Woltox Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hallo, nå som julen er rett rundt hjørne, tenkte jeg det var på tide å bytte ut mitt Logitech G510 for et mekanisk tastatur. Spiller mye, skriver lite (Hva er best, cherry mx red/blue/brown/etc?) Krav; Bakbelyste taster Kvalitet på tastaturet Numpad Mediataster Ønsker; Mulighet til å "diable" windows tasten Skru av/på bekbelyste taster Har tittet på Q-Pad MK-85, men vil gjerne ha noen innspill på flere. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Har du lest testen til hardware? http://www.hardware....tastatur/114393 Hvilket som er best til deg er vanskelig å si. For deg vil det nok stå mellom Cherry MX black og red. Black har mer motstand enn red. Dvs: red er lettere å trykke ned. Så er det utforming av tastatur hvor folk har veldig forksjellig smak. De færreste av oss har testet alt som er på markedet og det er derfor lett å anbefale det man selv bruker og er fornøyd med - selvom det nødvendigivis ikke er det beste alternativet for deg. Bor du i nærheten av en butikk du kan prøve de forskjellige? Ellers er det bare å lese masse tester og ta en sjangs. Det er veldig mange gode tastaturer på markedet. Selv syns jeg QPAD MK-85 virker spennende. Den koster dog noen hundrelapper mer enn mange av konkurrentene. Endret 19. november 2012 av EvenAug Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Prøvd å lese meg fram, men... Prøvde div mekaniske tastaturer på tg, men merket ikke stor forskjell.(Dog, var bare litt skriving) Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Skaffet meg nettopp et Corsair k90, og må si jeg er meget fornøyd. Designet og byggkvaliteten er meget bra. Det jeg har lest av negativ omtale har mest handlet om at ikke alle tastene er mekaniske. Men det vil jeg tro de absolutt færreste legger særlig merke til. Det har cherry red brytere, som for meg tok litt tid å venne seg til. Tok meg mest tid å bli vandt til vandringen på knappene ved slurvete bruk. Vis jeg var av og på med hendene. Men når du har hendene plantet på håndhvileren har du full kontroll! blabla.. Anbefales Er forresten ganske distinkt klikkelyd i saken Edjit: skriveleif, og alzheimr. Endret 19. november 2012 av lumfong Lenke til kommentar
roesen Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Har hatt K90 i én uke nå. Pros: Veldig solid, får en følelse av kvalitet i motsetning til alle de andre plastikktastaturene. Fint backlight. Litt moro å prøve en hel ny type skrivefølelse enn hva jeg er vant til med Cherry MX Red, skulle gjerne prøvd både black og browns for å få et bedre svar på hva jeg egentlig er mest komfortabel med. Merker også at jeg til tider drifter til en av sidene om jeg spiller BF3 da jeg hviler fingrene på WASD, tastene krever veldig lite kraft for å aktiveres. Cons: Utrolig uvant for meg å gå fra nesten flatt laptop-tastatur til dette som det høyeste tastaturet jeg har hatt. Får pianofingre, og kan ikke hvile fingrene på tastene på samme måte som jeg gjorde før med flatt tastatur. Merker også at jeg trykker en del feil og støter borti knappene da selve trykkflaten på tastene er rimelig små i forhold til hva jeg har hatt tidligere, i tillegg er det stor avstand fra hver tast, er rett og slett ikke vant til at alle knappene har en skarp kant rundt seg og mellomrommet mellom tastene. Oppdatering av Firmware var et helvette, slet med dette i 2 dager, og feiloppdatering fører til at verken backlight, mediataster og macrotaster ikke fungerer. Fix her Problemer med backlight, utbredt problem med K90 er at det blir levert med døde LED's, i mitt tilfelle så er P-tasten helt dødt. Endret 21. november 2012 av roesen Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Nei, veier nok heller mere mot Mk-85 med tanke på pris, samt at der er alle tastene mekaniske. Men ingen som har noen andre tastaturer da, som ikke er nevt? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Corsair Vengance K60/K90 eller Logitech G19 hvis du vil ha Cherry MX Red (som er best for gaming. Razer BlackWidow Ultimate hvis du vil ha Cherry MX Blue (best til generell skriving uten raske dobbeltrykk). Lenke til kommentar
itsJokko Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg har Corsair K60, men skal nå invistere i Logitech G710+. G710+ Har full håndledds støtte og er backlit, i tillegg har den brune taster noe som jeg tror jeg blir å like. Egne media taster er et must for meg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå