Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar PC (diablo 3, filmer, surfing)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta lang juleferie i år og blir derfor borte fra min stasjonære pc i mange uker. Det slo meg at min 7 år gamle bærbare pc skulle få fred, så jeg leter nå etter en ny bærbar.

Jeg vil gjerne ha mulighet til å spille Diablo 3 (systemkrav her) på minimum/anbefalte innstillinger. Ellers kommer maskinen bare til å bli brukt til surfing og skype etc.

Jeg ser for meg å måtte bruke alt fra 5000-10000, men ønsker å gjøre en god deal. Jo billigere, jo bedre.

På forhånd takk for hjelpen. Det trengs. Jeg har svært lite å slå i bordet med når det kommer til den her typen kunnskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg skal ta lang juleferie i år og blir derfor borte fra min stasjonære pc i mange uker. Det slo meg at min 7 år gamle bærbare pc skulle få fred, så jeg leter nå etter en ny bærbar.

Jeg vil gjerne ha mulighet til å spille Diablo 3 (systemkrav her) på minimum/anbefalte innstillinger. Ellers kommer maskinen bare til å bli brukt til surfing og skype etc.

Jeg ser for meg å måtte bruke alt fra 5000-10000, men ønsker å gjøre en god deal. Jo billigere, jo bedre.

På forhånd takk for hjelpen. Det trengs. Jeg har svært lite å slå i bordet med når det kommer til den her typen kunnskap.

Hvor mye peiling har du? Er du Intel eller AMD fan? Ganske mye som spiller inn når du skal velge bærbar PC :)
Lenke til kommentar

Hvor mye peiling har du? Er du Intel eller AMD fan? Ganske mye som spiller inn når du skal velge bærbar PC :)

Det er nok Intel jeg lener mot. Det er det jeg alltid har hatt.

Jeg fikk denne anbefalt av en kompis som jobber med denslags. Den er nok mer enn krafitg nok for mitt bruk, men siden jeg fortsatt har min 7 år gamle laptop i drift er det vel like greit å kjøpe noe for fremtida.

Eller hva? :)

Lenke til kommentar

Takk for forsøket? Den er fremdeles bedre......

Men ikke billigere :) Mente ikke å være frekk. Det var mer en "takk for tipset, men jeg tror jeg vil ha denslags medregnet i prisen". Jeg trodde også at windows7 var dyrere enn det er, så det er mulig jeg må trekke tilbake det jeg sa. Men...tror det blir dyrere med den jeg fikk linket.

Jeg kjenner ikke til Multicom. Er det noen med gode erfaringer? Og hva gjør den pc'n bedre?

Lenke til kommentar
Men ikke billigere :) Mente ikke å være frekk. Det var mer en "takk for tipset, men jeg tror jeg vil ha denslags medregnet i prisen". Jeg trodde også at windows7 var dyrere enn det er, så det er mulig jeg må trekke tilbake det jeg sa. Men...tror det blir dyrere med den jeg fikk linket. Jeg kjenner ikke til Multicom. Er det noen med gode erfaringer? Og hva gjør den pc'n bedre?

Den har bedre GPU og plass til en hardisk til, så du kan smelle i en ssd ved en senere annledning.

Og: http://www.multicom.no/Windows-7-Home-Premium-64-bit-SP1-OEMe-DVDe-Engelsk-MICROSOFT/cat-p/c101293/p3811931

Så multicom+os blir ~300 kr billigere

Jeg har forresten den maskinen, god ytelse og kvalitet :)

Endret av Pydien
Lenke til kommentar

Men ikke billigere :) Mente ikke å være frekk. Det var mer en "takk for tipset, men jeg tror jeg vil ha denslags medregnet i prisen". Jeg trodde også at windows7 var dyrere enn det er, så det er mulig jeg må trekke tilbake det jeg sa. Men...tror det blir dyrere med den jeg fikk linket.

Jeg kjenner ikke til Multicom. Er det noen med gode erfaringer? Og hva gjør den pc'n bedre?

Den er mindre, har langt kraftigere hardware og er bygget av Multicom, noe som innebærer norske kvaliteter.

Forskjellen ligger likevel tydeligst i bygningskonstruksjon. Plasten i multicom-maskiner er tøyelig, mens dell-konstruksjonen ser ut til å inneholde avstivende rammer av aluminium. Dette har litt å si om maskinen skal reise mye og humpete. Da er det også lurt å erstatte HDD med SSD. Akkurat dét er forresten lurt uansett.

Lenke til kommentar

Den er mindre, har langt kraftigere hardware og er bygget av Multicom, noe som innebærer norske kvaliteter.

Forskjellen ligger likevel tydeligst i bygningskonstruksjon. Plasten i multicom-maskiner er tøyelig, mens dell-konstruksjonen ser ut til å inneholde avstivende rammer av aluminium. Dette har litt å si om maskinen skal reise mye og humpete. Da er det også lurt å erstatte HDD med SSD. Akkurat dét er forresten lurt uansett.

Jeg skal nok bare ha den med på ferie to ganger i året. Resten av tiden vil den stå på nattbord/stue. Og ja, SSD fristrer. Jeg har gått over til SSD i min stasjonære og det var en fantastisk ny verden som åpnet seg for meg :)

Lenke til kommentar

Det blir nok denne da, siden Multicom ser ut til å ha en versjon med SSD allerede installert. Med Win 7 til 7-800kr blir det nok en god deal. Jeg har lest både positive og negative omtaler, men bare 1 av 7 var negative. Gode odds ;)

Takk for hjelpen! Jeg ble overrasket over antall tilbakemeldinger og ikke minst kvaliteten på de. Setter pris på det.

Lenke til kommentar

Står ikke hvilken SSD det er, så ville sendt multicom en mail, eller ringt først ;)

Det har jeg allerede gjort :) Det er denne SSD'n (i følge salgshjelpen). Men jeg må innrømme at jeg undrer litt, siden det er noen hundrelapper dyrere om man kjøper pc og SSD separat.

Oppdatering:

det kan være denne også, siden hun sa "Intel SSD 330-serien"

Endret av Rhye
Lenke til kommentar

Den har bedre GPU og plass til en hardisk til, så du kan smelle i en ssd ved en senere annledning.

Og: http://www.multicom....101293/p3811931

Så multicom+os blir ~300 kr billigere

Jeg har forresten den maskinen, god ytelse og kvalitet :)

Hvordan er denne mtp støy? Jeg har en ASUS n60dp som er bra (anno 2009) men bråker noe jævli under spilling.

edit: Leif var her

Endret av Livert
Lenke til kommentar
Hvordan er denne mtp støy? Jeg har en ASUS n60dp som er bra (anno 2009) men bråker noe jævli under spilling. edit: Leif var her

Det er litt viftestøy under tung lastning i spill, men som regel er det ikke så mye lyd i den. Er ikke noe lyder som over døver lyden fra spill/film etc.

Lenke til kommentar

Nå er jeg enda nærmere et salg, takket være en veldig hyggelig salgshjelp hos Multicom. Jeg oppdaget nemmelig 4 skrivefeil i detaljene på W350E og W370E PC'ene på Multicom sine sider. Forvirringen var stor.

Om dere lurer: W370E leveres med i7-3630 prosessor. IKKE 3610 som de har skrevet her. Men det var egentlig noe annet jeg kom hit for å spørre om.

Har noen av dere erfaring med W370E? Det ser ut til å være så og si identisk med W350E, bortsett fra større skjerm. 1.7" større for 300kr ekstra. Ellers er alt likt.

Jeg har lest en del om W370E her og her. Den gjør det greit, men det nevnes at den har middels grafikk til spilling noe som overrasker meg basert på hva jeg har lest om grafikk-kortet. Det nevnes også at det er problemer med pixelfeil på bærbare pc'er fra Multicom.

Er det forresten noen fordeler/bakdeler med å kjøpe større laptop? Større skjerm er jo fint, men det vil kanskje være større sjanse for overoppheting av pc når den er mindre og mer kompakt?

Jeg setter pris på all tilbakemelding på mine flyktige undringer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...