Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil: BMW 118d vs Ford Focus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte F20 interiøret best, uten tvil. F20 er klart mer moderne og mer premium enn E87, det ser du veldig tydelig. Liker veldig godt hvordan alle detaljene går sammen på F20, og hvor førerorientert dashen er. Lufteventilene på E87 ser sykt billige ut, Start/Stopp-knappen er for dominerende og ødelegger linjene, radioen/klimakontroll ser helt steinalder ut i forhold.

 

Når det gjelder eksteriør så er jeg utvilsomt mer fan av en E87 med M-Sport. Ser 10 ganger bedre ut enn den som er på bildet. F20 er jeg ikke helt vandt til enda, da den ser ut som en stygg andunge, men det er vel sikkert noe som kommer med årene. Må innrømme at jeg liker baklyktene, og LED detaljene i frontlyktene, men synes de blir for store - som insektøyne.

 

Gratulerer med kjøp av bil, TS. Du kommer til å bli fornøyd! Bra du ikke kjøpte det Ford rælet.

Lenke til kommentar

Egentlig er jeg ikke begeistret over utseende på BMW i det hele tatt, før man kommer opp i 5-serien. Synes liksom man må krysse heftig av på utstyrslisten før man får en BMW som ser "sinna" ut. Selv ikek med M-Sport synes jeg det blir spesielt mye bedre.

 

BMW er på ingen måte noen stygg bil sån sett, men sammenligner man med konkurrentene så liker jeg nok dem bedre, og spesielt Mercedes A-klasse. Vertfall når det gjelder utseende.

 

Men at BMW har mange andre kvaliteter tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Det er spesielt én detalj jeg likte bedre på E87 og det er hvordan det ser ut over hanskerommet. Det var liksom litt renere før.

Enig.

 

Jeg liker heller ikke det åpne rommet bak girspaken på det nederste bildet. Det gir meg litt sån Transporter/lastebil eller evt. småbil følelse.

 

Det øverste interiøret i den nederste bilen takk :)

Lenke til kommentar

Jeg likte interiøret på det første bildet best jeg da. Interiøret på det andre bildet gir meg litt "Transporter" assosiasjoner egentlig.

 

Men utvendig så likte jeg det nederste bilde klart best. Det øverste bildet av utseendet er jo bare rett og slett forferdelig.

 

Hehe, jeg synes de ser klin like ut. Ingen av de er en fryd for øyet akkurat. Men de følger i samme spor som Golf og Audi - du må ta deg tid og se skikkelig etter, før du kan se om det er dagens modell eller en gammel 2005 modell.

 

Interiøret derimot synes jeg er veldig flott på begge bildene - noe helt annet en Focusen - som ikke er bra. Men som jeg synes har et friskere utvendig utseende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For min del er det nok heller slik at jeg synes livet er alt for kort til å kjøre diesel. Tror til og med jeg hadde valgt japansk foran en bil med djevelens drivstoff :)

 

Deretter ville stereoanlegget betydd mest - så ville farge og design avgjort - helst 2 dørs coupe i en knall farge.

 

Premiummerke eller ei finnes ikke i min kravliste.

 

Ville nok endt opp med en Alfa Romeo regner jeg med :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Fortsatt er en focus bygget for å passe bittelitt til japanere, nordmenn,svensker, tyskere, bleke engelskmenn. Det er ikke mulig å finne en posisjon hvor man sitter godt i en focus!! Jeg forstår ikke hvordan de har klart å lage det så ille. Setene er vonde og uten rett støtte, rattet kan ikke komme langtnok mot deg.

Bilen er på en måte bygget for å friste folk som ikke har peiling. De har masse grålakkert plast og krom kastet inn bare for å være kule. Nei takk!

Lenke til kommentar

Fortsatt er en focus bygget for å passe bittelitt til japanere, nordmenn,svensker, tyskere, bleke engelskmenn. Det er ikke mulig å finne en posisjon hvor man sitter godt i en focus!! Jeg forstår ikke hvordan de har klart å lage det så ille. Setene er vonde og uten rett støtte, rattet kan ikke komme langtnok mot deg.

Bilen er på en måte bygget for å friste folk som ikke har peiling. De har masse grålakkert plast og krom kastet inn bare for å være kule. Nei takk!

 

Du har nok rett i at det ikke er den mest spennende bilen - heller ikke spesielt fin innvendig heller. Men det med setene og sittestilling kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg sitter meget bra i min Focus faktisk bedre enn mange andre biler. Men det har kanskje mer med kroppen vi har?

 

Omtrent det eneste Focusen er veldig bra på er jo nettopp kjørefølelsen og kjøreegenskapene - hadde ikke forundret meg om Focusen med The Stig bak rattet hadde vært raskere rundt Top Gear banen en både BMW 1 serie og Mercedesen nevnt her med sammenlignbare motorer.

 

Ellers liker jeg ikke Focusen særlig utvendig eller innvendig - BMWen er veldig fin innvendig, men er styggere enn Focusen utvendig - Mercedesen derimot - den ser virkelig fin ut utvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...