Anonym259235 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg går nå VG1. Hva skjer om jeg stryker i ett fag grunnet mye fravær? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Du må vel ta det opp som privatist om du har lyst på vitnemål. Men snakk med administrasjonen på skolen din om det. De burde kunne hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Jeg går på Service og Samferdsel, men skal bytte til (søke på) Media og Kommunikasjon neste år. Da er det ikke så farlig? Endret 19. november 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Du kan ikke ha mer enn to stryk-karakterer for å få godkjent vitnemålet. Usikker på om det er forandret, eller ikke. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Du kan ikke ha mer enn to stryk-karakterer for å få godkjent vitnemålet. Usikker på om det er forandret, eller ikke. Jeg strøk i et fag og fikk ikke vitnemål, så det har forandret seg. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Han søker uansett med vitnemålet fra ungdomsskolen. Men om han vil ha godkjent året på SS, kan han få fjernet en del eller hele fraværet om det er grunnet sykdom, men da kreves dokumentasjon. Det er også mulig å få tilrettelagt, slik at han slipper å møte opp på skolen, men får innleveringer og varsel om muntlige foredrag over mail. Jeg går på Service og Samferdsel, men skal bytte til (søke på) Media og Kommunikasjon neste år. Da er det ikke så farlig? Er det ett Service-fag eller allmennfag, det er snakk om? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Han søker uansett med vitnemålet fra ungdomsskolen. Så jeg kan ikke søke med de karakterene jeg får dette året? Er det ett Service-fag eller allmennfag, det er snakk om? Kroppsøving. Og fraværet er ikke sykdom, det er mest "glemt gymtøy". Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Så jeg kan ikke søke med de karakterene jeg får dette året? Nei. Ikke ettersom du søker vg1, da søker du alltid med vitnemål fra us. Kroppsøving. Og fraværet er ikke sykdom, det er mest "glemt gymtøy". Om du får godkjent kroppsøvingen i år på Service, så får du fritak fra det på Media. Ettersom du allerede har vært igjennom pensum. Så du kan velge mellom å få godkjent dette året, og slippe gym til neste år. Eller stryke i faget, ikke få godkjent året, men likevel gå Media. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Faen, da kommer jeg ikke inn på media til neste år heller. Vet du hvor mye fravær man trenger for å stryke? Er det ikke 20%? Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Er vel 20%, ja. Ville anbefalt deg å snakke med rådgiver på skolen. Du får mye mer utfyllende informasjon, så kan de hjelpe deg med å tilrettelegge fram til neste år. Kan være mye som er forandret, utifra hvordan systemet var da jeg gikk yrkesfag. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Ja, får gjøre det. Og tror ikke jeg vil overstige 20% uansett, men jeg får se. Takker masse for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå