bertie Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 noen som har et sånt noisecontrol-kabinett? Lurte på å kjøpe et støydempet et fra Microplex, men så lurer jeg på om det er verdt det? Tenkte å kjøpe en microplex strømforsyning, så jeg kunne regulere hastigheten. Vil jeg trenge noen ekstra kabinettvifter siden mer støydempet ofte også er tettere? Har ikke muligheten til å støydempe sjøl, så det kunne vært greit å kjøpe et ferdigdempet kabinett... bertie Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Ja, det er verdt det.(har midi-toweret) Ja, tempen stig litt, så du må ha ei ekstra kab.vifte for å få same temp som med det gamle kabinettet. Akkurat no har eg ikkje kabinettifte i det heile, og det funkar fint(litt varmt). Men skal likevel putte i ei ekstra, regulerbar Enermax-vifte. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Bruker du stillegående vifter og harddisker så trenger du egentlig ikke å støydempe og betale en masse ekstra for dette. Prøv å start opp maskinen din uten feks. harddisken i. stopp de ulike viftene så finner du ut hvem som bråker mest. Bytt så ut de og har du ibm 75gxp harddisk så bråker denne garantert mye. Jegh ar skiftet ut viftene sakte men sikkert og resultatet er en veldig behagelig maskin på lydnivå. Har nå 19db i psu, 19db på prosessor, 2*60gb barracuda IV en 120mm kabinettvifte på 26db. Denne bråker mest, men siden det er en så stor vifte så blir bråket bedre enn med en liten illsint en. Har topplokket åpent på mitt aopen bigtower og den mest irriterende lyden kommer nå fra skjermen. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg har 12db Vifte på prosessor, og ingen kabinettvifte. Harddisken (en 60GXP) har jeg i hjemmelagd gummi-oppheng, kopiert etter det microplex har. Etter at jeg fjerna viftegrillen foran vifta til PSU, og flyttet litt på temp. sensoren, så den ikke var så følsom lenger, er kabinettet skikkelig stille. Jeg må titte på lampa for å se om HD jobber, og jeg må høre etter for å se om PC står på. Dessuten kjører CPU kaldere en den gjorde med den gamle lille vepse-vifta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå