Labraxas Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hei! Jeg ønsker å kjøre et windows-program på min Macbook Pro Retina med OS X v10.8. Jeg har fulgt denne guiden http://www.davidbaum...c/#will-it-work , og har nå, såvidt jeg kan skjønne, instalert wine på suksessfult vis. Jeg prøver å kjøre .exe-filen gjennom wine med kommandone: wine /Users/Alexander/Downloads/DVDProSetup.exe Men hver gang får jeg feilmeldingen: Fontconfig warning: ignoring UTF-8: not a valid region tag Dynamic session lookup supported but failed: launchd did not provide a socket path, verify that org.freedesktop.dbus-session.plist is loaded! Application tried to create a window, but no driver could be loaded. Make sure that your X server is running and that $DISPLAY is set correctly. err:systray:initialize_systray Could not create tray window fixme:process:SetProcessDEPPolicy (1): stub Application tried to create a window, but no driver could be loaded. Make sure that your X server is running and that $DISPLAY is set correctly. fixme:process:SetProcessDEPPolicy (1): stub Application tried to create a window, but no driver could be loaded. Make sure that your X server is running and that $DISPLAY is set correctly. fixme:win:DisableProcessWindowsGhosting : stub Jeg er veldig fersk på Mac-fronten, og var alt annet enn noen PC-proff heller, så jeg sliter litt med å skjønne hva det er som gjør at jeg ikke får kjørt denne .exe-filen, til et program som, i følge linken under, skal fungere å kjøre gjennom wine: http://www.dougweb.o...on_Linux_or_Mac Er det noen her som har peil på wine på Mac, og forstår mer enn meg om hvorfor jeg ikke får til dette her? Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Kjører Linux og bruker Wine iblant, så har litt erfaring derfra. "Application tried to create a window, but no driver could be loaded. Make sure that your X server is running and that $DISPLAY is set correctly." Denne erroren kan indikere på at du ikke har grafikkortdrivere, den får ikke til å sette opp et vindu, prøvd å oppdatert til siste? Og hvilket Windows-program er det snakk om? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Takk for svar! Jeg regner i utgangspunktet med at en Mac kommer ut av esken med grafikkortdrivere. Men jeg vet ikke om jeg må oppdatere disse separat etter å ha oppgradert OS-en til 10.8, jeg? Prøvd å opdartere til siste, tenker du på siste utgave av wine da? Det er i førsteomgang Invelos DVD Profiler jeg prøver å få instalert: http://www.invelos.com/Downloads.aspx Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Hvorfor skal du absolutt kjøre dvdprosetup.exe i OSX? Hva er det du vil gjøre? Kanskje der finnes andre programmer som gjør det samme i OSX. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Jeg har en omfattende Blu-ray- / HD DVD- / DVD-samling som nå er katalogisert i Invelos DVD Profiler for Windows. Jeg har lagt mange timer i å tilpasse dette programmet til mine preferanser. I programmet er det nå logg over bl.a. hva jeg har sett / ikke sett, og til hvilken tid. Det ville tatt dager å legge inn alle filmene på ny i et annet program, (om det andre programmet da ikke kan importere samlingen som helhet). Jeg har også betalt for fullversjonen av dette programmet, samt for iOS-applikasjonen. Invelos DVD Profiler er et fantastisk program til å føre en database over ens filmsamling, og med et fantastisk brukerfelleskap som kontinuerlig oppdaterer basen med informasjon. For å være helt ærlig tviler jeg på at det finnes en annen løsning som er like god som den til Invelos. Det sagt, synes jeg uansett det vil være greit å kunne bruke wine, da dette er en løsning som i mange tilfeller gjør det smertefritt å kjøre ikke-OSX-støttede programmer, ikke bare DVDProfiler. Det blir nok til at jeg prøver å installere wine på annet vis, for å se om det fungerer da. Men jeg har ikke ennå funnet en guide til en annen måte å installere wine på, som er like god som den jeg linket til i første-post. Endret 22. november 2012 av Labraxas Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Har du sjekket programmet My Movies? Det er iallefall gratis og utviklet for alle platformer. Går sikker an å importere databasen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå