ThaHoward Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei jeg vil gjerne lære meg C++ så jeg lurer på om dere har noen tips til hvor jeg kan starte ved hjelp av toturials og kanskje hjelpe meg på vei? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Av egen erfaring er det lettest å lære nye språk v/bruk av bøker som man kan lese, gjøre oppgaver som er gitt, osv. Men jeg anbefaler at du begynner heller med et annet høytnivå-språk som er litt enklere enn C++. Java i eclipse f.eks. Da blir det litt enklere å lære seg C++ som er litt mer avansert. Grunnen til at jeg ikke anbefaler C++ som første språk å lære er at C++ ikke gir tilbakemelding om det er feil i koden din, + en del forvirringer med pekere, manipulering av barn, klasser, etc. .NET er heller ikke å anbefale som første språk, grunnet til at det blir for enkelt, her Visual Studio hjelpe deg for mye. Endret 19. november 2012 av Shibiz Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Av egen erfaring er det lettest å lære nye språk v/bruk av bøker som man kan lese, gjøre oppgaver som er gitt, osv. Men jeg anbefaler at du begynner heller med et annet høytnivå-språk som er litt enklere enn C++. Java i eclipse f.eks. Da blir det litt enklere å lære seg C++ som er litt mer avansert. Grunnen til at jeg ikke anbefaler C++ som første språk å lære er at C++ ikke gir tilbakemelding om det er feil i koden din, + en del forvirringer med pekere, manipulering av barn, klasser, etc. .NET er heller ikke å anbefale som første språk, grunnet til at det blir for enkelt, her Visual Studio hjelpe deg for mye. Takk for svar Kan Java, HTML og CSS (selv om det er rimelig enkelt fra før). Fant denne her, her er det jo gitte oppgaver: http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ Men hvilket program må jeg laste ned for å kunne kode i C++? Er ganske uerfaren og blank på dette feltet. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Java eller javascript? Når jeg ser Java sammen med Html og CSS, så lyser det en varsellampe i hodet mitt. For java og javascript er 2 helt forskjellig ting. Hvis det er javascript du kan, så er overgangen til C++ veldig stor. Kan du derimot Java ordentlig, så er du godt på vei. Jeg anbefaler deg å lære Java eller C# ordentlig før du går over til C++. Java er det som blir mest brukt i IT utdannelser her i landet, og dermed kan du ta fordel i å bruke deres fagsider som ligger på nettet. Masse nyttige oppgaver og løsningsforslag! Lenke til kommentar
etse Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Om man har lyst til å lære C++ vil jeg anbefale å starte der. Men man må være forberedt på at det vil være litt bratt læringskurve i begynnelsen. Og det vil kreve mye innsats for å gjøre små ting. Min erfaring er at det er lettere å starte med C/C++ først, for så å gå over til språk som Java og C#, i stede for motsatt vei. Siden du lærer deg å gjøre ting "skikkelig" med en gang. (Da spesielt med tanke på minnehåndtering, og det å rydde opp etter seg). Man får rett og slett en god erfaring rundt hvordan ting egentlig funker, som er godt å ha med seg når man lærer mere høynivå språk. 1 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) *snip* Nå vil jeg si at våres læringskurve har vært _litt_ lettere enn det som kommer til å bli hans, da du studerer informatikk v/universitetet i Tromsø, og jeg data-ing v/UiA Grimstad. Vi har lab-timer med faglærer og stud.ass tilstede om vi sitter heeelt fast, og det er litt lettere når man får ting gjennom forelesning enn og måtte lese alt selv. Endret 22. november 2012 av Shibiz Lenke til kommentar
khaiern Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Om man har lyst til å lære C++ vil jeg anbefale å starte der. Men man må være forberedt på at det vil være litt bratt læringskurve i begynnelsen. Og det vil kreve mye innsats for å gjøre små ting. Min erfaring er at det er lettere å starte med C/C++ først, for så å gå over til språk som Java og C#, i stede for motsatt vei. Siden du lærer deg å gjøre ting "skikkelig" med en gang. (Da spesielt med tanke på minnehåndtering, og det å rydde opp etter seg). Man får rett og slett en god erfaring rundt hvordan ting egentlig funker, som er godt å ha med seg når man lærer mere høynivå språk. Akkurat som jeg skulle ha sagt det selv. Lenke til kommentar
Graknol Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 YouTube videoer du vil ha, så er TheNewBoston den BESTE kanalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå