Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forfølgelse - TRENGER DESPERAT HJELP, FORT!

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke om jeg er i riktig seksjon, og er veldig usikker på hvordan jeg skal fremstille saken, men jeg trenger virkelig hjelp.

Omtrent siden jeg registrerte meg på dette forumet, for nå nesten to år siden, har jeg blitt ... forfulgt. Jeg velger å kalle det forfølgelse fordi det er slik jeg opplever det, selv om det ikke nødvendigvis er tilfellet. Jeg føler at jeg blir forfulgt, og nå har dette begynt å skremme meg slik at jeg ikke får sove om nettene.

Vedkommende har et utall falske kontoer på en hel rekke sider, og h*n er ubeskrivelig utspekulert. Det er tilnærmet umulig å ta vedkommende for det h*n gjør, og jeg ser det derfor helt håpløst å sette en stopper for det. Det startet altså her på forumet. Det var kanskje fem brukere i samme tidsrom som aktivt kontaktet meg og flere andre jeg har kommet godt overens med for å rakke ned på meg, stille meg i et dårlig lys, spre falske rykter, kritisere, utpsyke og manipulere. Deretter har det spredd seg gjennom flere kontoer på f.eks. Skype og facebook, og vedkommende har begynt å kontakte mennesker som står meg nær i det virkelige liv, deriblant min beste venninne og kjæresten min. Det virker som om vedkommende prøver å lekke ut så mye informasjon som mulig, for så å anvende det til å ødelegge relasjoner rundt meg. Siden det stort sett ikke går direkte til meg, men til andre jeg har et forhold til, er det enda vanskeligere å samle konkrete beviser på det som foregår. Jeg får heller ikke bevist at det er samme menneske som står bak alt sammen, men jeg kjenner igjen skrivemåten og tankesettet. Det er virkelig umulig å ta feil av. Det største problemet er at meldingene og kontoene konstant blir slettet, slik at ingenting kan spores opp.

Det siste som skjedde nå var at dette mennesket begynte å gå direkte på kjæresten min, sende facebook-profilen hans rundt til andre via f.eks. Skype, og skrive nedsettende ting. Vedkommende påstår også at h*n er på min venneliste på facebook. Jeg har gjennomgått hele listen min flere ganger uten å finne noe. På grunn av dette har jeg en gang tidligere slettet facebook-konto og opprettet ny. Jeg vet virkelig ikke om jeg orker det flere ganger.

Ja, det er selvfølgelig mulig at jeg overreagerer, men dette styret har altså foregått i snart to år, og det skremmer meg virkelig. I natt, etter å ha fått vite at dette mennesket er ute etter kjæresten min, fikk jeg ikke sovet et eneste sekund. Jeg er livredd. Mest av alt fordi jeg ikke begriper hva vedkommende er ute etter. Jeg vil bare være i fred fra det her. Jeg vil ikke føle at noen er etter meg hele tiden. Jeg tør snart ikke gå ut av huset lenger.

Er det noe jeg kan gjøre? Går det an å gå til politi eller andre instanser uten noe håndfast å vise til? Finnes det noe sted å søke hjelp?

Vær så snill. Jeg er helt desperat etter å komme meg ut av situasjonen. Anonym poster: ebcc82e1f578ff893e30c34de5b6cecc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en vanskelig situasjon. Hvordan startet det? Sa du, eller gjore noe for å provosere?

For meg virker det som om det er kjæresten din h*n er ute etter, og at du nødvendigvis ikke har gjort noe.

Ta vare på alt du har av dokumentasjon/bevis og print screen av alt h*n poster på internett. Da det plager deg og dine omgivelser i den grad at du ikke får sove om natten vil jeg råde deg å gå til politi.

Husk at denne personen som plager deg mest sannsynlig leser denne tråden, så sikkert ikke så lurt å gi fra deg noe informasjon som h*n kan bruke mot deg.

Lenke til kommentar

Har du kontaktet de som jobber med forumet her som kan sjekke om de du henviser til faktisk er samme person?

En venn har fått en administrator til å sjekke IP-adresse.

Okei, det kommer opp beskjed om at jeg ikke kan poste anonymt. Great.

Endret av Vida
Lenke til kommentar

1. Høres ut som en vanskelig situasjon. Hvordan startet det? Sa du, eller gjore noe for å provosere?

2. For meg virker det som om det er kjæresten din h*n er ute etter, og at du nødvendigvis ikke har gjort noe.

3. Ta vare på alt du har av dokumentasjon/bevis og print screen av alt h*n poster på internett. Da det plager deg og dine omgivelser i den grad at du ikke får sove om natten vil jeg råde deg å gå til politi.

Husk at denne personen som plager deg mest sannsynlig leser denne tråden, så sikkert ikke så lurt å gi fra deg noe informasjon som h*n kan bruke mot deg.

1. Nei. Jeg var glad og positiv, og kom godt overens med folk her. Det provoserte åpenbart nok.

2. Jeg har ikke hatt denne kjæresten mer enn noen måneder, mens jeg selv har blitt etterfulgt lenger enn det.

3. Ettersom jeg har prøvd å overse det så langt det har gått, har jeg ikke noe dokumentasjon å vise til. Anonym poster: 595bd0d71f0cbb4103defc28eeb1b7d6

Lenke til kommentar

Da tar du med utskrift av alt du kan og går til politiet med det.

Har du ikke meldinger fra f.eks her på diskusjon.no? Facebook? Kjæresten din sin facebook? Vennen din sin?

Her på forumet går det jo an å slette PM, så det har vedkommende selvfølgelig gjort. På facebook er kontoene slettet, og vennene mine har uansett ikke tatt vare på noe av det. Så jeg har ingenting å gå på

Lenke til kommentar

Det du burde gjøre nå er å ta å skrive ut alt som kommer deres vei i fremtiden som kan virke mistenkelig, slik at du får bevis. Det kan være vanskelig og du har sikkert bare lyst til å glemme det, men ta vare på det, så når du føler at du har ''nok'' bevis så får du dra til politiet.

Skal jeg la det gå to år til, slik at jeg får beviser?

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste som blir mobbet/trakasert over internett.

Er nok ingen ting h*n er ute etter, annet enn å more seg selv på din bekostning.

Er lett for meg å si, men hvis du klarer å overse - kanskje også le av det h*n gjør, vil h*n nok gi seg. Jo mer du bryr deg, jo gøyere er det for h*n.

Er vennene dine ekte venner, stoler de på deg, og vil ikke la h*n ødelegge noe.

Men som sagt, skjønner at det er veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Noen andre her inne har sporet opp facebookprofilen min og postet den åpent i et fotballforum for lenge siden.

Ja, men jeg fatter ikke hvordan de har klart å spore det opp med mindre du har frivillig delt ut informasjonen til noen.

Ellers du må tenke på hvem av dine venner utforbi forumet kjenner til ditt forum avatar/navn.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hvis de lar deg være i fred i to år så får du vente i to år, hvis de/han/hun fortsatt driver aktivt med trakasseringen så er det bare å samle noe dokumentasjon (utskrifter) og gå til politiet med det.

Bare og bare, du.. Vida har blitt ganske påvirka i løpet av de første 2 åra. Å gå gjennom 2 år til med denne trakaseringen er litt vanskeligere enn å bare samle noe dokumentasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så jævlig mange i verden som heter Vida, det er vel det som er problemet.

Huff, da har du desverre tabbet deg godt ut.

Jeg også har et sært navn, faktisk så jeg jeg den enaste i norge med mitt navn. Men ikke pokker om jeg ville brukt den som et forum/avatar navn.

Få ta dette som et lærepenge.

La et nytt forum avatar.

Facebook trakkeseringen kan du derimot anmelde til facebook.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Huff, da har du desverre tabbet deg godt ut.

Jeg også har et sært navn, faktisk så jeg jeg den enaste i norge med mitt navn. Men ikke pokker om jeg ville brukt den som et forum/avatar navn.

Få ta dette som et lærepenge.

Virker som du har større problemer enn Vida. Spar deg for sånne kommentarer.

Du er den eneste som får noe godt ut av det, hjelper ingen andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...