Paal Harald Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 For deg med et litt stramt budsjett. Julegavetips: Julegavetips: Under 200 kroner Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg vil bare føye til ennå et budsjett-tips: Netthandle i utlandet. Varer som koster under 200 kr i utlandet (eks. frakt) får ikke toll, mva eller tollbehandlingsgebyr. En del utenlandske nettbutikker har også rimelig frakt til Norge. Det kan derfor lønne seg å netthandle i utlandet. Siden prisene i utlandet ofte er lavere enn her hjemme kan det hende man får mer igjen for 200-lappen sin også. F.eks produkter av litt høyere kvalitet, eller i større kvanta. 2 Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det nærmer seg romjul og julegavehandling, [...] Julegåvehandel i romjula? Er ikkje det litt seint? Lenke til kommentar
ChappyD Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det nærmer seg romjul og julegavehandling, [...] Julegåvehandel i romjula? Er ikkje det litt seint? Tror ikke forfatter vet at romjula er tida mellom jul og nyttår Lenke til kommentar
Paal Harald Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Det nærmer seg romjul og julegavehandling, [...] Julegåvehandel i romjula? Er ikkje det litt seint?Tror ikke forfatter vet at romjula er tida mellom jul og nyttår Aj! Jula kom litt tidlig til forfatteren i år! Beklager tabben, det skulle selvfølgelig stå "adventstid" Takk for påminnelsen! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hva med hjemmelagte julegaver, så som 18% gråkort og pinhole 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hva med hjemmelagte julegaver, For de med egen printer er det helt klart mulig å lage rimelige julegaver, og har man mange tanter og bestemødre så er det midt i blinken med et bilde som kan settes inn i en rimelig ramme. Personlig vil jeg heller ha noe giveren selv har laget - skapt, enn ting jeg kan kjøpe når som helst selv. Kjøpegaver er mer upersonlige synes jeg. Tor Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Staten skal vel ha 25% moms på hjemmelagde gaver også snart.. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Staten skal vel ha 25% moms på hjemmelagde gaver også snart.. Nja. Berre om du er profesjonell julegåveprodusent, jf. tømrarar som ikkje får lov å bygga hus til seg sjøl utan å skatta for det. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Nja. Berre om du er profesjonell julegåveprodusent, jf. tømrarar som ikkje får lov å bygga hus til seg sjøl utan å skatta for det. En gave på over 10.000.- skal det skattes av om ikke annet Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg vil bare føye til ennå et budsjett-tips: Netthandle i utlandet. Varer som koster under 200 kr i utlandet (eks. frakt) får ikke toll, mva eller tollbehandlingsgebyr. Henger meg på den! Utrolig mye tull en får på e-bay til under 200. Jeg kjøpte meg for eksempel et "videohåndtak" som jeg fikk i går. 160kr inkl frakt fra Hong kong. :-) Andre tips er; Skulderreim i lær Filtere; Fargefiltere, ND-filter, graduerte filtere... Trådløs blitsutløser Makro-utstyr (lysholdere, reverseringsringer, mellomringer) LED-lys Adaptere (for å bruke gamle objektiver på nye kameraer) Gamle objektiver (f.eks OM Zuiko 50/1.8 går for 40$ ... litt over grensa, men man kan være heldig). Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 LAVALAMPE! 199 på teknikmagasinet (store med farget vann hvis man vil ha), 139 (tilbud fra 149) hos clas ohlson, klar væske. Man kan jo også bake julekaker også pakke dem i fine forpakninger, hvem hadde ikke elsket det til jul? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Jeg lager de fleste presangene selv i år. Folka er møkk lei av å få "dingser" til jul. De vil heller ha personlige uttrykk, historier og minner. Så det blir stort sett grafikk, fotografier, kortfilmer, bildebøker og tekster fra året 2012. Tror ikke noen av gavene kryper over 200 kroner. Bare kidsa får "kjøpepresanger" i tillegg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg