Gå til innhold

Studenter laget billig-nettbrett

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8713

De har skrevet på sin side at de mottar promosjonsbilder fra fabrikken sin, og at spesifikasjonene de har laget blir brukt av fabrikken. Dermed er det helt naturlig at disse brettene, eller kopiene (?) finnes ute på nett.

Hvor mye lettere og bedre hadde det ikke vært om de brukte noen bilder som viser at brettet faktisk er i Norge og at det er i brukt? En liten film-snutt på Facebook kanskje. Det eneste beviset et en amatørmessing flytdiagram som var laget i går er alt de har vist. Slikt er i beste fall villedende og i verste fall aktsomt svindel.

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

I vedlagte PDF er utviklingsprosessen for Tromsø Pad beskrevet i detalj. Mye tekniske detaljer og snacks for oss teknisk interesserte der. Skjønner godt det tok tid og krefter å utviklene så teknisk overlegne nettbrett som Tromsø Pad!

Ja to studenter har brukt et år på det skjemaet. Ikke rart det har blitt vanskelig å gjennomføre studiene...

- Det har ikke blitt så mye tid. Det er en del arbeid med å lage et slikt nettbrett, sier Haug lattermildt.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Jeg ser i utviklingsprosessen at softwaren kundetilpasses. Hva mener de, at Google play er lagt inn? At facebook er forhåndsinstallert? Har de laget et skall lignende Touchwiz? Hvem vet?

Alle kan laste ned utviklerverktøy til Android, men det er et stykke unna å ha utviklet et nettbrett som de får noen Kinesere til å produsere.

Lenke til kommentar

Jeg ser i utviklingsprosessen at softwaren kundetilpasses. Hva mener de, at Google play er lagt inn? At facebook er forhåndsinstallert? Har de laget et skall lignende Touchwiz? Hvem vet?

Det har vært en del snakk om bedriftsmarked, så det kan jo være skreddersøm på routa firmware det er snakk om.

Ellers så synes jeg det kommer ganske klart frem av skjemaet hva som er gjort. Og Android er jo open source. Dermed kan det ikke være så vanskelig som folk her skal ha det til å utvikle et nettbrett så sant de ikke utvikler komponentene og utvikler OS. Utvikling er et relativt begrep.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Det har vært en del snakk om bedriftsmarked, så det kan jo være skreddersøm på routa firmware det er snakk om.

Ellers så synes jeg det kommer ganske klart frem av skjemaet hva som er gjort. Og Android er jo open source. Dermed kan det ikke være så vanskelig som folk her skal ha det til å utvikle et nettbrett så sant de ikke utvikler komponentene og utvikler OS. Utvikling er et relativt begrep.

Som begrep, er nok utvikling i høyeste grad absolutt....

Tromsøpadden har nok hatt mer utvikling denne uken, enn siste år...

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Alle kan laste ned utviklerverktøy til Android, men det er et stykke unna å ha utviklet et nettbrett som de får noen Kinesere til å produsere.

Du må være ansatt av noen av konkurrentene , eller er en av konkurrentene selv - alt som kommer fra deg er negativt, og ofte ubegrunnet. Hvem er det som ikke får en fabrikk i Kina til å lage produktene sine? Kanskje alle kopiene der nede egentlig er like originaler og at alle merkevarene er generiske Kina-produsert nettbrett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Du må være ansatt av noen av konkurrentene , eller er en av konkurrentene selv - alt som kommer fra deg er negativt, og ofte ubegrunnet. Hvem er det som ikke får en fabrikk i Kina til å lage produktene sine? Kanskje alle kopiene der nede egentlig er like originaler og at alle merkevarene er generiske Kina-produsert nettbrett?

Hvordan kan man være konkurrent til et produkt som ikke eksisterer?

Lenke til kommentar

Som begrep, er nok utvikling i høyeste grad absolutt....

Tromsøpadden har nok hatt mer utvikling denne uken, enn siste år...

Første ledd: Påstand

Andre ledd: Påstand

Hvordan kan man være konkurrent til et produkt som ikke eksisterer?

Husk at denne vil komme tilbake i ansiktet ditt :) Lier

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Husk at denne vil komme tilbake i ansiktet ditt :) Lier

Har etterspurt for bevis og ingen har blitt publisert, hverken bilde eller video av en pad i bruk.

Om padden virkelig eksisterer, så driver vi begge å ødelegger for dem.

Lenke til kommentar

Argumentum ad hominem circumstantiae

Uenig da argumentet fulgte etter ditt sitat: "...alt som kommer fra deg [KimKarne] er negativt, og ofte ubegrunnet."

Han hevdet det ikke er utviklet fordi Kinesere har laget det. Derfor mot-argumentet "Hvem er det som ikke får en fabrikk i Kina til å lage produktene sine?"

Lenke til kommentar

Lier er det ikke lenger nede landet....

wow 7 innlegg har du i støtte for tromsø palmen.... :)

Skjønner ikke hvorfor man skal kaste **** mot folk bare fordi andre gjør det. Jeg foretrekker å bruke mitt eget hode og lider ikke av konformitet.

Endret av serial1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Uenig da argumentet fulgte etter ditt sitat: "...alt som kommer fra deg [KimKarne] er negativt, og ofte ubegrunnet."

Han hevdet det ikke er utviklet fordi Kinesere har laget det. Derfor mot-argumentet "Hvem er det som ikke får en fabrikk i Kina til å lage produktene sine?"

Nei. Jeg hevder at den tromsøpadden ikke eksisterer. Om den hadde gjort det, så ville man ha hatt noen bilder av den eller en videosnutt der man ser den i bruk. De hevder å ha hatt den i utvikling i over ett år, så bevis i form av bilde eller video ville vært svært enkelt å skaffe.

Liker bedre at den blir kalt for tromsøpalmen. Den planten har like mange tilhengere i Tromsø som denne påståtte padda..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor man skal kaste **** mot folk bare fordi andre gjør det. Jeg foretrekker å bruke mitt eget hode. Det er sagt at varene er laget og skal leveres, inntil det er motbevist har jeg ingen grunn til å tvile.

kan du da svare på hvorfor du registrerte deg i natt og alle innlegg er her.....

det vekke jo litt mistanke....

Endret av sliresopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...