Brekke Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei!! lurer bare på om det er noen bestemt nettverkskabel som er bedre en andre, lurer på dette p.g.a nettverk som går i bølgedaler. Har i dag 50/50 fiber fra telenor og synes til tider at det går tregere en når jeg hadde 25/5 vdsl. før maksa jeg opp og nedlastnings hastigheten når jeg lasta ned torrents men etter jeg fikk fiber har jeg ikke klart det jeg klarte før. Mellom modemet og datan har jeg i dag en nettverkskabel som er noen å gammel. ser det er noen kabler som har en metal kappe på seg har dette noe å si, eller er en nettverkskabel bare en standard uten kvalitetsforskjell? Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Prøv en CAT-6e kabel Lenke til kommentar
Brekke Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Prøv en CAT-6e kabel Takk!! bestiller med en gang Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Du trenger ikke skjermet kabel med mindre den skal ligge parallelt med en sterkstrømskabel (selv om jeg aldri har opplevd støy på denne måten selv). Endret 19. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 For at en skjermet kabel skal ha noen nytte, må utstyret i begge ender (feks. switch/nettverkskort) også ha støtte for det, ellers er det ingen vits. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Skjermen på en kabel ligger utenpå lederne og er ikke koblet til i noen av endene, så ser ikke helt hvorfor utstyret skulle måtte støtte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå