt i starten. Så langt virker det meget bra. Bare trykk der du vil gå, på en person du vil snakke med, fiende du vil angripe og så videre. Zooming gjøres enkelt med to fingre, som vanlig på iPad. Alt i alt er kontrollene meget bra. Om det er noe jeg vil klage på er det at vi ikke kan dra en boks rundt folk for å velge de som på PC, men vi må først trykke en firkant nederst i høyre hjørne for å aktivere "markeringsmodus" (eller hva man nå kaller det), så kan man velge flere folk. Men det er en småting. Tror vi kan dobbelklikke (eller dobbeltappe?) på portrettet for å velge alle sammen, så det burde gå helt fint. Grafisk ser det utrolig bra ut. På PC med 40" skjerm er det lett å se en hel masse detaljer og så videre, så man skulle tro det ville bli trangt på iPaden. Men faktisk kan man zoome så langt ut at man får god oversikt, og samtidig zoome veldig nært karakteren. Merkelig nok kan vi ikke låse zoomingen til det nærmeste, men det er bare en filleting. Grafikken ser meget bra ut, med jevne kanter, bra animasjoner og hele greia. Som sagt har jeg bare så vidt fått testet det, men skal prøve å få tatt en grundig test senere i dag. 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Oppdatering: Har kommet ut av Candlekeep, og selv om kontrollene er uvant er de meget bra. Har hatt en og annen kamp alene og med en gruppe, kastet litt magi, hentet en dolk og litt sånt, og alt ser ut til å fungere helt fint. Dette kan bli morsomt. Vi tar enda en oppdatering. Slet noe sinnsykt med en kamp nå nettopp, men kan være fordi jeg bare hadde to på laget. Møtte to et stykke tidligere, men ba de dra til helvete. På en høflig måte. Men anyway, spiller på iPad, og fant endelig ut hvordan jeg kan se hva slags utstyr jeg har og alt det der. På iPad har vi bare en knapp (dvs touch), så man må trykke på en ting, holde fingeren der et halvt sekund og så slippe. Litt tungvindt, men man blir fort vant til det. Endret 11. desember 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Slet med en kamp i sted.. Tok hele tolv forsøk og en potion of invisibility, men Imoen overlevde da til slutt. Men til gjengjeld var Neera nesten død. Problemet var at fiendene utelukkende gikk etter Imoen, av en eller annen idiotgrunn. Hmpf. Endret 11. desember 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Nice, godt å høre det fungerer som det skal . Ja Ai'en er ikke "altid" helt på tryne . Den angriper ofte de svakeste personene i gruppa. Er selv på Chapter 3 nå. Føler jeg har god flyt. Spillet er utrolig utfordrende til tider, men ingen ting føles umulig. Men det hender jeg må ta meg pauser å komme tilbake senere for å få ny giv til en kamp jeg ikke klarer. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Fikk et litt annet, irriterende problem. Spiller som barbar, og satte to poeng i Bastard Sword og Two-Handed Sword. Slet lenge med å finne noen av dem, så gikk til innkjøp av armor og bastard sword. Og hva skjer? I den neste kampen fikk jeg både armor og bastard sword... Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Til informasjon, har spilt gjennom hele BG:EE nå, og har enda ikke opplevd at det klikker en eneste gang. De feilene som eventuelt var har nok blitt rettet opp. Må si jeg liker Dorn som tilskudd i mitt pure evil party Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Heh, har ikke Dorn lastet ned engang (har spillet på iPad), men savner ham ikke. Foretrekker uansett Neer. Hun starter tregt, og av en eller annen grunn gikk fiendene amok og drepte Imoen (?) gang på gang på gang da jeg prøvde å redde Neera i starten. Men hun kommer seg betraktelig etterhvert. Hun kan bare ha to spells foreløpig, så jeg bruker en Magic Missile for sikkerhets skyld, samt Wild Magic. Hun har også en del bra kommentarer fra tid til annen jeg liker. Har tenkt å gå pure evil, så tenkte å ta med Viconia når jeg finner henne. Hun var en av favorittene mine i BG2, men har nesten ikke spilt BG1 før jeg fikk EE. Tenkte også å ta Minsch, men har litt tekniske problemer der. Jeg kødda med hamsteren hans, han ble litt sur, og... vel, mulig jeg drepte ham litt. 1 Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Uffda, ja da blir det fort litt værre å ha han med. Jeg spiller archer,og det er ikke så mange gode melee evil chars synes jeg, så det hullet fylte Dorn bra. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Begynner å bli rimelig lei dette nå. Folkene nekter jo fullstendig å samarbeide, så noe som helst taktikk er meningsløst. Strategisk tilbaketrekning? "Men det er jo fiender der!" *en idiot løper helt bort til fiendene og blir drept* Det er ikke uvanlig at en eller annen fjott løper bakover for å finne en vei rundt fiendene, eller to, tre stk står helt i ro og lar de andre ta seg av fiendene, med resultatet at hele gjengen blir drept. Å si at alle skal angripe og Jaheira heale etter på (mens de andre angriper) hjelper heller ikke. Enten stopper alle å angripe, ellers angriper alle inkludert Jaheira. De få gangene de faktisk gjør det jeg sier de skal gjøre fungerer alt perfekt, men det hjelper jo ikke når alle gjør det de selv vil. Har ikke engang fullført gruvene i kapittel en. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 AI'en er helt grei den om du spiller spillet "riktig" Jeg har overhodet ikke samme problem, men når jeg er i vanskelige kamper pauser jeg jo spillet omtrent hvert halve sekund for å gi nye ordre og for å forsikre meg om at alt går som det skal. Folkene dine kan bestemme seg for å gjøre mye rart om du spiller det som et hackandslash-spill, men jeg synes nødvendigheten av detaljfokus og nitidig arbeid i taktiske kamper er noe av det beste med dette spillet. 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Tja, med tanke på at jeg rundet Icewind Dale, Planescape: Torment og Knights of the old republic, og har storkost meg med Icewind Dale 2, Baldur's Gate 1 og 2, Neverwinter Nights (og begge expansions), Knights of the Old Republic 2, Pool of Radiance 2 og Greyhawk: Temple of Elemental Evil er jeg ikke akkurat en nybegynner i sjangeren. Men det er noe meg BG:EE jeg ikke får helt til å stemme. Jeg har ikke tall på hvor mange timer jeg brukte i BG2 på PC (og til en viss grad BG1, men jeg innrømmer at grafikken da var for dårlig), men har aldri opplevd maken til dette. Det kan være mange grunner til hvorfor ting ikke funker. Kanskje er det EE-oppdateringene. Kanskje er det AIen. Kanskje er det fordi det er på iPad, og styringen ikke alltid er så presis som jeg vil ha det. Kanskje er det bare at jeg mangler trening. Men uansett, jeg har gitt opp hele greia foreløpig. Kommer det to eller tre kobolder banker jeg dem lett, men kommer det flere er det bare å gi opp. Det verste er at jeg sjelden får noe særlig hint når noen er i ferd med å dø. De kan være udødelige hele kampen, bare for å bli drept av ett eller to slag. Irriterende. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Åsn er Planescape: Torment ?? Endret 20. desember 2012 av Realzi Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Tja, holder det å si det er ett av de beste spillene som noensinne er laget? Det er i samme stil som Baldur's Gate, bare bedre på mange måter. Absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Så både armor class og nwn ble diskutert hver for seg tidligere i tråden. Vil bare påpeke at i NWN og NWN2 er det høy armor class som gjelder. Der gjelder det at attack roll + modifiers må være lik eller høyere enn armor class for å gjelde. Så med 0 attack modifier og 15 armor class må angriperen rulle 15 eller høyere for å treffe. 20 treffer alltid, uansett armor class. Med ekstra små bokstaver så ikke BG:EE-spillere blir forvirret 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå