Gå til innhold

Deler til rimelig gamer pc, +- 5000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vennligst vis meg tall på det du hevder her. Jeg er veldig spent på å se om du finner benchmarks der et 7850 "gruser" A10-5700. Anyways, la TS gå for 5800k istedet, som underlig nok koster mindre enn 5700. Da er påstanden din enda mer feil.

Jeg kan ikke se hvordan et oppsett til 50% mer av prisen kan gruse et annet ved å ha laver avg. fps i spill.

Det han mente var at spillytelsen med det oppsettet vil gruse apuen, og det er jeg helt enig i, selv om jeg er stor fan av de nye apuene til amd. Har selv bygd ett par pcer basert på de cpuene, og til folk flest er det ett supert oppsett.

Lenke til kommentar

Vennligst vis meg tall på det du hevder her. Jeg er veldig spent på å se om du finner benchmarks der et 7850 "gruser" A10-5700.

Radeon HD 7850 http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7850

HD 7660D ("GPU" delen i A10-5700) http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7660D

Minnebåndbredde A10-5700 vs i3-3225 http://hexus.net/tech/reviews/cpu/47257-amd-a10-5700/?page=3

Gaming test med GTX 680 A10-5700 vs i3-3225 http://hexus.net/tech/reviews/cpu/47257-amd-a10-5700/?page=5

Som en ser av disse eksemplene klarer ikke A10-5700 matche i3-3225 med samme GTX 680. Hvordan tror du da det blir med HD 7850 vs HD 7660D, når HD 7850 scorer mer enn 4 ganger høyere på PassMark G3D Mark?

Jeg kan ikke se hvordan et oppsett til 50% mer av prisen kan gruse et annet ved å ha laver avg. fps i spill.

Vis meg et eksempel der i3/HD 7850 har lavere fps enn A10-5700

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva leger du i "grusing" ? Jeg kan desverre ikke se at dette kan være i nærheten av såkalt grusing når jeg tar pris i betraktning, og at disse sidene bruker dårligere RAM enn jeg har satt opp til TS.

Informasjonen jeg har gitt her er på grunnlag av mine erfaringer.

PS: Den andre linken i posten din viser ingenting om hvilken kraft APU'ene gir i spill. Heller ikke hvordan de skalerer med ulik RAM.

EDIT: I tillegg nevnte jeg i forrige post at TS bør ta 5800k i stedet, da den underlig nok er billigere enn 5700. Da blir hvertfall tallene noe helt annet.

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Hva leger du i "grusing" ? Jeg kan desverre ikke se at dette kan være i nærheten av såkalt grusing når jeg tar pris i betraktning, og at disse sidene bruker dårligere RAM enn jeg har satt opp til TS.

Informasjonen jeg har gitt her er på grunnlag av mine erfaringer.

Jeg akter ikke å bruke mye tid på diskutere dine udokumenterte erfaringer. I all hovedsak kan en si at CPU-delen av Core i3 og A10-5700 er nogenlunde jevnbyrdige i spill. GPU-delen av A10-5700 er imidlertid langt svakere enn HD 7850. HD 7850 leverer høyere fps og bedre kvalitet. Å trekke inn pris her, gir ingen mening så lenge TS holder seg innenfor sitt budsjett. A10-5800 gir ikke markant bedre resultat enn A10-5700, bortsett fra ved overklokking.

HD 7660D gir en 3DMark Score på 1500, HD 7850 gir en 3DMark Score på 6090 http://community.futuremark.com/hardware/gpu/AMD+Radeon+HD+7660D/compare

Hadde budsjettet vært lavere, så hadde jeg vært enig med deg. Men det er det nå engang ikke. Du tar direkte feil når du hevder at ditt oppsett slår i3/HD 7850. En annen fordel med i3/HD 7850 er at oppgraderingsmulighetene er bedre, da en lett kan skifte ut CPU til i5/i7. Her har AMD ingenting å svare med.

I steden for å svare med egne erfaringer, kan du kanskje prøve å dokumentere dine påstander med en relevant link eller to?

Jeg regner diskusjonen som avsluttet for min del, med mindre det skulle dukke opp relevante faktaopplysninger fra din side.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ville vært bedre for spilling med et skjermkort utenom, men slik jeg forstod det var ikke TS noen gamer, og han ville holde seg på +-5k. Sånn overall sier jeg at jeg ville gått for APU-bygg, da jeg kunne ha brukt penger på mye annet enn nettopp et skjermkort.

Det er også slik at TS ikke nevner noe om at han vil bygge på denne PC'en videre om et år, så det har jeg derfor heller ikke tatt i betraktning.

Men hvis det er sånn at TS har ombestemt seg når det gjelder både budsjett og bruksområde, så legger vi diskusjonen død for denne gang.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var som jeg skrev mest mulig pc til kontor og noe gaming for +-5000.

I ettertid ble budsjettet utvidet med skjerm, som forsåvidt ikke endrer de opprinnelige forutsetningene, siden jeg da havnet på +-6000 inkl skjerm.

Ville at jeg skulle spille de fleste nye spill uten problemer.

Men nå er pakka bestilt, så da gjenstår det og se, kan gjerne kjøre noen tester om du/dere ønsker det.

Men føler meg relativt sikker på at jeg fikk nesten så mye som mulig ut av et budsjett for kr 6000 for et pc som fint skulle kunne brukes til spill.

Takker for alle innspill, sparte attpåtil en halv tusenlapp på å bestille på dustin, super hjelp.

Mvh

G

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar

Men hvis det er sånn at TS har ombestemt seg når det gjelder både budsjett og bruksområde, så legger vi diskusjonen død for denne gang.

TS skrev ca 1t20m før du postet ditt innlegg: "Slang på skjerm så da ryker budsjettet på +-5 til +-6 i stedet, er som sagt på jakt etter en god pc som kan spille de fleste/alle spill."

Det er også slik at TS ikke nevner noe om at han vil bygge på denne PC'en videre om et år, så det har jeg derfor heller ikke tatt i betraktning.

Oppgraderingsmuligheter er alltid verdt å vurdere.

Det som er mer problematisk er at du indirekte hevdet at HD 7850 ikke kunne stille opp mot A10-5700.

Lenke til kommentar

Kaster meg inn i tråden her for å si at jeg fulgt reap sine anbefalinger og bestilt fra dustinhome. Byttet prosessor til a10-5800k har ellers fulgt lista og endte opp med en sum på 3300 inkl frakt. Maskinen er til min sønn som skal spille dota 2. Skulle grafikken stoppe opp en gang så får han kjøpe et grafikkort selv. Takk for gode innspill.

Kom på at jeg droppa dvd for de som måtte lure på sluttsummen

Endret av mortenhanssen
Lenke til kommentar

TS skrev ca 1t20m før du postet ditt innlegg: "Slang på skjerm så da ryker budsjettet på +-5 til +-6 i stedet, er som sagt på jakt etter en god pc som kan spille de fleste/alle spill."

Det hadde jeg desverre ikke lest innen jeg hadde postet.

Det som er mer problematisk er at du indirekte hevdet at HD 7850 ikke kunne stille opp mot A10-5700.

Og det er feil når man tenker fps.

Kaster meg inn i tråden her for å si at jeg fulgt reap sine anbefalinger og bestilt fra dustinhome. Byttet prosessor til a10-5800k har ellers fulgt lista og endte opp med en sum på 3300 inkl frakt. Maskinen er til min sønn som skal spille dota 2. Skulle grafikken stoppe opp en gang så får han kjøpe et grafikkort selv. Takk for gode innspill.

Kom på at jeg droppa dvd for de som måtte lure på sluttsummen

Høres bra ut :)

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...