Gå til innhold

Dyre cosplay kostymer


Anbefalte innlegg

Jeg er altså ute etter en del dyre cosplay kostymer, men nå har jeg egentlig bare kommet over "billige" kostymer og det som hører til kostymene.

 

Når jeg tenker "billig" er det prisklassen 1-500dollar jeg tenker på, og jeg er mer ute etter Cosplay Kostymer som har en pris på minst 1000dollar (2-3000 er nesten perfekt), og maksiumprisen min ligger på rundt 20 000 dollar.

 

Noen som har tips til nettsider med denne prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For den prisen kan du snakke med en teaterskredder som kan sy det for deg nøyaktig slik du vil. Nøyaktig for deg. Det er nok best og kulest.

 

Det hadde nok vært en god ide.

Problemet som da dukker opp er at jeg aldri vet hva jeg vil ha før jeg faktisk ser kostymet.

Jeg er også uhyre kresen.

 

Hva slags kostyme er det du tenker deg?

 

 

-Deluze

 

Et anime cosplay kostyme.

 

Kan jo også nevne, om det er noen som ikke har fått det med seg; 20 000 dollar er MAKS prisen min.

Jeg er bare villig til å betale 20 000 dollar dersom det er et kostyme jeg virkelig liker og bare må ha.

Foretrekker at kostymene koster noe rundt 3-5000,

Endret av screenman
Lenke til kommentar

Ah, så du vet at du vil ha et kostyme, men aner ikke hva. Da bør du starte der. Søk og se på andre kostymer, på anime-figurer o.l. for å finne ut av hva du vil ha. Det er nok den beste veien å gå.

 

Det vil nok være langt mellom de butikkene som selger kostymer i ditt prissjikte fra lager da det er i utgangspunktet et lite marked (her i vesten i det minste), og de aller færreste kan legge så mye penger i det som deg. Med et skreddersydd kostyme vil du få noe unikt som er laget til og for deg, og bedre enn det kan det ikke bli.

 

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, så du vet at du vil ha et kostyme, men aner ikke hva. Da bør du starte der. Søk og se på andre kostymer, på anime-figurer o.l. for å finne ut av hva du vil ha. Det er nok den beste veien å gå.

 

Ja, dette er noe jeg allerede har startet med for lenge siden. Har også funnet en del (men i "lave" prisklasser).

Endret av screenman
Lenke til kommentar

De fleste som har ordentlig Cosplay kostymer lager dem selv. Det er faktisk veldig sett ned på å bruke kjøpt Cosplay kostymer som du ikke har lagt selv. Tror det er en "regel"/utrykk på diverse Cosplay konvensjoner om at hvis du ikke har lagd det selv, river vi det av.

 

Tror du kan finne de feteste kostymene på det private markedet, feks gjennom Ebay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste som har ordentlig Cosplay kostymer lager dem selv. Det er faktisk veldig sett ned på å bruke kjøpt Cosplay kostymer som du ikke har lagt selv. [...]

Hmm, ikke at jeg kan noe særlig om cosplay, men hadde inntrykk av at det er ganske så mange som modellerer andres kostymer?

 

Tror det er en "regel"/utrykk på diverse Cosplay konvensjoner om at hvis du ikke har lagd det selv, river vi det av.

wut

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, ikke at jeg kan noe særlig om cosplay, men hadde inntrykk av at det er ganske så mange som modellerer andres kostymer?

 

 

wut

 

Er ikke noe Cosplay ekspert selv, men ganske interessert i comics så får med meg litt. De som modeller andre sine kostymer er gjerne folk som får betalt for å gjøre det, typisk "show girls". Si hvis Blizzard skal lansere en ny wow expension, så betaler de en modell og kler henne ut som en Night-Elf - dette er bare modeller på oppdrag som knapt har peiling på hva wow er og selvfølgelig ikke lager kostymene selv.

 

Alle "ekte" cosplayere, også de deilige damene, lager stort sett kostymene sin selv. Dette med at kostymet er laget selv (i hvertfall til en viss grad) er en viktig greie for dem, og det er ofte krangler og diskusjoner om de mest kjente cosplayerene lager kostymene sine selv (F.eks Jessica Nigri).

Lenke til kommentar

Sjekket ut dedikerte butikker i Tokyo/andre byer i Japan?

 

Nei, det har jeg ikke, med tanke på at jeg faktisk aldri har vært i Tokyo, eller Japan for den sakens skyld.

Men det er så klart et reisemål jeg ønsker å dra til i løpet av de neste årene.

Endret av screenman
Lenke til kommentar
I og med du er så interessert i anime og cosplay at du er villig til å bruke flere tusen dollar så går jeg utfra at du er i Japan fra tid til annen.

 

Jeg er egentlig ikke så interessert i anime som man skulle trodd.

Sist gang jeg så en anime film er nesten 1 helt år tilbake, dersom jeg husker rett.

Cosplay kostymer det er noe jeg har en god interesse for av nettopp den grunnen at jeg finner det uhyre awesome og hot.

Lenke til kommentar

Milanjo hadde en tråd for to-tre år siden hvor han ønsket ny stil, og ba om hjelp her på forumet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228719&st=0

Finnes også kjempemange på StyleForum som går gjennom akkurat det samme, dersom du vil lese engelsk.

 

Les gjennom den og ta lærdom. Essensen er at man ikke bare hiver penger på problemet og løser det, men går gjennom en prosess. Det handler om å utvikle smaken, lære seg grunnleggende regler og normer og bruke dette mens man utvikler sin egen stil.

Nå aner jeg ikke noe om "cosplay", men det er sannsynligvis veldig overførbart. Ved å gå gjennom en læringsprosess kommer du til å ende opp med noe du er fornøyd med, som sannsynligvis også holder bedre kvalitet enn det du hadde endt opp med bare ved å kjøpe i blinde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...