sureup Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Meh, scammers gonna scam. Jeg er mer interessert i hva Amobil og andre medier har å si til sitt forsvar. De driver jo ikke med journalistikk, dette er ren reklame. 7 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Dette virker i utgangspunktet ikke som en scam, det er folk som vil tjene noen gryn på å videreselge kina-stæsj. Det er ikke en scam. AtW Lenke til kommentar
sureup Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Juridisk sett så er det KANSKJE ikke en scam. Men de påstår jo selv at de har designet nettbrettet på teknisk nivå, noe som er høyst tvilsomt. De har sannsynligvis ikke gjort noe mer enn hvermannsen som velger komponenter til sin "komplett-pc". Dette er villedende markedsføring AKA en scam i min bok. 2 Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Dette virker i utgangspunktet ikke som en scam, det er folk som vil tjene noen gryn på å videreselge kina-stæsj. Det er ikke en scam. AtW Kanskje ikke en scam, men det er veldig på grensen når de ikke er ærlige på hva de egentlig driver med. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de prøver å svare på spørsmål her i tråden, da de tydeligvis gjør vondt verre, Men underholdene er det i det minste. 5 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg kunne ikke vente lenger på Tromsø-pad.. Designet mitt eget nettbrett på applestore. Kjørte på med høy oppløsning på skjermern og mye minne. Lurte på om jeg skulle slenge inn simkort støtte, men jeg gadd ikke. Liker best sorte nettbrett, så mitt ble også sort. Til slutt la jeg inn navn og nummer bakpå, i håp om at ærlige sjeler leverer tilbake nettbrettet mitt om jeg mister det. 7 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) De har faktisk gitt en rimelig og troverdig beskrivelse på hvordan de vil gjennomføre service, ved rett å slett å bytte hoverkomponentene, for eksempel skjerm eller hovedkort. Da min Samsung telefon hadde noen små mangler så reparerte de faktisk på samme måte, ved å skifte hele hovedkortet. Det ble helt ok koste litt for produsenten/leverandøren. (Service gjennomført av Delta Service.) Når det gjelder forklaringene omkring "romfysikk" så høres jo dette noe "spacet" ut. Er ikke helt sikker på om jeg forsto innholdet, men i de fleste ingeniørutdanningene så handler jo den første delen av utdanningen for det meste om teori, som ikke er så relevant for hverken det ene eller det andre utviklingsprosjektet. Beskrivelsen av utviklingsprosessen høres vel ikke helt troverdig ut. Man behøver jo ikke en gang å gi ut tekniske detaljer om sitt eget design. Man kan jo bare beskrive på et blokksjematisk nivå hvordan et slikt nettbrett vanligvis fungerer, og så kan man bare opplyse at man har laget noen avvik fra dette standarddesignet. Man behøver jo ikke å opplyse noen detaljer om "egne spesialiteter". Man har vel egentlig opplyst at man bare har bedt om å få flyttet på noen hovedkomponenter og endret på noen spesifikasjoner, men det kommer vel ikke så klart fram hvorvidt man fikk disse ønskene etterkommet eller ikke. Opplysningen om at man vil reparere ved å skifte hovedkomponenter som hovedkort, gjør det ikke helt sannsynlig at man selv har utviklet dette kortet. Da skulle man jo også være i stand til å reparere ens eget design. Noen feil på et slikt hovedkort vil jo være noenlunde rimelig greie å reparere hvis man sitter med detaljkompetanse i forhold til design/funksjon/virkemåte. Et ganske logisk nivå å jobbe på det ville jo være med tilpasning og eventuell viderutvikling av nettbrettets programvare. Da må man selvfølgelig beherske denne typen programvareutvikling. Det kommer ikke noe fram om softwaredelen av "den norskutviklede T-Paden". Hvis man vil konkurere med Samsung og Apple så vil det kanskje ikke fungere så godt med "et rå" Android installasjon. Det er vel bra at noen starter firma og forsøker å få til noe, men det bør vel kanskje være et samsvar mellom virkelig produkt og det man markedsfører. Endret 25. november 2012 av arne22 1 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Ikke bare ser nettsiden ut som en side fra 90 tallet, den har også sikkerhet som en nettside fra 90 tallet 6 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 De må være forsiktig med å komme med teknisk informasjon fordi de er redd for kopiering....jaja.. 7 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Ang utdannelsen så tenkte jeg at det ihvertfall var mer betryggende med en fremtidig romfysiker enn en mediastudent til å lodde apparater ved service. Også fordi jeg har gjort dette ufaglært i flere år. Jeg mente ikke at jeg kan alt og ikke har noe og lære med tanke på produktdesign. Men vi er ikke redd for 5 års reklamasjon. Det er kanskje mer betryggende mtp et visst nivå av teknisk innsikt, men romfysiker eller ei; det som definitivt ikke er betryggende er måten du/dere fremstår på. Du må da vel skjønne at dine unnamanøvrer i form av tynne svar og generisk informasjon ikke retter mye på inntrykket man får av dere og bedriften deres? 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Ser at de har lagt ut 4 bilder av noe på sin Facebookside Hva det er for noe, er vanskelig å se. Det blir som å bedømme en bil ved hjelp av et bilde som er tatt fra undersiden av bilen. Tror jeg også skal kjøpe noen brett fra Jula og selge de som Tpad-killer, men da kommer vel disse gutta og anmelder meg for kopiering og dermed bekrefter de dermed at de brettene de selger, er helt lik de man får kjøpt på Jula. Lenke til kommentar
VeO1960 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) PS3: Vi har igjen åpnet for diskusjon på vår fb side. Vennligst send en e-post til: [email protected] for å heve sperren om noen føler den er uberettiget. Vi gir dere gjerne en ny mulighet. Men vi må nesten vite at ikke formålet KUN er for å lage "kvalm". Å brown-nose for allernådigst få lov til å skryte av et produkt på en side der produsenten sletter innlegg og utstenger folk etter eget forgodtbefinnende? That'll be the day... Signalene fra produsenten er ikke til å ta feil av: De har ennå ikke oppdaget hva internett er, langt mindre hvordan man modererer. Hele ideen bak driften av deres FB-side bærer preg av å komme fra land vi distanserer oss fra. Hvordan man tror slik oppførsel vil bygge tillit i noe marked kan man bare undres over. Det er tydeligvis ikke bare på det tekniske Kina har stått modell... Endret 26. november 2012 av VeO1960 5 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ro ro til fiskeskjær... 3 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hvor er artikkelen(e) om hvor mye pepper disse gutta får?? -frank 3 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ja, det at man forsøker å få til noe nytt, ut i fra begrensede ressurser, det er da i seg selv positivt. Noe av prosjektet, det som går på markedsføring og oppmerksomhet, det må da ha fungert ganske ganske supert. Hadde man i dette tilfellet virkelig hatt "produkt" så kunne man kanskje ha fått noe av en "flying start". Det som jo også meget lett kunne ha skjedd i et slikt prosjekt, det var at man brukte hundrevis og tusenvis av arbeidstimer til å lage et produkt som faktisk fungerte, men som ingen kjente til, slik at man endte opp med å selge 3 stykker. Noe av dette prosjektet er faktisk veldig bra gjennomført, men det finnes nok stadig vekk et forbedringspotensiale. Noen enheter får man forhåpentligvis solgt, og da vil man ha tilbakemeldinger fra kunder å støtte seg på, til "neste runde" hvis nettbrettene viser seg å fungere rimelig bra. Man vil for eksempel kunne justere markedsføringen noe og man vil for eksempel kunne hente inn en del mer detaljert informasjon fra fabrikken i Kina, slik at man kan legge fram en del tekniske beskrivelser på "designnivå". Jeg synes heller ikke det er riktig å fokusere kun på pepperen og det negative. 1 Lenke til kommentar
Gullpanda Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hvis noen av t-padgutta fremdeles er her, kommer det en reklamefilm? Og hvor lenge varer batteriet på en Tromsø Pad 7" Mini, vet at dette varierer i forhold til bruk, men sånn ca? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Lurer på hvor lurt der er å reklamere sammen med et Microsoft Office produkt som enda ikke er lansert... Ser også at de kaller CE merking for en sertifisering. Enten roter de med hva er hva, eller så vet de overhodet ikke hva en sertifisering er for noe. Endret 26. november 2012 av Slettet+8713 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Forøvrig: http://www.nrk.no/ny...nmark/1.8407857 Jeg veit ikke helt hva jeg skal si.. Edit: Ser nå på Facebooksiden deres (selv om jeg ikke kan skrive innlegg) at de faktisk har trykket "Developed in Norway by Insentivia AS" på minst en av pad-ene sine. Skeptisk. Endret 26. november 2012 av Raspeball 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ja de nevnte ikke at man kan få et bedre og billigere brett på Jula, men nøyaktig samme garanti. Jeg fulgte med på kommentarene på Facebooksidene og det var ingenting av det de hevder til NRK. Der var ikke en melding som kommer under kategorien spam. Det var ikke en reklamelink, men linker med spørsmål om det ikke var samme produkt hos andre. Ved å slette de linkene, så bekrefter de jo at det var egentlig mye bedre tilbud enn det de kunne tilby. Der var sist 10 stykker som "likte" bildet som var lagt ut, men trekker man fra familie og venner, så er det sørgelig få som "liker" "tromsø palmen". Hvorfor skal man sende de mail om at man er stengt ute fra å kommentere, så det er IKKE åpent for kommentering. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 http://www.tpad.no/produkter.php?produkt_id=5203 Lenke til kommentar
Gullpanda Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 http://www.tpad.no/p...produkt_id=5203 Padene ser jo helt identiske ut og de har samme spec, hva kan det komme av? T-boyz, nå må dere hoste opp noe data, annet en et skjema over "utviklingsprosessen". Gutta kan skrive html og tegne i Paint! http://www.tpad.no/pdf/tromso_pad_utviklingsprosessen.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg