Gå til innhold

Noen andre som gleder seg til Baldur's Gate: Enhanced Edition?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en ting jeg håper, så er det at denne utgivelsen kan være med på å få noen av den yngre generasjonen av gamere, til å prøve seg på en av de virkelig store bautaene av klassisk vestlig Rollespill.

For så vidt jeg har fått med meg, så er det faktisk noen (få) av dagens yngre spillere som er intresert nok i spill historie til å prøve seg på slike ting ;)

Oh please... du oppfører deg som en av de syvende klassingene som var kul fordi de ikke hadde ordentlig klær på seg når de var ute.

Jeg tviler på at du vet hva interessene til unger nå til dags er.

Og visst de ikke liker spillet er det ikke deres feil fordi de er vant til spill med høyere grafikk og auto saving.

Det finnes mange rollespill fans, visst de ikke liker ditt favoritt spill trenger du ikke skyve det på de som de fleste eldre(foreldre) folk gjør.

Lenke til kommentar

Oh please... du oppfører deg som en av de syvende klassingene som var kul fordi de ikke hadde ordentlig klær på seg når de var ute.

Jeg tviler på at du vet hva interessene til unger nå til dags er.

Og visst de ikke liker spillet er det ikke deres feil fordi de er vant til spill med høyere grafikk og auto saving.

Det finnes mange rollespill fans, visst de ikke liker ditt favoritt spill trenger du ikke skyve det på de som de fleste eldre(foreldre) folk gjør.

Oj sann :huh: , har jeg fornærmet deg på noen måte?

Vet ikke helt om jeg forsto den sammenligningen med syvende klasse og klær...

Har vel ikke sakt så mye om hva jeg tror interessen til dagens unger er i dag, annet at jeg vet NOEN faktisk gidder spille eldre spill. Mens jeg TROR flertallet ikke tar seg tid til å grave frem alt av gamle spill oss "litt" eldre snakker om i tide og utide.

Jeg sa virkelig ikke at dagens unge ikke liker rollespill, hvor fikk du det fra? Er da fullstendig klar over at Skyrim, wow, mass effect osv er populære spill både blandt yngre og eldre.

Jeg SKYVER virkelig ingen ting på noen i DENNE tråden her, som JEG opprettet. Ønsker du ikke å lese om baldurs gate, er du inne på feil tråd!

Jeg har full forståelse for at det ikke er lett å sette seg ned med ett gammelt spill med dårlig grafikk i dag, om man er oppfostret på dagens konsoll grafikk. Det jeg siktet til i innlegget, var bare ett HÅP om at en liten håndfull med folk som aldri har prøvd spillet før, faktisk prøver det og kanskje til og med setter pris på det. Jeg mente aldri å si noe negativt om unge mennesker som ikke har lyst på å spille gamle spill.

Men dette er tross alt en tråd om Baldurs gate, da blir det naturlig å snakke om spillet.

Endret av GrinderX9
  • Liker 9
Lenke til kommentar

DU får unge folk til og virke dumme med at de ikke setter seg i historier,

News Flash boy, tiden har forandret seg kraftig siden vi var liten, flere unger leser bøker med samme historie som Baldurs Gate eller Elder Of Scrolls.

Om det ikke er din favoritt spille serie så beklager jeg,-

Kanskje det er på tide og gå videre

Ikke unnskyld deg, inlegget ditt var det frekkeste mot små unger.

----For så vidt jeg har fått med meg, så er det faktisk noen (få)----------

På tide og vurderer barne tiden din

Lenke til kommentar

Realzi, kanskje du bør lese det han skrev en gang til? For innleggene dine grenser jo mot trolling.

On topic: Så veldig fram til Enhanced Edition, men må si jeg ikke liker at de har endret alle filmsnuttene. De nye er jo helt grelle.

Endret av Northern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Jeg sa virkelig ikke at dagens unge ikke liker rollespill, hvor fikk du det fra? Er da fullstendig klar over at Skyrim, wow, mass effect osv er populære spill både blandt yngre og eldre.
Ikke for å kaste bensin på bålet, men a) Elder Scrolls har gått mer og mer over til å bli rene actionspill fra Morrowind (det var det første på konsoll. Tilfeldig?), b) WoW er et rent actionspill med mange spillere, og c) Mass Effect gikk fra rollespill i ME1 til rent actionspill i ME3. Det samme gjelder Dragon Age og mange flere. Tilfeldig? Neppe. Flerparten av dagens unge er ikke interessert i å lære seg hva 1d6 +2 Fire eller THAC9 betyr, og det er nok ikke lenge til "terning" blir flyttet permanent til ordboken.

Det betyr selvsagt ikke at spillene er dårlige. Det betyr bare at gammeldagse rollespill som Baldur's Gate ikke er interessant nok for dagens unge. Hvor mange 10 - 18-åringer tror dere gidder kjøpe brettrollespill og samle hele gjengen hos en kamerat og sitte der hele kvelden med rollespill? I våre dager er det ikke engang vanlig å ta med PCen til en kamerat, fordi det er mye enklere å spille over nettet. Og nettopp der har vi problemet. Alt skal være så enkelt i dag at folk knapt gidder tenke.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke vanlig å ta med PC-en når du drar til kompiser? Den var ny for meg, men så er jeg da også eldre enn 10-18. :p

Og jeg vet av flere rundt om i dette ganske land som spiller rollespill med penn, papir og d20, så det er ikke helt dødt enda. Da vil jeg si at TCG-er er mer dødt. :p

Lenke til kommentar

News Flash boy, tiden har forandret seg kraftig siden vi var liten, flere unger leser bøker med samme historie som Baldurs Gate eller Elder Of Scrolls.

Her legger du ord i munnen min igjen. Aldri sagt noe om at noen ikke gidder sette seg inn i spill med dype historier. Det hadde vært en tåpelig ting å si. Da selv om mange moderne rollespill har utviklet seg mer og mer i action rettningen, er det ofte ingen ting å utsette på historien, i forhold til gamle rollespill.

News Flash....boy. Bøker er og har altid vært populært blandt den delen av befolkningen som liker å lese. Twilight og harry potter har helt klart fostret opp en ny genrasjon som forhåpentlig beveger seg lenger inn i hva sjangeren har å by på. Men det var da en svært populær sjanger for 10,20 og 30 år siden også.

Hvorfor beklage? Du fornærmer meg på ingen måte, med å ha en annen favoritt serie enn meg. Men hvor du har det fra at jeg ikke liker elder scrolls serien aner jeg ikke.

Gå videre, med hva da? Om du tenker på Nostalgiske mimretråder, snakke om gamle spill osv. Hvorfor gå videre? Spiller og setter pris på nye spill jeg. Men ikke noe galt i å sette pris på gamle spill også. Blir vel litt som å se gamle filmer også. Bare fordi en film er svarthvitt og 70 år gammel, betyr ikke nødvendigvis at den ikke har noe å by på, som ett moderne publikum kan sette pris på.

Har ikke unnskyld meg en eneste gang jeg.

På tide og vurdere barne tiden min? Klarer ikke helt å få tak i hva du mener der.

Dumbed down har vært ett vanlig utrykk de siste 10 årene sammen med streamlined. Jeg sier ikke at unge i dag er dummere, men at spill selskapene ønsker at flest mulig skal forstå spillene, så de gjør det så lett å spille at lillesøster på 4 og Oldemor på 80 kan forstå det. Dermed tjene mer penger.

Min erfaring ut i fra dette, er at gamle spill da lett blir sett på for tungvinne og vansklige. I tilegg til at 15 år gamle spill ser ut som steinalderen, i forholdt til dagens grafikk. Jeg mener ikke å fornærme noen med å si dette, jeg mener ikke å si at yngre spillere er dummere enn eldre. Men de ER faktisk vant med noe helt annet enn hva vi vokste opp med, på godt og vondt.

Derfor min påstand om at bare noen få unge gidder å spille gamle spill. Føler ikke jeg fornæmer noen med det.

Endret av GrinderX9
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Realzi, kanskje du bør lese det han skrev en gang til? For innleggene dine grenser jo mot trolling.

On topic: Så veldig fram til Enhanced Edition, men må si jeg ikke liker at de har endret alle filmsnuttene. De nye er jo helt grelle.

Det at de forandret de awesome (men kornete ;) ) cinematic filmsnuttene i det originale spillet med de høyst upassende animasjonssnuttene er utilgivelig for meg. De gamle var virkelig mer enn dobbelt så bra. :( Det at de i tillegg har utelatt en kommentar fra han som blir drept i introen som virkelig er høyst relevant er også idiotisk!

Sjekket akkurat ut den gamle introen kun for nostalgiens skyld, og den er virkelig mye MYE bedre enn den nye! Mangler det ikke en quote på starten også som lyder som noe slikt: "If you stare into the abyss for too long, the abyss also stares into you"?

Særlig når du møter en viss newbie? :p

Heya!

Heya!

Heya!

• Liker 5
Lenke til kommentar

@ GrinderX9. Hvordan er EE versjonen i forhold til å kjøpe orginalen fra gog og patche den opp? Og fungerer det å importere karakteren fra EE-versjonen til BG2? Satte gjennomspillingen min av BG2 på vent når jeg leste at EE skulle komme.

Tja, om du kjøper gog versonen og patcher, samt legger inne noen mods, blir det vel sikkert det samme. Men med EE slipper man i det minste alt det :) .Ellers har vel EE noe nytt innhold i form av nye quest, nye folk du kan ha med deg, nye steder og noen nye musikk stykker. I en senere patch skal det også bli enklere å spille multiplayer.

Men om man kan imortere save filer til bg2 aner jeg ikke. Men er rimelig sikker på at det fremdeles skal gå greit, da spillet stort sett er som før.

Noen andre som husker Biff the understudy. Han som kom inn å leste linjene til viktige figurer som i forhold til historien ikke skulle ha blitt drept, men på en eller annen måte likevel hadde avgått med døden.

http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Biff_the_Understudy :)

Lenke til kommentar

Det at de forandret de awesome (men kornete ;) ) cinematic filmsnuttene i det originale spillet med de høyst upassende animasjonssnuttene er utilgivelig for meg. De gamle var virkelig mer enn dobbelt så bra. :( Det at de i tillegg har utelatt en kommentar fra han som blir drept i introen som virkelig er høyst relevant er også idiotisk!

Sjekket akkurat ut den gamle introen kun for nostalgiens skyld, og den er virkelig mye MYE bedre enn den nye! Mangler det ikke en quote på starten også som lyder som noe slikt: "If you stare into the abyss for too long, the abyss also stares into you"?

Det at de har endret på dette er grunn nok til å ikke skaffe det etter min mening.

Lenke til kommentar

Det at de har modernisert og forbedret journal'en er til gjengjeld god nok grunn til å skaffe det. En del fine småendringer i denne versjonen som faktisk betyr ekstremt mye etter min mening. Dessuten er jeg glad over å oppdage at det er mye av historien jeg ikke husker. Skulle jo egentlig bare mangle, da det er omtrent 10 år siden jeg spilte dette sist.

Lenke til kommentar

Det at de har modernisert og forbedret journal'en er til gjengjeld god nok grunn til å skaffe det. En del fine småendringer i denne versjonen som faktisk betyr ekstremt mye etter min mening. Dessuten er jeg glad over å oppdage at det er mye av historien jeg ikke husker. Skulle jo egentlig bare mangle, da det er omtrent 10 år siden jeg spilte dette sist.

Liker også at de faktisk har en launcher som muliggjør oppdateringer. De har hatt en bugoppdatering allerede som gikk helt smertefritt. Er enige om at videoene ikke ble noen høydare, men det er en så liten del av spillet at det kan jeg leve med ;)

Lenke til kommentar

Liker også at de faktisk har en launcher som muliggjør oppdateringer. De har hatt en bugoppdatering allerede som gikk helt smertefritt. Er enige om at videoene ikke ble noen høydare, men det er en så liten del av spillet at det kan jeg leve med ;)

Nja, kan hende jeg er ekstra krass i min vurdering. Gammel Baldur's Gate fanatiker her :p

Lenke til kommentar

Jeg er foreløbig veldig fornøyd med spillet. Veldig fint å slippe å stresse med buggy mods.

Men jeg har et lite problem her, soldatene i Nashkel angriper meg fordi jeg drepte en av dem nordpå (han som beskylder meg for å være banditter) Da gikk ryktet mitt fra Average (10) til Despised (4). Siden det har jeg opparbeidet meg et rykte til Disliked (7) Men soldatene i Nashkel skyter fortsatt etter meg :p Om jeg oppnår et bedre rykte, vil de da slutte å angripe meg?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale dette spillet, har bare prøvd BG 2 og det virket som mye historie fra første spillet som ville vert best og gå igjennom først.

Er det virkelig noe nytt eller bare samling av gamle modder ?

Og Planecape Torment, er det fortsatt noe og starte siden det er så gammelt? Musikken i spillet er jo helt sykt bra.

Har ikke brillene her så jeg skriver litt dårlig..

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...