Xlavinho Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg har hatt et problem den siste tiden på min egenbygde stasjonære hjemmemaskin. Problemet er at et program som er aktivt (eks. Opera eller Word) plutselig blir inaktivt, noe jeg føler som at det aktive programmet "hopper ut". Løsningen er at jeg må klikke på vinduet igjen for å gjøre det aktivt og kunne fortsette å skrive eller scrolle videre i det. Det gjelder også spill eller andre aktive programmer/vinduer som jeg holder på med. Jeg synes problemet er litt vanskelig å navnsette, og har derfor slitt litt med å finne løsninger på dette på nettet. Jeg har en mistanke om at det kan være et bakgrunnsprogram som inaktiverer vinduene mine og aktiverer skrivebordet. Det rare med dette er at jeg beholder skjermbildet (altså, jeg kan se det på skjermen), men det blir inaktivt. I spill eller andre fullskjermprogrammer blir jeg ført tilbake til skrivebordet og må klikke meg tilbake igjen gjennom oppgavelinjen. Et utrolig irriterende problem. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Bare i løpet av dette innlegget har jeg blitt "forvist" minst 10 ganger fra nettleservinduet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det var en som hadde dette problemet tidligere. Jeg skrev et program for å finne hvilket program som ble aktivt. WindowInfo.zip 3 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Du trenger bare starte programmet, og vente til det blir inaktivt. Da skal det vise prosess-ID-en og tittelen på vinduet som blir aktivt, slik at du kan spore opp hvilket program dette er, og avslutte det. 1 Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Mange takk, det hjalp. Det viste seg at konfigurasjonsverktøyet til nettverkskortet mitt stod bak problemene. TP-LINK wireless configuration utility. Lenke til kommentar
Al'x Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Samme programmet som sto bak mine problemer! TP-LINK er en ondskapsfull liten sak! <3 Lenke til kommentar
sigvartp123 Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Mange takk, det hjalp. Det viste seg at konfigurasjonsverktøyet til nettverkskortet mitt stod bak problemene. TP-LINK wireless configuration utility. jeg har det samme problemet som deg, hva gjorde du for å fikse dette? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) sigvartp123: Bruk dette programmet, la det kjøre til det skjer i gjen. Da vil programmet vise hva som gjør til at aktivt vindu ikke lenge er aktivt. Så kan du spore det opp etterpå, og avslutte/slette programmet. WindowInfo.zip Endret 30. april 2013 av sirhedly 1 Lenke til kommentar
sigvartp123 Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 sigvartp123: Bruk dette programmet, la det kjøre til det skjer i gjen. Da vil programmet vise hva som gjør til at aktivt vindu ikke lenge er aktivt. Så kan du spore det opp etterpå, og avslutte/slette programmet. Tusen takk, setter stor pris på all hjelpen! Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Tusen takk, setter stor pris på all hjelpen! Ingen problem hadde samme problem tidligere, var driveren/programmet til TP-LINK som forstyrra for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå