EinarEriksen Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Vi viser deg hvordan du oppdaterer telefonen din til nyeste Android-versjon. Guide: Android-skolen del 2 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Synd dette virker på veldig få telefoner. Uten å legge inn custom ROM er min htc desire stuck på 2.2. Det gjorde at telefonen var ubrukelig allerede ett år etter at jeg kjøpte den. Forlenget levetiden selv, heldigvis. Lenke til kommentar
gogga Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Synd dette virker på veldig få telefoner. Uten å legge inn custom ROM er min htc desire stuck på 2.2. Det gjorde at telefonen var ubrukelig allerede ett år etter at jeg kjøpte den. Forlenget levetiden selv, heldigvis. Ubrukelig er å lyve for seg selv, den blir jo ikke dårligere av å være som den var da den var ny ;-) Men for å holde en oppdatert linje opp mot nyere telefoner er jeg enig med deg. Men vi må være såpass ærlige med oss selv og skjønne at jo nyere oppdateringen er, jo mere krever den fra telefonens minne osv. En nyere telefon kjører relativt tungdrevne versjoner smooth, mens det med en av di første Desire vil være ett mareritt å kjøre da det vil lagge. Dette pga innmaten i telefonen er for svak. Det er en av grunnene til å ha flggskipene til hvert merke, di vil tåle flere oppdateringer før di er utrangerte der :-) Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Men som Matsemann påpeker kan man forlenge levetiden selv ved f.eks å legge inn custom rom. Jeg kjørte HTC Desire med CyanogenMod en god stund etter at jeg ble lei av å vente på oppgradering fra HTC. Har et par kolleger som fortsatt har denne mobilen. Og den fungerer da like bra som når den kom, men du kan glemme å legge inn større og/eller krevende apper på den. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Men som Matsemann påpeker kan man forlenge levetiden selv ved f.eks å legge inn custom rom. Jeg kjørte HTC Desire med CyanogenMod en god stund etter at jeg ble lei av å vente på oppgradering fra HTC. Har et par kolleger som fortsatt har denne mobilen. Og den fungerer da like bra som når den kom, men du kan glemme å legge inn større og/eller krevende apper på den. Godt poeng. Folk som irriterer seg over manglende oppdateringer er gjerne folk som er over gjennomsnittet interesserte i teknologi og kan lett legge inn en ROM selv. De samme personene velger som regel et flaggskip uansett, hvor "problemet" er mindre aktuelt. (Ved manglende oppdateringer er det som regel versjons-oppdateringer det er snakk om. Så godt som de fleste alle produsenter gir ut små revisjoner om mobilen har kritiske feil.) Endret 19. november 2012 av gammalerik Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Synd dette virker på veldig få telefoner. Funker spesiellt dårlig på telefoner laget av Apple. Av en eller annen grunn funker det bedre på telefoner fra Samsung. Lenke til kommentar
yk24 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Noen som har en guide på hvordan legge inn ren android på Galaxy Note 1 gen. f.eks 4.2 uten Twiz. En som funker. Fra A til Å. Har googlet meg fram til det meste men er litt usikker på da det finnes et hav av dem. Lenke til kommentar
Batteripakke Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Synd dette virker på veldig få telefoner. Uten å legge inn custom ROM er min htc desire stuck på 2.2. Det gjorde at telefonen var ubrukelig allerede ett år etter at jeg kjøpte den. Forlenget levetiden selv, heldigvis. Du mener vel 2.3? Hadde Desire før, og den fikk 2.3 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Funker spesiellt dårlig på telefoner laget av Apple. Av en eller annen grunn funker det bedre på telefoner fra Samsung. Hva i all verden skal man med et OS i betastadiet på en iphone? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Godt poeng. Folk som irriterer seg over manglende oppdateringer er gjerne folk som er over gjennomsnittet interesserte i teknologi og kan lett legge inn en ROM selv. De samme personene velger som regel et flaggskip uansett, hvor "problemet" er mindre aktuelt. (Ved manglende oppdateringer er det som regel versjons-oppdateringer det er snakk om. Så godt som de fleste alle produsenter gir ut små revisjoner om mobilen har kritiske feil.) Nå var jo Desire flaggskipet til HTC da. Den telefonen hadde jo helt klart en designfeil, med alt for lite internminne. Det kan da ikke ha vært så dyrt å slengt på en GB til med minne eller noe for de. Telefonen funka helt fint en lang stund med miui, men til slutt var det nesten tomt for internminne allerede ved helt "fresh" flash av miui rom. Bare en liten rant for å få ut hvor mye det irriterte meg. Da jeg kunne hatt telefonen en god stund til, hadde den hatt en mer fornuftig mengde med internminne. 1 Lenke til kommentar
Mr. Smartphone Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Endelig er det en htc som blir brukt i test. (ikke ikke bare gs3) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg