Kurt Lekanger Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Tromsø Pad koster bare halvparten av en iPad. Studenter laget billig-nettbrett Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Lukter søksmål lang vei. Rektangulær med avrundede hjørner. Spennende produkt, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe dette før jeg har lest en test eller to... 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lunalotic Skrevet 19. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2012 De påstår at de har designet disse selv og at en fabrikk bygger etter det. Sannheten er at det er masseproduserte tablets kjøpt i bulk fra kina. Eneste de kanskje har designet er logoen på baksiden av tableten. Hvem som helst kan få merket sitt på disse bulk ordre tabletene. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ruben1987 Skrevet 19. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2012 Ja, de har importert noen generic android tableter. Ikke designet og utviklet selv... Sammenlign bildene på disse to linkene, så ser at man hvor landet ligger: http://www.taiwanlcd.com/manufacturer/android-tablet-pc/3g-tablet-pc/3g-tablet-pc-mid-7010c http://tpad.no/produkter.php?produkt_id=5203 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lunalotic Skrevet 19. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. november 2012 Jeg vil si det er på linje med de "gründerne" som "fant opp" solcelle ladekover til iPhone. Media slukte det rått , imens samme produktet hadde vært tilgjengelig på dealextreme i månedsvis. 15 Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Hmm, halvparten av prisen til ipad? dvs. samme pris som samsung,asus etc. sine... nei, då er det andre som ligg høgare på lista... Endret 19. november 2012 av WhatWorld 7 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Ja, de har importert noen generic android tableter. Ikke designet og utviklet selv...Sammenlign bildene på disse to linkene, så ser at man hvor landet ligger:http://www.taiwanlcd.com/manufacturer/android-tablet-pc/3g-tablet-pc/3g-tablet-pc-mid-7010chttp://tpad.no/produkter.php?produkt_id=5203 Flaut. 5 Lenke til kommentar
ole_irgens Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det opplagte, kritiske spørsmålet å stille er jo: Hva er det som skiller "T-pad" fra et hvilket som helst masseprodusert android-drevet kinabrett? 4 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Latterlig av amobil.. 7 Lenke til kommentar
Swome Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Eller så kan man betale et par kroner ekstra for noe som ikke er søppel (Nexus 7). Man får vel tak i mer eller mindre hver eneste ting på den nettsiden til under halv pris på ebay. 3 Lenke til kommentar
Araho Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Med den nettsida de laget, tviler jeg sterkt på at de har designet særlig mye av selve brettet. For all del, overrask meg gjerne, men ville forventet at de faktisk kunne fortelle litt om brettet også, i stedet for bare å si at de har laget et nettbrett. 7 Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Den nettsiden de hadde var ikke akkurat pen. Vekker ikke tillit med et design som hentet rett ut fra 90-tallet. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg har kjøpt 7" tablets Ainol Aurora II, A9, 1GB RAM, IPS for 700kr pr stk. Måtte betale mva på den ene og de to andre smatt forbi tollen. Etter disse er flashet med Cyanogenmod (JB), så fungerer de helt strålende. Har satt inn 64GB minnekort i tillegg til 16GB internminne. Så, nei Tromsø - ikke imponert... 2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Ser de forsvarer seg med at de har designet disse "ned på komponentnivå" med penn og papir siden 2011. Skulle vært interessant å vite hva som skiller disse fra generiske Android-nettbrett. Hele greia høres ut som en "pile of ...". 6 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det vil da være litt snodig om Nord Norge nå har begynt å kopiere kineserne. Det finnes i hvert fall en del nettbrett der i fra som kanskje ligner "litt". Det kan vel hende at det har skjedd litt lokal optimalisering og tilpasning av software, men det kunne nok kanskje være en ide å opplyse hva denne "tilpasningen" består i. 2 Lenke til kommentar
ryback Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Jeg vil si det er på linje med de "gründerne" som "fant opp" solcelle ladekover til iPhone. Media slukte det rått , imens samme produktet hadde vært tilgjengelig på dealextreme i månedsvis. Jepp. Grønt Norge kalte de seg vel. Det er tragisk at ingen luktet lunta lenge før. Sånn blir det når pressen løper i flokk. Endret 19. november 2012 av ryback 2 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Cortex A8. Det er sånn jeg har sett på super-billige kinesiske kopi-nettbrett Vanlig er A9 nå. Nexus 10 og nye chromebook har A15. Så A8 er veeeldig gammelt nå. Så ytelsen.... 2 Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 EuroPris har jo noen Android-brett med ICS til 699 kr.. Laget maks et kvartal unna "Tromsø Pad" i Kina.. ;-) 4 Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Vi har referert saken fra Nordlys.no, hvor en av gründerne svarer følgende i kommentartråden under artikkelen: "Det er meget mulig at det er mulig å få tak i billige kina-nettbrett. Vi derimot har utviklet dette nettbrettet siden 2011 med penn og papir, både på komponentnivå, funksjonsnivå og designnivå. Dette er et originalt Tromsø produkt og jeg håper at de vil respektere det omfattende arbeidet vi og våre støttespillere har lagt i dette. Fredelig hilsen Jon A. Haug i Insentivia AS" Siden vi ikke har testet nettbrettet selv, har vi ikke kunnet etterprøve påstandene. Men vi har bedt om et testeksemplar, så får vi se om vi får svar på hvor mye dette eventuelt skiller seg fra standard billig-brett fra Kina. 3 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Flott! Bildene viser i hvert fall at de har "designet" nettbrettet nøyaktig slik som kina-brettet som ble linket til tidligere i tråden. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg