Gå til innhold

Noen andre som gleder seg til Baldur's Gate: Enhanced Edition?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nok ikke rukket å få spille så mye, bare gjort en del av tutorialen og litt i starten. Så langt virker det meget bra. Bare trykk der du vil gå, på en person du vil snakke med, fiende du vil angripe og så videre. Zooming gjøres enkelt med to fingre, som vanlig på iPad. Alt i alt er kontrollene meget bra. Om det er noe jeg vil klage på er det at vi ikke kan dra en boks rundt folk for å velge de som på PC, men vi må først trykke en firkant nederst i høyre hjørne for å aktivere "markeringsmodus" (eller hva man nå kaller det), så kan man velge flere folk. Men det er en småting. Tror vi kan dobbelklikke (eller dobbeltappe?) på portrettet for å velge alle sammen, så det burde gå helt fint.

 

Grafisk ser det utrolig bra ut. På PC med 40" skjerm er det lett å se en hel masse detaljer og så videre, så man skulle tro det ville bli trangt på iPaden. Men faktisk kan man zoome så langt ut at man får god oversikt, og samtidig zoome veldig nært karakteren. Merkelig nok kan vi ikke låse zoomingen til det nærmeste, men det er bare en filleting. Grafikken ser meget bra ut, med jevne kanter, bra animasjoner og hele greia.

 

Som sagt har jeg bare så vidt fått testet det, men skal prøve å få tatt en grundig test senere i dag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdatering: Har kommet ut av Candlekeep, og selv om kontrollene er uvant er de meget bra. Har hatt en og annen kamp alene og med en gruppe, kastet litt magi, hentet en dolk og litt sånt, og alt ser ut til å fungere helt fint. Dette kan bli morsomt. :)

 

Vi tar enda en oppdatering. :) Slet noe sinnsykt med en kamp nå nettopp, men kan være fordi jeg bare hadde to på laget. Møtte to et stykke tidligere, men ba de dra til helvete. På en høflig måte. :p Men anyway, spiller på iPad, og fant endelig ut hvordan jeg kan se hva slags utstyr jeg har og alt det der. På iPad har vi bare en knapp (dvs touch), så man må trykke på en ting, holde fingeren der et halvt sekund og så slippe. Litt tungvindt, men man blir fort vant til det. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Nice, godt å høre det fungerer som det skal :) . Ja Ai'en er ikke "altid" helt på tryne ;) . Den angriper ofte de svakeste personene i gruppa.

 

Er selv på Chapter 3 nå. Føler jeg har god flyt. Spillet er utrolig utfordrende til tider, men ingen ting føles umulig. Men det hender jeg må ta meg pauser å komme tilbake senere for å få ny giv til en kamp jeg ikke klarer.

Lenke til kommentar

Heh, har ikke Dorn lastet ned engang (har spillet på iPad), men savner ham ikke. Foretrekker uansett Neer. Hun starter tregt, og av en eller annen grunn gikk fiendene amok og drepte Imoen (?) gang på gang på gang da jeg prøvde å redde Neera i starten. Men hun kommer seg betraktelig etterhvert. Hun kan bare ha to spells foreløpig, så jeg bruker en Magic Missile for sikkerhets skyld, samt Wild Magic. Hun har også en del bra kommentarer fra tid til annen jeg liker.

 

Har tenkt å gå pure evil, så tenkte å ta med Viconia når jeg finner henne. Hun var en av favorittene mine i BG2, men har nesten ikke spilt BG1 før jeg fikk EE. :) Tenkte også å ta Minsch, men har litt tekniske problemer der. Jeg kødda med hamsteren hans, han ble litt sur, og... vel, mulig jeg drepte ham litt. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli rimelig lei dette nå. Folkene nekter jo fullstendig å samarbeide, så noe som helst taktikk er meningsløst. Strategisk tilbaketrekning? "Men det er jo fiender der!" *en idiot løper helt bort til fiendene og blir drept* Det er ikke uvanlig at en eller annen fjott løper bakover for å finne en vei rundt fiendene, eller to, tre stk står helt i ro og lar de andre ta seg av fiendene, med resultatet at hele gjengen blir drept. Å si at alle skal angripe og Jaheira heale etter på (mens de andre angriper) hjelper heller ikke. Enten stopper alle å angripe, ellers angriper alle inkludert Jaheira. De få gangene de faktisk gjør det jeg sier de skal gjøre fungerer alt perfekt, men det hjelper jo ikke når alle gjør det de selv vil. :( Har ikke engang fullført gruvene i kapittel en.

Lenke til kommentar

AI'en er helt grei den om du spiller spillet "riktig" :p Jeg har overhodet ikke samme problem, men når jeg er i vanskelige kamper pauser jeg jo spillet omtrent hvert halve sekund for å gi nye ordre og for å forsikre meg om at alt går som det skal. Folkene dine kan bestemme seg for å gjøre mye rart om du spiller det som et hackandslash-spill, men jeg synes nødvendigheten av detaljfokus og nitidig arbeid i taktiske kamper er noe av det beste med dette spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, med tanke på at jeg rundet Icewind Dale, Planescape: Torment og Knights of the old republic, og har storkost meg med Icewind Dale 2, Baldur's Gate 1 og 2, Neverwinter Nights (og begge expansions), Knights of the Old Republic 2, Pool of Radiance 2 og Greyhawk: Temple of Elemental Evil er jeg ikke akkurat en nybegynner i sjangeren. ;) Men det er noe meg BG:EE jeg ikke får helt til å stemme. Jeg har ikke tall på hvor mange timer jeg brukte i BG2 på PC (og til en viss grad BG1, men jeg innrømmer at grafikken da var for dårlig), men har aldri opplevd maken til dette. Det kan være mange grunner til hvorfor ting ikke funker. Kanskje er det EE-oppdateringene. Kanskje er det AIen. Kanskje er det fordi det er på iPad, og styringen ikke alltid er så presis som jeg vil ha det. Kanskje er det bare at jeg mangler trening. Men uansett, jeg har gitt opp hele greia foreløpig. Kommer det to eller tre kobolder banker jeg dem lett, men kommer det flere er det bare å gi opp. Det verste er at jeg sjelden får noe særlig hint når noen er i ferd med å dø. De kan være udødelige hele kampen, bare for å bli drept av ett eller to slag. Irriterende.

Lenke til kommentar

Så både armor class og nwn ble diskutert hver for seg tidligere i tråden.

 

Vil bare påpeke at i NWN og NWN2 er det høy armor class som gjelder. Der gjelder det at attack roll + modifiers må være lik eller høyere enn armor class for å gjelde.

 

Så med 0 attack modifier og 15 armor class må angriperen rulle 15 eller høyere for å treffe. 20 treffer alltid, uansett armor class.

 

Med ekstra små bokstaver så ikke BG:EE-spillere blir forvirret

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...