Vent180dager Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hei! Jeg har absolutt ingen anselse om hvilket forum denne posten egentlig burde være på, så om dette er helt på trynet så beklager jeg sterkt. Prøver å få byttet inn en defekt strømforsyning som må sendes til Corsair sitt verksted i Nederland. Sjekket sporing på posten i dag og der står melding om at "Sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling." Hva vil dette si, og er det noe jeg kan gjøre med det? Takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hva med å faktisk henvende deg til de som helt sikkert kan hjelpe deg - Posten (speditøren du har valgt)? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Fylte du ut og la ved en proforma faktura da du sendte strømforsyningen til Nederland? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Hei! Jeg har absolutt ingen anselse om hvilket forum denne posten egentlig burde være på, så om dette er helt på trynet så beklager jeg sterkt. Prøver å få byttet inn en defekt strømforsyning som må sendes til Corsair sitt verksted i Nederland. Sjekket sporing på posten i dag og der står melding om at "Sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling." Hva vil dette si, og er det noe jeg kan gjøre med det? Takk for hjelpen på forhånd Hvis jeg forstår rett så har du sendt den defekte varen til Nederland og erstatningsvaren har kommet i retur? Eller er det som han over sier og at det rett og slett ikke var med noen proforma? Tips: Hvis denne varen kostet mer enn 200,- og du helst vil slippe å betale mva av erstatningsvaren må du se til at varen blir deklarert ut av landet slik at du har en utførsel å vise til. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Hvis jeg forstår rett så har du sendt den defekte varen til Nederland og erstatningsvaren har kommet i retur? Eller er det som han over sier og at det rett og slett ikke var med noen proforma? Nei, pakken forlot aldri Norge, altså er det jeg som sikkert har gjort noe feil. Aldri sendt ting ut av landet før. Det var ikke med proforma sier far. (Hva er proforma?) Varen jeg prøver å sende kostet over 200 kr, ja. Hvordan ser jeg til at varen blir deklarert ut av landet? Som sagt, jeg er helt grønn. Hvis du har tålmodighet nok med meg til å forklare så ville jeg satt pris på det. Eventuelt dirrigert meg i riktig retning. Skal se om jeg får tatt meg en tur på postkontoret en eller annen gang denne uken her, men det hadde likevel vært greit å få vite litt på forhånd. Postkontoret stenger tidlig Endret 20. november 2012 av Vent180dager Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/postsendinger-brev-og-pakker-til-og-fra-norge 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Kanskje også nyttig: Retur for reparasjon - Tollvesenet 1 Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Pakken ble visst sendt til fortolling igjen og denne gangen gikk det faktisk. Vet ikke hva som var annerledes denne gangen jeg, jeg har ikke fått noe brev eller e-mail fra dem i det hele tatt. Men men. Takk for hjelpen alikevel Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Pakken ble visst sendt til fortolling igjen og denne gangen gikk det faktisk. Vet ikke hva som var annerledes denne gangen jeg, jeg har ikke fått noe brev eller e-mail fra dem i det hele tatt. Men men. Takk for hjelpen alikevel Hei! Har opplevd akkurat same situasjon som deg. På måndag spora eg pakken og då var status "Sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling?", men dagen etter var status "sendingen lagt til fortolling", og nå er "sendingen fortollet". Ser ut som posten har løyst dette sjølv. Tok du kontakt med posten? Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Hei! Har opplevd akkurat same situasjon som deg. På måndag spora eg pakken og då var status "Sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling?", men dagen etter var status "sendingen lagt til fortolling", og nå er "sendingen fortollet". Ser ut som posten har løyst dette sjølv. Tok du kontakt med posten? Nei, det gikk helt av seg selv! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Opplevde nettopp det samme når jeg skulle sende en DJI drone til Tyskland for reparasjon. Status på sendingen var "Sendingen har ikke alle dokumenter som kreves for fortolling." i ca en uke før det plutselig dukket opp en SMS fra tollvesenet hvor de ber om at jeg oppgir personnummer enten på mail eller til en postadresse. (Dette var forsåvidt allerede opplyst om på tolldeklarasjonen) Svarte prompte på mail og neste morgen var statusen "Sendingen er fortollet" Lenke til kommentar
vk Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Hvor kjøpte du denne? Det er butikken som skal fikse erstatningen. Jeg har vonde erfaringer med hasteerstatninger direkte mot produsent (ett av disse nevnt i en annen tråd tidligere). Hvis du har kjøpt varen i Norge, da har butikken/grossisten betalt mva osv. og du får ikke refundert dette, men må i tillegg betale mva og toll for import (!) av erstatningen når den kommer tilbake hvis du får en ny PSU. Du slipper dette hvis du får samme PSU reparert, men da må du kunne bevise at det er samme PSU inn/ut. Men ... hvorfor i det hele tatt bruke tid på alt dette når det er butikkens plikt å fikse det? Du har faktisk betalt for alle returer butikken håndterer innbakt i prisen... Endret 11. august 2015 av vk Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg kjøpte den direkte av Dji. I Shanghai. Lenke til kommentar
vk Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg kjøpte den direkte av Dji. I Shanghai. Den er grei Du har sikkert gjort regnestykket (da særlig hvis du kjøpte denne mens du var på reise der?). Jeg hadde bare lyst å nevne at jeg har prøvd meg på å importere slikt (for min bruk) før, f.eks en bråte med Bitspower koblinger (til vannkjøling) fra Taiwan, og det ble ikke spesielt mye billigere enn om jeg hadde kjøpt dette i en av de norske butikkene - de får gode volumrabatter vet du... I tillegg måtte jeg vente 2 uker på disse så... jeg har sluttet med slikt. Men det aller praktiske er nettopp om noe skulle skje og du må reparere/erstatte varen. Mye enklere med lokalt kjøp selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå