Gå til innhold

Pizzabud og tips?

Lasse ron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som eks-pizzabud, så kan jeg si at det varierer veldig. Ihvertfall i det området jeg leverte mat. Noen vakter kunne du sitte igjen med 500kr ekstra, andre vakter 2kr.

Veldig mange runder opp til nærmeste tier, både kontant og med kort. Andre skal ha igjen på krona.

Jeg kommer nok til å tipse pizzabud, hvis jeg skulle finne på å bestille pizza hjem på døra.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal tipse pizzabudet, og har egentlig reagert vedlig negativt når de begynte å "be om tips" (dvs tast inn beløp på kortterminalen)

De leverer da en tjeneste du allerede har betalt for, det blir jo på en måte det samme som å gi rørleggeren eller elektrikeren tips? Det er jo vanligvis ikke slik at pizzabudet gir, eller i det hele tatt kan gi så mye bedre service enn å ringe på, , gi deg pizzaen, og ta betalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Større pizzakjeder roter sammen ferdiglagde ingredienser etter en fast meny, etter å ha tatt i mot min bestilling pr telefon. De skjærer så opp pizzaen, putter den i en eske, forflytte esken til bilen og deretter leverer pizzaen til oppgitt adresse. Hva skal eg tipse for?

Gratulerer, dere klarte å smelte sammen fire ferdiglagde ingredienser, skjære den opp i åtte ulikt store biter og trykke på ei forbanna ringeklokke?

Lønna deres får dere krangle om selv med arbeidsgiver. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Lønnen er forsåvidt ikke så dårlig. Bedre betalt der jeg jobbet, enn i kassa på Rimi.

At sjåførene "ber om tips" er ikke deres feil. Jeg vil tro det er det betalingssystemet de bruker i restauranten som de også bruker på leveringer.

Tipsen jeg fikk utgjorde uansett en så liten del av lønnen, så jeg kunne klart meg uten. Men klart det var digg å få en hundrelapp eller to ekstra :)

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...