Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykose av å slutte på abilify?

snorkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Du har mange morsomme og interessante spørsmål du stiller, via relativt mange opprettede tråder. Sier at du er i en omsorgsbolig, og da antar jeg at du sannsynligvis har et omsorgssystem rundt deg, og dermed burde muligens få bedre svar ved å bruke de ressursene.

:)

Lenke til kommentar

http://www.legemidde...e____15952.aspx

Jeg tror en SSRI sikkert er nok i mange tilfeller, men at den type organisasjon du har med å gjøre, helst skal skrive ut en miks når de først er igang, de som tar vare på deg vil gjøre sin hverdag lettest mulig, og da gjerne på din bekostning. SSRI er utenfor patent, mens de medisinene du går på er på patent. Jeg tror det er samme enten det er på gamlehjem eller hvor det er. :)

Antipsykotiske legemidler er "tungt arsenal", mens SSRI er som "lette våpen", men det er førstnevnte gruppe som pushes fordi de er på patent.

Endret av festen
Lenke til kommentar

jeg vet ikke. tok du noe fra før, før du begynte på dem?kanskje du vil få søvnproblemer en stund. og at du først blir verre og at det vil passere. skal du slutte på dem bør du beholde lykkepiller, for de har også en effekt mot tankekaos og har lite bivirkninger. og du bør trappe ned gradvis.

Endret av festen
Lenke til kommentar

jeg vet ikke. tok du noe fra før, før du begynte på dem?kanskje du vil få søvnproblemer en stund. og at du først blir verre og at det vil passere. skal du slutte på dem bør du beholde lykkepiller, for de har også en effekt mot tankekaos og har lite bivirkninger. og du bør trappe ned gradvis.

Jeg gikk på cipralex før jeg begynte på abilify.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tankekaos og dødsangst før cipralex. Jeg har vært testet for ADHD men jeg hadde det ikke.

Du kan ha noe reduserte eksekutive funksjoner selv om du ikke har ADHD. Da kan ritalin hjelpe. Har ikke det god nok effekt finnes det også kraftigere midler http://en.wikipedia.org/wiki/Dextroamphetamine Hvis den virker tror jeg iallefall at den gir deg bedre odds i forhold til at du greier deg selv over tid sammenlignet med abilify. Det er synd å gå på antipsykotiske legemidler, eller valium hvis tankekaoset skyldes ADHD. Noe av kriteriet ved ADHD, sånn som hyperfokus på noe er overlappende med ASD, og det at en er god til å fokusere på ting som intresserer betyr ikke at en ikke har ADHD, det er tvert imot et symptom, spesielt om det ledsages med en mangel til å fokusere på uinteressante ting. Det har sammenheng med belønningssystemet i hjernen, som er annerledes i ADHD slik at gråsonene i forhold til hva som er interessant eller uinteressant aktivitet blir borte.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...