Delvis Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det er standarden mer enn unntaket for å si det mildt: Blant alle slags håndverkere, montører o.l. at de ikke holder avtaler slik som de blir gjort. Går ut fra at flere kan si det samme? Enten drar det ut i lange og breie lenger enn det tidspunktet de sa, eller så kommer de ikke i det hele tatt. Slik som f. eks da jeg vurderte å asfaltere for 2 år siden. Da ringte jeg tre forskjellige firmaer. Alle sa de skulle komme å se på det om få dager. Hverken så eller hørte et pip fra noen av dem, så jeg slo bare fra meg hele asfalteringen inntil videre. Nå ringte jeg noen andre som skulle se på noe greier (noen vegger her ute). De avtalte jeg med i august skulle komme å se på det om få uker. Nå når jeg snakket med dem nå nettopp 4 mndr etter, sa de ingenting om hvorfor de ikke hadde kommet før, men nå når jeg ringte kunne plutselig komme i morgen. Rare folk. Hva beror det på at de er slik i disse bransjene? For jeg synes det er helt uholdbart at det er sånn. Ønsker helst ikke ha sånne folk jeg. Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det er standarden mer enn unntaket for å si det mildt: Blant alle slags håndverkere, montører o.l. at de ikke holder avtaler slik som de blir gjort. Går ut fra at flere kan si det samme? Enten drar det ut i lange og breie lenger enn det tidspunktet de sa, eller så kommer de ikke i det hele tatt. Slik som f. eks da jeg vurderte å asfaltere for 2 år siden. Da ringte jeg tre forskjellige firmaer. Alle sa de skulle komme å se på det om få dager. Hverken så eller hørte et pip fra noen av dem, så jeg slo bare fra meg hele asfalteringen inntil videre. Nå ringte jeg noen andre som skulle se på noe greier (noen vegger her ute). De avtalte jeg med i august skulle komme å se på det om få uker. Nå når jeg snakket med dem nå nettopp 4 mndr etter, sa de ingenting om hvorfor de ikke hadde kommet før, men nå når jeg ringte kunne plutselig komme i morgen. Rare folk. Hva beror det på at de er slik i disse bransjene? For jeg synes det er helt uholdbart at det er sånn. Ønsker helst ikke ha sånne folk jeg. Ikke døm dem for hardt. De fleste håndverkere leverer et utrolig godt stykke arbeid når dem først begynner. De fleste firmaene tar deg også mer seriøst hvis du møter opp på bedriften dems hvis det er første gang du benytter deg av de. Når en jobb er gjort, så ring vedkommende som utførte denne jobben hvis du har mere jobb som skal gjøres. Har han plass i boka si så ringer de, alle liker fornøyde kunder som bruker samme firma om igjen. Lykke til Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det er gode tider i Norge og håndtverkerne har flust med oppdrag. De prioriterer de jobbene som betaler mest og de oppdragsgiverne som skriker høyest. Jeg har samme opplevelse som Delvis, håndtverkere unnlater å møte eller kommer veldig forsinket. Veldig lite ydmyke når de endelig møter opp, så det er nok en del av kulturen i bransjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå